Przejdź do treści
Strona główna » 007 Ferrari GTB Turbo 1989

007 Ferrari GTB Turbo 1989

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/01-1500×630.jpg’ attachment=’684′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

007

Ferrari GTB Turbo 1989

  • Numer nadwozia 79796
  • Jeden z 44 wyprodukowanych egzemplarzy w wersji ABS
  • Perfekcyjnie zachowane auto o przebiegu 24 000 kilometrów
  • Ostatnia seryjna Berlinetta Turbo przed 488GTB

Szacowana wartość: 350 000 – 400 000 złotych

Cena wywoławcza: 290 000 złotych

Historia modelu

To dwuosobowe Ferrari z centralnie umieszczonym silnikiem jest wariacją na temat modelu 328, z którym często bywa mylone. Główna różnica tkwi jednak pod maską. 

Model GTB Turbo, bo o nim mowa, napędzany jest jednostką V8 o relatywnie niewielkiej pojemności dwóch litrów – dla porównania, 328 miało wolnossący silnik o pojemności 3.2 litra. 
Dzięki zastosowaniu turbosprężarki, udało się uzyskać moc aż 254 KM przy 6500 obrotów na minutę. 
Powodem wprowadzenia doładowanej wersji były względy fiskalne – we Włoszech podatki od samochodu liczono według jego pojemności silnika. 
Osiągi (6.3 sekundy do 100 km/h, 253 km/h prędkości maksymalnej) były zbliżone do tych zapewnianych przez model z silnikiem wolnossącym.

Oprócz GTB Turbo na rynku obecny był także model GTS Turbo. Litery „GT” oznaczały „Gran Turismo”, natomiast B to Berlinetta (coupe), zaś S – Spider („targa-top”). 
Różnice pomiędzy tymi autami a „tradycyjnym” 328 są – oprócz silnika – kosmetyczne, takie jak np. drobne zmiany w wyglądzie pokrywy silnika czy seryjna obecność niewielkiego spojlera dachowego, który w 328 wymagał dopłaty.

W latach 1986-1989 wyprodukowano 308 egzemplarzy wersji coupe i 828 sztuk wersji Spider. 
GTB Turbo nie miało bezpośredniego następcy – wszystkie wersje modelu 348, który zastąpił Ferrari 328, miały już silniki bez doładowania.

Opisywany egzemplarz jest jednym z 44 wyprodukowanych z seryjnym układem ABS.

Historia egzemplarza

Egzemplarz prezentowany przez Ardor Auctions podczas aukcji Rozalin 2016 jest jednym z ostatnich wprodukowanych modeli GTB Turbo z całościowej produkcji 308 sztuk. Jest to model wyposażony w wypukłe felgi oraz ABS, których powstało tylko 44 sztuki. Jest to najrzadsza berlintta w karoserii 328/GTB Turbo z wszystkich wyprodukowanych. Przebieg licznikowy Ferrari to 24 000 kilometrów, a jego stan zachowania jest wzorowy. Prezentuje się w klasycznym zestawieniu czerwonego rosso z czarnym wnętrzem.  Na praktycznie wszyszkich elementach jest oryginalny lakier, a wnętrze wygląda jak nowe, plastiki ani skóra nie prezentują widocznych śladów zużycia.

Auto jest w bardzo dobrym stanie funckjonowania tak od strony mechanicznej jak elektrycznej, oraz zawieszenia Oprócz wymienionego paska rozrządu rok temu, przed aukcją zostały wymienione uszczelki miski olejowej, przewody olejowe, uszczelniacze wałków rozrządu i oraz został zrobiony serwis olejowy.

Ferrari GTB Turbo prezentowane przez Ardor Auctions na aukcji Rozalin 2016, jest bardzo rzadkim i bardzo pożądanym samochodem, a jego wzorowy stan zachowania robi z niego wyjątkowy obiekt kolekcjonerski.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’684,685,686,687,688,689′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’690,691,692,693,694,695,696,697,698,699,700,701,702,703,704,705,706,707,708,709,710,711,712′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]