MG TD 1951

 

Samochód sportowy rodem z połowy XX wieku

Pojazd odrestaurowany kilkanaście lat temu

Rzadko spotykany klasyk na polskim rynku

Numer nadwozia: 23962

cena wywoławcza: 55 000 zł (estymacja: 75 000 – 100 000)

 

Dane techniczne:

silnik: 1.3l, R4

moc: 55 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, “żółte” tablice rejestracyjne

dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, opinia rzeczoznawcy

Opis pojazdu

Wśród wielu produkowanych przez MG pojazdów na szczególną uwagę zasługuje model TD, następca modelu TC. MG TD produkowany był od 1949 do 1953 roku jako dwuosobowy pojazd z otwartym nadwoziem i składanym dachem. Jednostka napędowa o pojemności 1.3 litra umiejscowiona jest z przodu i generuje moc na poziomie 55 koni mechanicznych. Łącznie zbudowano około 30 000 sztuk tego zgrabnego roadstera. Większość z nich została sprzedana w Stanach Zjednoczonych.

Samochód, który znajduje się w niniejszej ofercie aukcyjnej, to pojazd rzadko spotykany na polskim rynku motoryzacji klasycznej. Auto opuściło fabrykę w roku 1951 i trafiło za ocean. Samochód wrócił z Ameryki do Europy, bezpośrednio do Polski, w roku 2005. Na miejscu zajął się nim jeden z najlepszych rodzimych warsztatów rejestrujących zabytki. Wysokiej klasy renowacja zdecydowanie broni się po kilkunastu latach, wszystko dzięki odpowiedniej jakości materiałom, które zostały użyte w trakcie prac remontowych. Od strony mechanicznej auto jest w pełni sprawne i było w ostatnim czasie poddane stosownemu serwisowi. Pod maską samochód prezentuje się również bardzo dobrze. Auto, ze względu na swój charakter, nie było nadmiernie użytkowane od czasu odbudowy, dzięki czemu powinno jeszcze przez wiele lat zachować dobry stan techniczny.

MG TD to nietypowy wybór, jeżeli chodzi o pojazdy zabytkowe w Polsce. Samochody, których zostało na świecie stosunkowo niewiele, cieszą się uznaniem bardziej doświadczonych kolekcjonerów. Posiadanie modelu TD będzie się wiązało z przygodą z prawdziwym weteranem szos, który zapewni emocje i wrażenia niedostępne dla posiadaczy młodszych klasyków czy youngtimerów.