Mercedes-Benz 280 SE 1968

  • Wersja europejska
  • Auto zachowane w stanie oryginalnym
  • Rzadka odmiana z manualną skrzynią biegów

Numer Nadwozia 10801810012498

cena wywoławcza: 45 000 zł (estymacja 60 000 – 80 000)

Dane techniczne :

silnik: 2.8l, R6

moc: 160 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

Historia Modelu

W roku 1965 nowe modele Mercedesa – W108 i W109 – zastąpiły w gamie  poprzedników – W111 i W112 – nazywanych potocznie „skrzydlakami”. Projektant nowego wcielenia niemieckiej limuzyny – legendarny Paul Bracq – zerwał z charakterystycznymi płetwami na tylnej klapie. W dziedzinie designu nastąpiła właściwie mała rewolucja. Powiększono szyby, dach zyskał płaski kształt, a całe stało się szersze i niższe. Mimo, że “Skrzydlak” pozostał w produkcji aż do 1968 roku, to stracił swój dawny prestiż, a W108/109 stało się najnowocześniejszym Mercedesem tamtych czasów. Konstrukcja samochodu obfitowała w wiele zaawansowanych rozwiązań takich jak samopoziomujące pneumatyczne zawieszenie, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach czy elektrycznie otwierane szyby. Pod maską samochodu pracowały silniki 6-cio i 8-cylindrowe. Podstawowa jednostka  była oznaczona jako 250S. Weszła na rynek w lipcu 1965 r., miała 2.5-litra pojemności i osiągała moc 130 KM. Seryjnie montowana była czterobiegowa przekładnia ręczna, ale można ją było zastąpić również czterobiegowym automatem. Potem wprowadzono odmianę 280 z silnikami 2.8, 3.5 oraz 4.5 litra (W108) oraz 300 o pojemnościach 3.0, 3.5 oraz 6.3. Auto odniosło ogromny duży sukces i zewsząd zbierało bardzo przychylne recenzje. Kupowali je biznesmeni, politycy i gwiazdy show businessu. Po latach wyraźnie podkreśla się ponadczasowy charakter i wyjątkową trwałość tego modelu. Wyprodukowane 359,522 sztuk modelu W108 oraz 23,430 W109.

Historia Egzemplarza

Prezentowany egzemplarz to europejska wersja 280 SE. Auto przyjechało do Polski z Włoch w roku 2015 i zostało poddane pracom blacharsko-lakierniczym. Karoserię samochodu wypiaskowano do linii okien oraz polakierowano na oryginalny kolor. Wszystkie elementy, które nie wymagały naprawy oraz wymiany pozostały na swoim miejscu. Wnętrze również zostało jedynie odświeżone. Tapicerkę wyprano oraz wyczyszczono, a drewno na desce rozdzielczej zregenerowano. Jedynym nowym elementem jest lusterko wsteczne. Samochód przeszedł również gruntowny serwis mechaniczny, jest w pełni sprawny i gotowy do długich podróży. Ciekawym szczegółem jest czterobiegowa manualna skrzynia biegów zamontowana w podłodze, a nie przy kolumnie kierownicy, co jest rzadkością w przypadku W108 z tego rocznika. Mercedes 280 SE oferowany przez Ardor Auctions to świetna oferta dla osób poszukujących wygodnego i niezawodnego klasyka, który nie tylko nadaje się do rekreacyjnych przejażdżek, ale zaskoczy swoją praktycznością również na co dzień.