Przejdź do treści
Strona główna » 13. Honda CRX 1989

13. Honda CRX 1989

  • przez

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/13_07-res-1500×430.jpg’ attachment=’7762′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[/av_one_full]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Honda CRX 1989

Numer nadwozia: JHMED93700S116326

– Ciekawa alternatywa dla pojazdów klasy GTI

– Bardzo dobry stan zachowania

– Oryginalny youngtimer do codziennej jazdy

cena wywoławcza: 15 000 zł (estymacja: 20 000 – 30 000)

 

Dane techniczne:

silnik: 1.6l, R4

moc: 124 konie mechaniczne

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na przednie koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

 

Opis pojazdu

Honda CRX została po raz pierwszy zaprezentowana w 1983 roku. Weszła na rynek w momencie, w którym drugi kryzys paliwowy zmusił producentów samochodów do oferowania pojazdów mniejszych oraz oszczędniejszych. Japońskiemu koncernowi udało się połączyć sportową sylwetkę, zadowalające osiągi oraz niskie zużycie paliwa. Już pierwsza generacja małej Hondy, zwana „Ballade”, zyskała spore uznanie wśród entuzjastów motoryzacji. Legendę modelu zbudowała jednak druga odsłona CRX-a, określana mianem „Cyber”. Samochód bazuje na płycie podłogowej Civica IV, jednak stylistycznie wyróżnia się za sprawą długich drzwi, subtelnych przetłoczeń na masce, łagodnie opadającej linii dachu oraz ekstrawagancko ściętego tyłu. Jego wnętrze jest dość chłodne, żeby nie powiedzieć spartańskie, a lista udogodnień uboga. Największą zaletą CRX-a była właśnie jednak niska masa oraz stosunkowo mocne silniki. Niemal wszystkie wersje pojemnościowe zaskakują dynamiką, a najmocniejsza jednostka wyposażona w system zmiennych faz rozrządu pozwala przyspieszyć do setki w czasie około 7 sekund, bez problemu pokonując barierę 200 km/h. Szybkość Hondy stała się jednak w pewnym sensie również jej przekleństwem. Porywczy i zachęcający do ostrzejszej jazdy CRX na śliskiej nawierzchni zachowuje się nerwowo i łatwo stracić nad nim panowanie. Wiele egzemplarzy zostało rozbitych i mimo że dziś wciąż kojarzy się chętnie tuningowanym autem dla niepokornych, niełatwo znaleźć zadbany okaz w oryginalnej specyfikacji.

Opisywana sztuka CRX-a pochodzi z rynku niemieckiego. Poprzedni właściciel twierdzi, że pierwotnie należała do dilera Hondy w Niemczech, który przez kilka lat trzymał ją w salonie jako auto pokazowe, by następnie dość sporadycznie eksploatować auto. Następnie samochód trafił do Polski, gdzie poza importerem miał dwóch użytkowników. Obydwoje uszanowali wyjątkowy stan zachowania tego egzemplarza, a w przypadku przeprowadzania jakichkolwiek modyfikacji, zachowywali oryginalne części, co daje możliwość powrotu do fabrycznego stanu. Kondycja zachowania wnętrza potwierdza niski przebieg tego pojazdu, który wynosi nieco ponad 120 tysięcy kilometrów. Honda była garażowana oraz nie wyjeżdżała na drogi zimą. Przez ostatnie kilka lat auto pokonywało jedynie kilkaset kilometrów rocznie, lecz było regularnie serwisowane i przechodziło wszystkie przeglądy. Karoseria była ponownie lakierowana w kilku miejscach ze względu na drobne uszkodzenia. Auto przeszło niedawno detailing środka oraz nadwozia w renomowanej warszawskiej firmie. Było również bohaterem kilku materiałów prasowych i telewizyjnych poświęconych temu modelowi, co świadczy o tym, że niełatwo dziś już znaleźć tak zadbanego CRX-a.

Mała Honda, mimo nieco ascetycznego charakteru, przekonuje do siebie zwrotnością i zwinnością, a przy tym potrafi swoim temperamentem zaskoczyć niejedno mocniejsze auto. Świetni sprawdzi się jako mało awaryjny i bezproblemowy współczesny klasyk, szczególnie do jazdy po mieście, w którym CRX czuje się jak w swoim naturalnym środowisku.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7644,7645′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’7643,7646,7648,7649,7650,7651,7652,7653,7654,7655,7656,7657′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]