Przejdź do treści
Strona główna » 13. Mercedes-Benz 190 2.3 16 1987

13. Mercedes-Benz 190 2.3 16 1987

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/02/2018_Ardor_Wiosna_190-019-1500×430.jpg’ attachment=’6695′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

13. Mercedes-Benz 190E 2.3 16 1987

Numer nadwozia WDBDA34D7HF291634

  • Kultowa wersja przygotowana przez firmę Cosworth
  • Ceniony i poszukiwany przez kolekcjonerów youngtimer
  • Manualna skrzynia biegów w układzie dogleg

cena wywoławcza: 20 000 zł (estymacja: 40 000 – 60 000)

Dane techniczne:

silnik: 2.3l, R4

moc: 185 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: sprowadzony, opłacony

Opis pojazdu

Model W201 zaprezentowany w roku 1982 był przełomowym krokiem dla Mercedesa. Samochód otrzymał miano “Baby Benz”, gdyż był najmniejszym autem w gamie producenta i jednocześnie prekursorem późniejszej klasy C. Popularną “190-tkę” zaprojektował nie kto inny, jak Bruno Sacco, który zaraz po Paulu Bracq’u jest chyba najbardziej znanym stylistą niemieckiej marki. Szeroka gama silnikowa i wiele opcji wyposażeniowych zapewniły W201 spory sukces. Co więcej, rywalizacja rynkowa z konkurencyjnym BMW E30 przeszła do historii motoryzacji. Na samym szczycie tej rozgrywki znajdowały się dwie topowe serie – M3 od bawarskiego producenta i 190E 2.3 16 stworzone we współpracy z brytyjską firmą Cosworth. Samochód prezentowany podczas naszej wiosennej aukcji należy właśnie do tej odmiany. Była to wówczas najmocniejsza wersja W201. Podobnie jak w M3, jednostka napędowa dysponowała jedynie 4 cylindrami, jednak jej konstrukcja stanowiła inżynierski pokaz możliwości. W efekcie lekki silnik rozwijał moc 185 koni mechanicznych, co pozwalało na świetny bilans osiągów w stosunku do wagi i właściwości jezdnych. Opisywany egzemplarz został wyprodukowany w roku 1987 z przeznaczeniem na rynek kanadyjski. Samochód należał do obywatela Portugalii, który wraz z przejściem na emeryturę zabrał go ze sobą do Europy jako mienie przesiedleńcze. Następnie przez lata Mercedes był użytkowany na portugalskich drogach, aż w styczniu 2016 roku trafił w ręce polskiego kolekcjonera aut sportowych. Pojazd przyjechał do Polski na kołach. Od tego czasu zostały wykonane jedynie podstawowe czynności serwisowe, tak by utrzymać go na chodzie. Od strony wizualnej 190E znajduje się w dobrej kondycji. W ostatnim czasie lakier został poddany głębokiemu odświeżeniu i mimo upływu lat oraz kilku drobnych rys na prawym tylnym błotniku, prezentuje się całkiem efektownie. Wszelkie elementy pakietu stylistycznego (poza felgami) wyróżniające wersję Cosworth zostały zachowane w stanie nienaruszonym. Mimo wieku i kilku pęknięć na desce rozdzielczej, wnętrze nie wymaga renowacji, a jedynie drobnych napraw. Skórzana tapicerka została wyczyszczona jeszcze przed aukcją. Samochód z pewnością będzie wymagał regulacji wtrysku mechanicznego, ze względu na wysokie spalanie.Trudno jest dokładnie ocenić stan techniczny niektórych podzespołów bez rozbierania auta na części, dlatego zalecany jest gruntowny przegląd przed rozpoczęciem regularnej eksploatacji. Do samochodu załączany jest raport rzeczoznawcy PZMot z 2016 roku.

Ze względu na zwyżkujące ceny ekstremalnych odmian W201, a wiec EVO I i EVO II, obecnie niezwykle ciężko jest znaleźć 2.3 16 za rozsądną kwotę. Oferowany egzemplarz wydaje się być idealną bazą do dalszej inwestycji, która na pewno się zwróci, bo wartość tych samochód rośnie coraz szybciej.
[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’6681,6694′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third][av_gallery ids=’6698,6697,6696,6677,6678,6679,6680,6681,6682,6683,6684,6685,6686,6687,6688,6689,6690,6691,6692,6693,6694,6695,6700,6701,6702,6703,6704,6705,6706,6707,6708′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]