Przejdź do treści
Strona główna » Chevrolet Corvette Stingray

Chevrolet Corvette Stingray

  • przez

CHEVROLET CORVETTE STINGRAY 1974

 

Numer nadwozia: 1Z37J4S435260

 

Funkcjonalna karoseria w stylu T-top

Samochód od pierwszego właściciela

Potwierdzony przebieg

 

Dane techniczne:

Silnik: 5.7l, V8

Moc: 195 koni mechanicznych

Inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne

Odczyt licznika: 93 000 mil

 

Stan prawny: niezarejestrowany w Polsce

 

Chevrolet Corvette C3 to prawdopodobnie najczęściej spotykana odmiana tego kultowego modelu, ponieważ w ciągu 14 lat produkcji z fabryki wyjechało ponad pół miliona egzemplarzy. Trzecia generacja, podobnie jak poprzednik również była określana mianem Stingray (ang. „płaszczka”), jednak tylko w latach 1969-1976. C3 początkowo była dostępna w wersji coupe oraz roadster, jednak ze względu na zaostrzające się przepisy bezpieczeństwa, w 1975 wycofano z rynku wariant z otwartym nadwoziem. Również ze względu na nowe regulacje dotyczące emisji spalin oraz ogólnoświatowy kryzys paliwowy, producenci byli zmuszeni ograniczać moc silników, co dotknęło przede wszystkim auta sportowe. Mimo tego w 1979 sprzedano ponad 50 tysięcy egzemplarzy, co ustanowiło do tej pory nie pobity rekord wśród wszystkich odmian Corvette.

 

1974 to ostatni rocznik kiedy Chevrolet oferował w przypadku Corvette potężne V8 nazywane „Big Block”. Jednocześnie była to pierwsza seria aut po korekcie stylistycznej, która dała samochodowi bardziej syntetyczny i nowoczesny wygląd, zrywający z tradycją lat 60-tych. Brązowa Corvette pochodzi od pierwszego właściciela ze stanu Maine i ma potwierdzony przebieg. Pod maską pracuje jednostka pojemności 350 cali sześciennych oraz mocy 195 koni mechanicznych, sprzężona z automatyczną skrzynią biegów. Do wyposażenia auta należy fabryczne radio oraz elektrycznie sterowane szyby. Wnętrze auta jest zachowane w oryginalnym stanie, wymagać jednak będzie gruntownego odświeżenia lub częściowej renowacji. Blacharka auta jest w stanie dobrym, jednak powłoka lakiernicza prezentuje się słabo. Pod względem mechanicznym auto jest sprawne, między innymi przejrzano instalację elektryczną, przerabiając kierunkowskazy pod europejskie standardy. Samochód został sprowadzony jako kolekcjonerski, nie wymaga zatem dalszych opłat na miejscu w Polsce.