Przejdź do treści
Strona główna » 4. Mercedes-Benz 250SL 1967

4. Mercedes-Benz 250SL 1967

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/09/020-1151×423.jpg’ attachment=’8069′ attachment_size=’entry_without_sidebar’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Mercedes-Benz 250SL 1967

Numer nadwozia: 11304310004687

– Samochód odrestuarowany w autoryzowanej stacji Mercedesa

Najrzadsza odmiana modelu o oznaczeniu 250SL

– Efektowny kolor nadwozia “Signal Red”

 (estymacja: 300 000 PLN – 360 000 PLN)

 

Dane techniczne:

silnik: 2.5l, R6

moc: 150 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, “żółte” tablice rejestracyjne

Opis pojazdu

Mercedes-Benz W113 jest potocznie nazywany “Pagodą”. Swój przydomek zawdzięcza charakterystycznej, wklęsłej konstrukcji twardego dachu przywołującej na myśl sylwetki orientalnych świątyń. Samochód powstał na desce kreślarskiej legendarnego francuskiego stylisty Paula Bracqa. Model zadebiutował w roku 1963 jako sukcesor linii eleganckich roadsterów zapoczątkowanej przez Mercedesa 190SL. Pod względem mechanicznym Pagoda była spokrewniona z większym W111. Wyróżniało ją chociażby niezależne przednie zawieszenie czy dwuobwodowy układ hamulcowy z tarczami na wszystkich kołach (od 1967 roku) czy usprawnione sześciocylindrowe jednostki napędowe. Przy projektowaniu zadbano również o względy bezpieczeństwa stosując kontrolowane strefy zgniotu i usztywnienie kabiny pasażerskiej, której wnętrze pozbawione było ostrych kantów i przygotowane do montażu pasów bezpieczeństwa. By zrekompensować przyrost masy auta, część poszycia karoserii wykonano z aluminium, Pagoda miała bowiem sportowy rodowód i lekkość prowadzenia była istotną cechą jej charakteru. Samochód stał się kultowy jeszcze trakcie swojej produkcji i często wybierały go znane i popularne osoby: artyści, aktorzy czy arystokraci. Zbudowano niecałe 50 tysięcy egzemplarzy W113, które cieszą się niesłabnącą popularnością miłośników klasycznej motoryzacji, zaś ich wartość na rynku kolekcjonerskim stale rośnie.

 

Prezentowany przez Ardor Auctions Mercedes 250 SL został sprowadzony do Polski w 2015. We wrześniu 2016 rozpoczęto renowację pojazdu w autoryzowanej stacji Mercedes-Benz, która trwała prawie dwa lata i jest odpowiednio udokumentowana.  Przede wszystkim karoseria została gruntownie odbudowana blacharsko i polakierowana na kolor zgodny z fabryczną specyfikacją. Chromowana galanteria prezentuje się bardzo efektownie. W trakcie prac wymieniono również wszystkie uszczelki oraz inne elementy eksploatacyjne. Pod względem mechanicznym auto przeszło pełną rewizję i wszystkie konieczne naprawy. Kabina pasażerka zachowała się w dobrej kondycji i wymagała jedynie profesjonalnego odświeżenia i pewnych uzupełnień. Jest to istotne z punktu widzenia kolekcjonerskiego, ponieważ oryginalny środek dodaje zabytkowej Pagodzie autentyczności. Miękki dach jest również w świetnym stanie. Samochód został zarejestrowany jako pojazd historyczny na podstawie opinii rzeczoznawcy i jest po raz pierwszy oferowany do sprzedaży. Mercedes W113 to doskonała inwestycja, która zwróci się nie tylko pod kątem finansowym. Uroda tego modelu doskonale opiera się upływowi czasu, jednak serca koneserów podbił również ze względu na prawdziwą przyjemność z prowadzenia.

 

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’8071,8072,8070′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third][av_gallery ids=’8094,8101,8113,8095,8096,8102,8097,8104,8106,8103,8105,8099,8098,8100,8107,8108,8109,8110,8111,8112,8114′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]