MERCEDES-BENZ 280 E 1978
Numer nadwozia: 12303312044627
Największy silnik benzynowy w gamie W123
Gustowne zestawienie kolorystyczne
Samochód w doskonałej kondycji
Dane techniczne:
Silnik: 2.8l, R6
Moc: 185 koni mechanicznych
Inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne
Odczyt licznika: 221 000 kilometrów
Stan prawny: zarejestrowany w Polsce jako pojazd zabytkowy
Mercedes-Benz typoszeregu W123 wciąż wielu osobom kojarzy się z postojami taksówek. Inni zaś będę opiewać jego legendarną niezawodność. Poczciwa “beczka”, bo tak kolokwialnie nazywano ten model w Polsce, dobrze znana jest na naszych drogach, jednak wiele wspomnień i stereotypów dotyczy egzemplarze z wysokoprężnymi silnikami. Producent ze Stuttgartu oferował również szykowną odmianę coupe, jednak także czterodrzwiowe limuzyny mogły być wyposażone w mocne benzynowe silniki czy takie luksusy jak półautomatyczna klimatyzacja, tempomat czy ogrzewanie postojowe. W 1977 roku Andre Cowan wygrał głośny rajdowy maraton Londyn-Sydney za kierownicą odpowiednio przygotowanej wersji 280 E. Na legendę W123 składa się jeszcze znany mit, jakoby fabryka nie przewidywała procedury naprawy mostu napędowego. Nie ma oficjalnego potwierdzenia tej opinii, jednak na pewno nie wzięłą się ona znikąd, ponieważ solidność to drugie imię “beczki”.
Opisywany Mercedes został sprowadzony od pierwszego właściciela z Holandii. Rzeczoznawca w przedmiotowej opinii na temat samochodu napisał: “Pojazd oryginalny, kompletny, bez widocznych przeróbek, w oryginalnym stanie technicznym, nie ma zmian konstrukcyjnych. (…) Silnik oraz układ napędowy są w bardzo dobrym stanie.” Pojazd po przyjeździe do Polski przeszedł podstawowe serwisy oraz został w profesjonalny sposób odświeżony pod względem kosmetycznym. Od czasu zakupu “beczka” była użytkowana głównie hobbystycznie, gdyż jest częścią większej kolekcji należącej do pasjonatów zabytkowych aut z wybrzeża. Auto brało udział w wielu imprezach poświęconych klasycznej motoryzacji Decyzja o sprzedaży podyktowana jest chęcią poczynienia zmian w prywatnych zbiorach właścicieli. Odwołują się raz jeszcze do wspomnianej opinii warto zacytować jeden z wniosków: “Mercedes-Benz 280 E jest trwającą legendą, która po dziś dzień wzbudza zachwyt i jest rarytasem wśród samochodów krążących po naszych drogach.”