Mercedes 500SL 1985

  • Oryginalna europejska wersja
  • Auto po kompletnej renowacji
  • Pożądana odmiana 500 SL

Numer nadwozia WDB1070461A022115

Szacowana Wartość: 160 000-200 000 złotych

Cena Wywoławcza: 120 000 złotych

Dane techniczne:

silnik: 5.0l, V8

moc: 231 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: opłacony, niezarejestrowany

Historia Modelu

Mercedes SL z typoszeregu R107 pojawił się na rynku, w momencie  rosnących wymagań wobec roadsterów. Nowe projekty miały być nie tylko bardziej dynamiczne, ale i wygodniejsze oraz bezpieczniejsze. Następca „Pagody” prezentował też zupełnie nową linię stylizacyjną. Priorytetem w przypadku roadsterów, wciąż jednak pozostawała radość z jazdy. Zapewnić to miała nowa gama silników Mercedesa. Początkowo klienci mogli wybierać jedynie spośród widlastych ósemek. Słabszy motor miał 3.5 litra pojemności i rozwijał moc 200 koni mechanicznych. W roku 1973 dołączyła do niego jednostka o  pojemności 4.5 litra, mocniejsza o 25 KM. W późniejszych latach montowano pod maską SL’a również silniki o pojemności 3.8 czy 4.2 litra. Najmocniejsza oferta w gamie miał 5 litrów pojemności i 240 KM (w produkcji od 1980 roku). W związku z trwającym wówczas kryzysem paliwowym, europejską paletę jednostek napędowych uzupełniono w roku 1974 o silnik R6 wytwarzający 185 KM (oznaczenie 280 SL). Od 1985 roku sześciocylindrowy motor w R107 miał 188 KM i trzy litry pojemności skokowej. R107 cieszył się duża popularnością na rynku amerykańskim. Z myślą o tamtejszych klientach wprowadzono w roku 1972 odmianę SLC z hardtopem. Oprócz twardego dachu, charakteryzowała się także rozstawem osi zwiększonym o 36 cm w stosunku do tradycyjnego roadstera. Wersje amerykańskie różniły się również kształtem zderzaków (ze względu na tamtejsze normy bezpieczeństwa), czy wypełnieniem reflektorów. Zmiany pod maską były również koniecznie, tak by spełnić obowiązujące za oceanem normy emisji spalin. W USA oferowano jedynie silniki V8. Najsłabsza z nich miała zaledwie 155 KM (380 SL/SLC). Można było też kupić konfigurację 560 SL/SLC (5.6 litra pojemności), acz moc (227 KM) była znów niższa niż w Europie. Mercedes R107 był drugim – po klasie G – najdłużej produkowanym autem tej marki. Wytwarzano go przez 18 lat, aż do 1989 roku, kiedy to zastąpił go typ R129. Ogółem wyprodukowano 237 287 egzemplarzy modelu SL i 62 888 sztuk modelu SLC.

Historia Egzemplarza

Opisywany egzemplarz Mercedesa 500 SL pochodzi z roku 1985. Samochód trafił do Polski dwa lata temu z Japonii, gdzie został wyeksportowany prosto z Niemiec. Auto jest w oryginalnej europejskiej specyfikacji. Samochód jest świeżo po kompletnej renowacji na naprawdę dobrym poziomie. Podczas prac blacharskich naprawiono ubytki podłogi bagażnika oraz pod tylną kanapą. Dawny lakier został całkowicie zdarty, a następnie położono nowy w tej samej barwie. Drewno zostało odnowione, a nowe poszycia foteli wykonane z materiałów bardzo dobrej jakości, z zachowaniem oryginalnej specyfikacji. Deska rozdzielcza została odbudowana z użyciem materiałów stosowanych oryginalnie przez Mercedesa. Od strony mechanicznej wymieniono wszystkie elementy gumowe, które wykazywały oznaki zużycia. Silnik został wyregulowany i uszczelniony. Ciekawym dodatkowym wyposażeniem samochodu jest automatyczna klimatyzacja oraz elektryczne lusterko.

Mercedes 500 SL oferowany przez Ardor Auctions to świetna okazja do nabycia modelu R107 po gruntownym remoncie. Ich ceny w Niemczech przekraczają już momentami 50000 €. Auto jest opłacone i gotowe do rejestracji.