Jaguar XJ 1982

Numer nadwozia SADDDRLW4CC468900

Brytyjska limuzyna o ponadczasowej stylistyce

Samochód w świetnej kondycji

Najbogatsza wersja wyposażeniowa

cena wywoławcza: 35 000 zł (estymacja: 45 000 – 60 000)

 

Dane techniczne:

silnik: 5.3l, V12

moc: 295 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, karta pojazdu

 

Opis pojazdu

 

Jaguar XJ to flagowy model Jaguara produkowany od 1968. XJ powstał jako następca trzech pokrewnych limuzyn: S-Type, 420 oraz Mark 2. Charakterystyczna nazwa jest skrótem od wyrażenia „Experimental Jaguar” – jak pierwotnie ochrzczono ten koncept. Pierwsza generacja XJ była ostatnim projektem, w którego powstanie zaangażowany był Sir William Lyons, założyciel marki.

Samochód prezentowany przez Ardor Auctions należy do trzeciej serii pierwszej generacji XJ. Jest to najbardziej udana i najdłużej wytwarzana seria. Łącznie w latach 1979-92 z taśmy zjechało 130 tysięcy egzemplarzy, z czego jedynie około 10 tysięcy z silnikiem dwunastocylindrowym. Legendarna III seria pozostawała w produkcji jeszcze przez 5 lat po prezentacji jej następcy w 1987 – czyli Jaguara XJ40. Opisywany egzemplarz pochodzi z roku 1982, z przekazanych dokumentów wynika jednak, że pierwsza rejestracja miała miejsce dopiero w 1987. Jest to wersja Daimler Double Six z silnikiem w układzie V12. Pod marką Daimler Jaguar sprzedawał najbardziej luksusowo wyposażone modele swoich samochodów.

Zielony Daimler pochodzi z Niemiec i trafił do Polski w 2008 z przebiegiem poniżej 100 tysięcy kilometrów. Po kilku latach kupił go obecny właściciel, który podjął się gruntownego remontu. Auto zostało kompletnie rozebrane i naprawione zarówno blacharsko, jak i mechanicznie przy użyciu oryginalnych części bądź dostępnych na rynku wysokiej jakości zamienników. Jedyny element, który nie wymagał ingerencji, to automatyczna skrzynia biegów. Nowa powłoka lakiernicza prezentuje się dobrze, a samochód zdobi najbardziej kultowy kolor znany jako „british racing green”. Wnętrze jest zachowane w relatywnie dobrym stanie, choć też przeszło pewną metamorfozę. Uszyto nową podsufitkę z alcantary, a czarną skórzaną tapicerkę uzupełniono jasnymi wstawkami. Drewno na desce rozdzielczej jest niespękane, a wszystkie instrumenty i wskaźniki działają prawidłowo. Pod maską panuje porządek, auto było regularnie serwisowane i obecnie jest gotowe do dalszej eksploatacji.

Odbudowa dwunastocylindrowego Jaguara to nie lada wyzwanie oraz niemały wydatek. Prezentowaną ofertę należy potraktować jako okazję, ponieważ ciężko jest wyremontować pojazd w takim standardzie za kwotę zbliżoną do szacowanej wartości pojazdu. Samochód jest zarejestrowany na zwykłe „białe” tablice.