Mercedes-Benz 560SL 1987

  • bardzo pożądana wersja 560SL
  • potencjalny zakup inwestycyjny
  • projekt do mniejszych poprawek

Numer nadwozia WDBB44807HA071916

cena wywoławcza: 55 000 zł (estymacja 70 000 – 90 000)

Dane techniczne:

silnik: 5.6l, V8

moc: 225 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: opłacony, niezarejestrowany

Historia Modelu

Mercedes SL z typoszeregu R107 pojawił się na rynku, w momencie  rosnących wymagań wobec roadsterów. Nowe projekty miały być nie tylko bardziej dynamiczne, ale i wygodniejsze oraz bezpieczniejsze. Następca „Pagody” prezentował też zupełnie nową linię stylizacyjną. Priorytetem w przypadku roadsterów, wciąż jednak pozostawała radość z jazdy. Zapewnić to miała nowa gama silników Mercedesa. Początkowo klienci mogli wybierać jedynie spośród widlastych ósemek. Słabszy motor miał 3.5 litra pojemności i rozwijał moc 200 koni mechanicznych. W roku 1973 dołączyła do niego jednostka o  pojemności 4.5 litra, mocniejsza o 25 KM. W późniejszych latach montowano pod maską SL’a również silniki o pojemności 3.8 czy 4.2 litra. Najmocniejsza oferta w gamie miał 5 litrów pojemności i 240 KM (w produkcji od 1980 roku). W związku z trwającym wówczas kryzysem paliwowym, europejską paletę jednostek napędowych uzupełniono w roku 1974 o silnik R6 wytwarzający 185 KM (oznaczenie 280 SL). Od 1985 roku sześciocylindrowy motor w R107 miał 188 KM i trzy litry pojemności skokowej. R107 cieszył się duża popularnością na rynku amerykańskim. Z myślą o tamtejszych klientach wprowadzono w roku 1972 odmianę SLC z hardtopem. Oprócz twardego dachu, charakteryzowała się także rozstawem osi zwiększonym o 36 cm w stosunku do tradycyjnego roadstera. Wersje amerykańskie różniły się również kształtem zderzaków (ze względu na tamtejsze normy bezpieczeństwa), czy wypełnieniem reflektorów. Zmiany pod maską były również koniecznie, tak by spełnić obowiązujące za oceanem normy emisji spalin. W USA oferowano jedynie silniki V8. Najsłabsza z nich miała zaledwie 155 KM (380 SL/SLC). Można było też kupić konfigurację 560 SL/SLC (5.6 litra pojemności), acz moc (227 KM) była znów niższa niż w Europie. Mercedes R107 był drugim – po klasie G – najdłużej produkowanym autem tej marki. Wytwarzano go przez 18 lat, aż do 1989 roku, kiedy to zastąpił go typ R129. Ogółem wyprodukowano 237 287 egzemplarzy modelu SL i 62 888 sztuk modelu SLC.

Historia Egzemplarza

Mercedes 560SL to najwyższa wersja modelu R107 oferowana wyłącznie na rynek amerykański. Grafitowy SL, który trafił na aukcję Ardor Auctions przyjechał do Polski z Kaliforni w 2016 roku. Samochód można uznać za bardzo ciekawy projekt do poprawek, jednak nie wymagający większych prac renowacyjnych. Do Mercedesa nowy właściciel otrzyma certyfikat inspekcji z serwisu Mercedes Duda-Cars, w którym wyszczególnione zostały wszystkie mankamenty. Pojazd był lakierowany powtórnie w Stanach Zjednoczonych, powłoka lakiernicza wymaga jednak kosmetyki. Na samochodzie znajdują się drobne rysy i otarcia. Miękki dach posiada dziurę. Wnętrze pojazdu również wymaga prac kosmetycznych. Z punktu widzenia technicznego, samochód posiada kilka drobnych wycieków, jednak nie wpływają one obecnie negatywnie na jego użytkowanie. Samochód po serwisie mechanicznym oraz przygotowaniu wizualnym na pewno będzie długo cieszył nowego właściciela bezawaryjną eksploatacją. 560SL oferowany podczas kwietniowej aukcji jest bardzo ciekawą alternatywą dla aut droższych, które mimo ładnego wyglądu mogą kryć za sobą dalszą konieczność serwisową. Kupując grafitowe R107 możemy być pewni co do stanu ze względu na udokumentowany stan techniczny.