Przejdź do treści
Strona główna » Triumph Spitfire 1500 1979

Triumph Spitfire 1500 1979

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/002_pasek-1500×430.jpg’ attachment=’3173′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Triumph Spitfire 1500 1979

  • Ostatni przedstawiciel klasycznej linii brytyjskich roadsterów
  • Ikoniczne połączenie koloru British Racing Green z jasnym środkiem
  • Samochód po remoncie blacharskim i lakierniczym

Szacowana Wartość 60 000 – 70 000 złotych

Cena wywoławcza 40 000 złotych

Numer Nadwozia 10801410022714

Dane techniczne:

silnik: 1.5l, R4

moc: 71 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, żółte tablice

Historia Modelu

Historia Spitfire’a sięga 1957 roku, kiedy to Giovanni Michelotti przygotował projekt na zlecenie firmy Standard-Triumph. Większość podzespołów została zaadaptowana z sedana tej samej marki – Triumpha Heralda. Samochód po finalnych poprawkach został zaprezentowany podczas londyńskiego salonu motoryzacyjnego w 1962 roku. Produkcja modelu Mark I rozpoczęła się w październiku tego samego roku. Ciekawostką jest, że projekt nosi nazwę legendarnego brytyjskiego samolotu myśliwskiego z okresu II wojny światowej. Auto zostało wyposażone w niewielki, 4-cylindrowy silnik o pojemność 1.1-litra. Jednostka była zasilana dwoma gaźnikami popularnej firmy SU. Samochód mieścił się w  klasie niedrogich aut sportowych. Cena znalazła swoje odzwierciedlenie w ubogim wyposażeniu seryjnym pojazdu. Nawet na ówczesne czasy standard, który obejmował jedynie mechanicznie opuszczane szyby boczne oraz zamki w drzwiach, należy uznać za wyjątkowo ubogi. Nie przeszkodziło to jednak w osiągnięciu sporego sukcesu sprzedażowego. Przez 2 lata wyprodukowano 45 753 sztuk Spitfire’a pierwszej serii. Wraz z biegiem lat Triumph ewoluował. Kolejne wersje – Mark II, III i IV – powstawały odpowiednio od 1964, 1967 i 1970 roku. Wraz z pojawieniem się trzeciej serii pod maską zadebiutowała unowocześniona i mocniejsza jednostka napędowa o zwiększonej pojemności 1,3-litra. Ilość koni mechanicznych wzrosła z 63 do 75, co znacznie wpłynęło na osiągi Spitfire’a. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę wynosiło 13,4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna 153 km/h. W 1969 wprowadzono zmiany w egzemplarzach przeznaczonych na rynek amerykański. Zaostrzenie przepisów bezpieczeństwa i emisji spalin wymusiło obniżenie stopnia kompresji oraz przearanżowanie wnętrza. Model 1500 zadebiutował w grudniu 1974 roku jako najbardziej zaawansowana ewolucja serii Spitfire. Zgodnie z nazwą, auto otrzymało zmodernizowany silnik o pojemności 1,5-litra. Nastąpiło dalsze zróżnicowanie pomiędzy odmianami europejskimi, a tymi przeznaczonymi na rynek amerykański. Zmiany dokonane w wyglądzie i specyfikacji technicznej auta spowodowały, że wersje europejskie są znacznie bardziej cenione niż ich amerykańskie odpowiedniki. Produkcja Triumpha Spitfire’a 1500 zakończyła się w październiku 1980 roku. Liczba wyprodukowanych egzemplarzy osiągnęła 95 829.

Historia Egzemplarza

Triumph Spitfire to niewątpliwie jeden z bardziej rozpoznawalnych brytyjskich samochodów. Jego linia, lekkość w prowadzeniu i stosunkowo łatwe serwisowanie wpłynęło na dużą popularność tych aut na rynku wtórnym. Pojazd ten może dać dużo radości podczas letnich, weekendowych przejażdżek bez dachu. Egzemplarz prezentowany przez Ardor Auctions jest pojazdem pochodzącym z 1979 roku. Od nowości znajdował się w posiadaniu holenderskiej rodziny i był użytkowany jedynie rekreacyjnie. Pojazd trafił do Polski w 2012 roku z przebiegiem 45 tys. km. Auto było sprawne, jednak wymagało poprawek blacharsko-lakierniczych. Właściciel zdecydował się na kompletny remont karoserii. Renowację zwieńczyło polakierowanie karoserii na najbardziej klasyczny dla Spitfire’a kolor – British Racing Green. Od tamtego czasu samochód przejechał zaledwie 6 tys. km. W 2016 roku silnik został poddany poważnemu serwisowi oraz regulacji gaźników. Przy okazji zainstalowano dodatkową chłodnicę oleju. Auto jest w pełni sprawne i gotowe do jazdy. W wyposażeniu znajduje się również hardtop w kolorze nadwozia. Właściciel przekazuje wraz z autem komplet dokumentacji związanej z procesem restauracji oraz zakupem nowych części.

[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3162,3163,3164,3165,3166′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’3167,3168,3169,3170,3171′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]