Przejdź do treści
Strona główna » 12. Maserati Ghibli 1997

12. Maserati Ghibli 1997

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/09/2018_Ardor_Wiosna_Ghibli-022-1500×430.jpg’ attachment=’6494′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

12. Maserati Ghibli 1997

  • Rzadkie włoskie coupe w świetnym stanie zachowania
  • Mimo młodego wieku pożądany przez kolekcjonerów
  • Finalna ewolucja modelu Biturbo

Numer nadwozia: ZAM336B0000361938

cena wywoławcza: 90 000 zł (estymacja: 120 000 – 140 000)

 Dane techniczne:

silnik: 2.8l, V6

moc: 280 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, karta pojazdu, potwierdzenie ubezpieczenia OC

Opis pojazdu

Maserati Ghibli drugiej generacji to model, który zamykał dość niechlubną serię “Bitrubo” w historii włoskiej marki. Jednocześnie to ostatni samochód stworzony i wyprodukowany przez Maserati pod władzą De Tomaso. Modele Biturbo, szczególnie z lat osiemdziesiątych, „wsławiły” się kiepską jakością wykonania i ponadprzeciętna awaryjnością, jednak nie można było odmówić im wyjątkowego charakteru i urody. Z biegiem czasu jednak eliminowano wiele z usterek i samochody te stawały się bardziej trwałe i niezawodne. Maserati Ghibli II w swojej pierwszej odsłonie było produkowane od 1992 roku. Ze względów podatkowych na rodzimym włoskim rynku, auto oferowane było z dwulitrowym motorem biturbo, osiągającym 306 KM, w pozostałych krajach oferowany był motor 2.8 z mocą 280 KM. Wariant 2.8 to niezwykle elastyczna jednostka, natomiast 2.0 pokazuje swój charakter dopiero przy wyższych obrotach. Obie wersje mają podobne osiągi w przypadku przyspieszenia czy prędkości maksymalnej. W roku 1997 Maserati zostało połączone z Ferrari w ramach jednego koncernu należącego do Fiata. Maserati Ghibli GT to pierwszy model, który dzielił rozwiązania konstrukcyjne z samochodami Ferrari. Zastosowano w nim tylny dyferencjał pochodzący z Ferrari 456 w połączeniu z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów Getrag. Dodatkowo w egzemplarzach przeznaczonych na rynek japoński instalowane były przednie lampy pochodzące z Ferrari 355. Ghibli GT, produkowane w latach 1997-1999, to ostatnia ewolucja projektu Ghibli II, uchodząca za najbardziej dopracowaną spośród wszystkich aut z serii biturbo. Przy zachowaniu należytej dbałości o serwis Ghibli odwdzięczy się przyzwoitą trwałością. Przede wszystkim daje jednak poczucie wyjątkowości, wypuszczono jedynie 166 sztuk odmiany 2.0, natomiast 2.8 wyjechało z fabryki w liczbie 212. W połączenie z ręczną przekładnią o szęsciu biegach jest to prawdziwy egzotyk.   

Prezentowany okaz pochodzi z końca 1997 roku. Lakier w kolorze Blue Spaziale w połączeniu z wnętrzem w kolorze Grigio Chiaro tworzy niebywale eleganckie zestawienie. 25. listopada 1997 roku egzemplarz ten został wysłany do Tokio, do oficjalnego importera Maserati Cornes Italia Co. Ltd. 30. stycznia 1998 roku samochód został dostarczony do pierwszego właściciela. Ani pierwszy nabywca, ani też żaden kolejny właściciel nie zdecydował się na pełne „rozpakowanie” samochodu. Auto wciąż posiada folię ochronną na wykładzinie dywanowej oraz na boczkach tapicerskich. Samochód trafił do Polski w styczniu 2016 roku. Od tego czasu przeprowadzono wiele napraw by doprowadzić auto do pełnej sprawności mechanicznej. Wymieniono rozrząd wraz z pompą wody oraz wszystkie filtry, oleje i płyny eksploatacyjne. Sprzęgło zostało zregenerowane i obłożone kevlarem, jednocześnie zamontowano nowe łożysko oporowe skrzyni biegów. Regulacja twardości zawieszenia działa bez zarzutu. We wnętrzu zainstalowano fabrycznie nowe radio Nakamichi pochodzące z epoki produkcji auta. Po korekcie lakieru nadwozie Ghibli prezentuje się bardzo efektownie. Samochód jest sprawny i gotowy do jazdy.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’6514,6518′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third][av_gallery ids=’6524,6523,6522,6521,6520,6519,6518,6517,6526,6516,6515,6514,6513,6512,6511,6510,6509,6508,6507,6506,6505,6504,6503,6502,6501,6499,6498,6497,6496,6495,6494,6493,6492,6491,6490,6489,6488,6487,6486,6485,6484,6483,6482,6481,6480,6479,6478,6477,6476,6475,6474,6473′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]