6. Mercedes-Benz 560 SEC Koenig 1986

Numer nadwozia WDB1260451A271684

  • Legendarny SEC w niezwykłym pakiecie stylistycznym
  • Jeden z bardzo niewielu zachowanych egzemplarzy
  • Kolekcjonerski unikat

cena wywoławcza: 90 000 zł (estymacja 110 000 – 160 000)

Dane techniczne:

silnik: 5.6 V8
moc: 300 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne
stan prawny: zarejestrowany w Polsce

dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, potwierdzenie ubezpieczenia OC

Model W126 w wersji SEC zadebiutował w ofercie Mercedesa w roku 1981. Było to wówczas prawdopodobnie najbardziej luksusowe coupé dostępne na rynku. Niezwykle długa lista wyposażenia obejmowała między innymi elektryczne szyby, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika czy elektrycznie regulowane skórzane fotele. Na początku produkcji klienci mogli wybierać między dwoma jednostkami napędowymi w układzie V8. Słabszy, 3,8-litrowy, motor generował niewiele ponad 200 koni mechanicznych, natomiast odmiana 5-litrowa charakteryzowała się mocą na poziomie 240 koni mechanicznych. Po odświeżeniu gamy w roku 1985 pod maskę trafiały trzy jednostki o pojemnościach odpowiednio: 4.2 , 5.0 oraz 5.6-litra. SEC był bardzo chętnie przerabiany w latach 80. przez rozmaitych tunerów. Powstawały naprawdę unikalne i ekstrawaganckie odmiany, często budowane w zaledwie kilku egzemplarzach. Jednym z bardziej efektownych projektów był pakiet stylistyczny stworzony przez firmę Koenig. Masywne poszerzenia błotników wraz ze spoilerami, powodowały że auto prezentowało się bardzo agresywnie, przywodząc na myśl najdroższe bolidy sportowe. Oferowany egzemplarz pochodzi z roku 1986 i pierwotnie był modelem na rynek afrykański. Wyjechał z fabryki w kolorze czarnym z wnętrzem wykończonym szarą alcantarą. W roku 1988 przeszedł metamorfozę w zakładzie Koeniga. Niewiele wiadomo o późniejszej historii auta, do Polski zaś trafiło kilka lat temu z Francji. Nadwozie było wówczas w kolorze śliwkowym. Nowy właściciel Mercedesa podjął się kompletnej odbudowy auta. Specjalny pakiet stylistyczny został poddany profesjonalnej regeneracji i modernizacji. Prace były prowadzone stopniowo i bardzo pieczołowicie. Zdecydowano się na zmianę koloru karoserii, wybierając ciemnobrązową barwę z palety Porsche. Wymieniono również w całości wnętrze na dobrze zachowane w odcieniu bordowym. By skompletować auto na oryginalnych częściach, właściciel zakupił jeszcze dwa inne Mercedesy SEC. Mamy więc do czynienia z naprawdę sporym wysiłkiem w kwestii odbudowy tego wyjątkowego samochodu. Pod kątem technicznym samochód jest równie dopracowany. Jest on typowym pojazdem hobbystycznym, który wyjeżdżał na drogi tylko w ciepłe i suche dni, pokonując krótkie trasy w okolicy Warszawy. Mercedes 560 SEC Koenig to gratka dla kolekcjonerów egzotycznych aut. Pod fantastycznym bodykitem spod ręki Koeniga kryje się jednak solidna technologia Mercedesa, która do dziś budzi ogromny respekt i zaufanie.