[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/01-4-1500×630.jpg’ attachment=’876′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
010
Lancia Fulvia 3 1975
Numer Nadwozia 818.630.066008
- Najbardziej dopracowana wersja legendarnego włoskiego coupe
- Po renowacji mechanicznej, lakierniczej oraz wnętrza
- W bardzo pożądanym zestawieniu kolorystycznym
Szacowana wartość: 50 000-70 000 złotych
Cena wywoławcza: 35 000 złotych
Historia modelu
Lancia Fulvia jest uznawana za jedno z najładniejszych aut lat 60. i 70. Odnosiła również liczne sukcesy w motorsporcie i na stałe zapisała się w kanonie aut włoskich z tego okresu.
Jej kariera rynkowa rozpoczęła się od prezentacji podczas salonu samochodowego w Genewie w 1963 roku. Ten przednionapędowy samochód klasy średniej zastąpił tylnonapędowy model Appia, którego stylizacja nadal tkwiła w poprzedniej epoce. Początkowo w ofercie była jedynie wersja sedan, nosząca nazwę Berlina.
Za jej kształty odpowiadał Piero Castagnero, zaś pod maską zastosowano silnik w niecodziennym układzie V4. Początkowo jego pojemność wynosiła 1199 centymetrów sześciennych, później wzrastała stopniowo, przez 1216 ccm, 1231, aż po 1298 ccm.
Moc wynosiła, w zależności od wariantu, od 58 KM aż do 92 KM w odmianach sportowych. W limitowanej wersji Rallye zastosowano także silnik 1.6 o mocy 115-132 KM.
Po wersji sedan, w 1965 roku klientom dano również możliwość zakupu wersji coupe. Prócz różnic stylistycznych, charakteryzowała się także krótszym rozstawem osi.
Również w 1965 roku na rynek weszła odmiana Sport, czyli fastback stylizowany przez słynną firmę Zagato, bazujący na wersji Coupe, ale o bardziej agresywnej i aerodynamicznej stylizacji.
W 1969 roku wersja sedan przeszła kilka unowocześnień, coupe i wersję Sport zmodernizowano rok później. Auta po modernizacjach nosiły nazwę Serii Drugiej. Główną zmianą było, prócz delikatnych zmian stylistycznych, wprowadzenie pięciobiegowej skrzyni biegów – przekładnia montowana dotychczas miała o jedno przełożenie mniej.
Fulvia była modelem, który pozwolił Lancii na powrót do motorsportu po rozstaniu z Formułą 1 w 1955 roku. Tym razem skupiono się nie na wyścigach, a na rajdach, zaś wyczynowe wersje Fulvii zapoczątkowały legendę włoskiej marki w tej dyscyplinie, pozwalając m.in. wygrać w sezonie 1972 Lancii tytuł mistrza świata wśród konstruktorów (IMC).
Lancia Fulvia przestała być produkowana w 1976 roku, zaś jej następcą stał się model Beta.
Wyprodukowano 125 tysięcy egzemplarzy modelu Fulvia Berlina serii pierwszej i 70 tysięcy egzemplarzy serii drugiej.
Dla wersji Coupe liczby te wynoszą odpowiednio 58 i 83 tysięcy, zaś najrzadsza była wersja Sport. Przed modyfikacjami fabrykę opuściło 3901 aut, zaś po zmianach do klientów trafiło 3399 egzemplarzy tej stworzonej przez Zagato odmiany.
Historia samochodu
Lancia Fulvia trzeciej serii prezentowana na aukcji Rozalin 2016 opuściła fabrykę w 1975 roku i została dostarczona jako nowa do Szwajcarii. Następnie została wyeksportowana do Niemiec. W 2009 roku została sprowadzona do Polski, gdzie poddano ją renowacji, zachowując jej oryginalną specyfikację. Jest to egzemplarz w bardzo ciekawym i poszukiwanym zestawieniu kolorystycznym, niebieski lakier z beżowym wnętrzem. W 2009 roku odnowiono lakier oraz poprawiono podwozie. W kolejnym roku zostały przeprowadzone prace mechaniczne, z uwzględnieniem zachowania jak największej oryginalności części. Tapicerka także została poddana renowacji. Elementy takie jak deska rozdzielcza czy elementy inne drewniane nie wymagały napraw, co jest rzadkością w modelu Fulvia i podnosi wartość kolekcjonerską pojazdu. Większość chromowanych elementów nadwozia jest zachowanych także w oryginale. Fulvia jest gotowa do jazdy, może zostać zarejestrowana jako samochód osobowy lub zabytkowy. Kilka elementów wymaga niewielkich poprawek – oczyszczenie oryginalnej podsufitki, polerowanie lakieru bezbarwnego, oraz ewentualna wymiana przedniej szyby z powodu kilku odprysków. Fulvia jest obecnie bardzo przystępnym samochodem klasycznym, który posiada bardzo duży potencjał rynkowy, a jednocześnie może być z łatwością użytkowany na co dzień.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’876,877,878,879′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’880,881,882,883,884,885,886,887,888,889,890,891,892,893,894,895,896,897,898,899,900,901,902,903,905,906,907,909′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]