Porsche 911 993 Cabrio 1996

  • Samochód zachowany w bardzo dobrym stanie
  • Ciekawe zestawienie kolorystyczne
  • Pożądana wersja z manualną skrzynią biegów

Numer nadwozia WP0CA2993TS340615

cena wywoławcza: 250 000 zł (estymacja 280 000 – 320 000)

Dane techniczne:

silnik: 3.6l, B6

moc: 285 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

Historia modelu

Trzecia generacja kultowego Porsche 911, oznaczona kodem 993, jest ostatnią w której zastosowano silniki chłodzone powietrzem. Model wszedł na rynek w 1993 roku. Podstawowe założenia konstrukcyjne 911 nie zmieniły się, choć wprowadzono bardzo duże modyfikacje względem poprzednika, znanego jako 964. Jedynie około 20% było wspólnych dla obu wersji. Projektant Tony Hatter znacznie unowocześnił stylizację nadwozia 993. Przy okazji zadbano również o dopracowanie aerodynamiki. Porsche zaproponowało bardzo bogatą ofertą modelu – można było zamówić wersję z napędem na cztery koła czy z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic. Skrzynia manualna, po raz pierwszy w 911, miała seryjnie sześć biegów. W stosunku do 964, jedną z głównych zmian było także zastosowanie w pełni aluminiowego, wielowahaczowego zawieszenia. Pozwoliło to na poprawienie właściwości jezdnych samochodu – nową 911 prowadziło się bardziej stabilnie. Zmniejszono krytykowaną w poprzednich modelach tendencję do nadsterowności, szczególnie w momencie dodania gazu podczas szybkiej jazdy po łuku. Dodatkowo, poprawił się komfort podróżowania i zredukowano hałas związany z pokonywaniem nierówności. 993 była napędzana tradycyjnymi 6-cylindrowymi silnikami typu boxer, z czego najsłabsza odmiana osiągała 272 KM z 3.6-litra pojemności. Od 1996 roku stosowano system Varioram, który zwiększał moc do 285 KM. Odmiana z napędem na tylne koła nie nazywała się już – w odróżnieniu od poprzednika – Carrera 2, a po prostu Carrera. Wielu  entuzjastów modelu określana ją jednak jako Carrera C2 – w odróżnieniu od C4, napędzanej na obie osie. Do 1998 roku wyprodukowano 68 tysięcy egzemplarzy Porsche 993 w różnych wersjach. Następca, typ 996, miał już silnik chłodzony cieczą i o wiele mniej klasyczną stylizację, co spotkało się z głośną krytyką znawców i fanów marki. Stąd też 993 jest bardzo pożądane, gdyż zdaniem purystów to ostatnie klasyczne i doskonale wyglądające Porsche 911.

Historia egzemplarza

Porsche 993 to samochód bardzo uniwersalny. Łączy w sobie cechy pojazdu sportowego, rekreacyjnego, ale jest również wygodny w użytkowaniu na co dzień. Dokładnie taka jest 911-stka oferowana podczas kwietniowej licytacji Ardor Auctions. Wyprodukowany w 1996 roku samochód trafił do Polski ze Stanów Zjednoczonych, by stać się częścią większej kolekcji aut z Zuffenhausen. Charakteryzuje się bardzo efektownym zestawieniem kolorystycznym – czarna karoseria połączona z jasnym wnętrzem. Lakier mimo 21 lat użytkowania nie wymaga żadnych poprawek. Środek pojazdu jest zachowany w kapitalnym stanie. Jasna tapicerka nie wykazuje żadnych oznak zużycia. Właściciel zdecydował się na obszycie deski rozdzielczej i górnej części boczków czarną skórą, co dodaje wnętrzu jeszcze więcej elegancji. Poszycie dachu jest w bardzo dobrej kondycji. Wszelkie układy elektryczne funkcjonują bez zarzutów. Wyposażone w manualną skrzynię biegów Porsche, stanowi dużo lepszą alternatywę dla egzemplarzy z automatem Tiptronic, często oferowanych na rynku polskim. Porsche pokonało do tej pory 167 tys. kilometrów. Oryginalny stan zewnętrzny, jak i mechaniczny, świadczy o świadomej i ostrożnej eksploatacji auta. Jeszcze przed aukcją samochód został poddany serwisowi i jest gotowy do natychmiastowego użytkowania podczas sezonu. Stylowe połączenie otwartego nadwozia i silnika umieszczonego z tyłu pozwala poczuć to co w Porsche najlepsze.