[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/small-jaguar-1500×430.jpg’ attachment=’7326′ attachment_size=’extra_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]
Jaguar XJ 1982
Numer nadwozia SADDDRLW4CC468900
Brytyjska limuzyna o ponadczasowej stylistyce
Samochód w świetnej kondycji
Najbogatsza wersja wyposażeniowa
cena wywoławcza: 35 000 zł (estymacja: 45 000 – 60 000)
Dane techniczne:
silnik: 5.3l, V12
moc: 295 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne
stan prawny: zarejestrowany w Polsce
dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, karta pojazdu
Opis pojazdu
Jaguar XJ to flagowy model Jaguara produkowany od 1968. XJ powstał jako następca trzech pokrewnych limuzyn: S-Type, 420 oraz Mark 2. Charakterystyczna nazwa jest skrótem od wyrażenia „Experimental Jaguar” – jak pierwotnie ochrzczono ten koncept. Pierwsza generacja XJ była ostatnim projektem, w którego powstanie zaangażowany był Sir William Lyons, założyciel marki.
Samochód prezentowany przez Ardor Auctions należy do trzeciej serii pierwszej generacji XJ. Jest to najbardziej udana i najdłużej wytwarzana seria. Łącznie w latach 1979-92 z taśmy zjechało 130 tysięcy egzemplarzy, z czego jedynie około 10 tysięcy z silnikiem dwunastocylindrowym. Legendarna III seria pozostawała w produkcji jeszcze przez 5 lat po prezentacji jej następcy w 1987 – czyli Jaguara XJ40. Opisywany egzemplarz pochodzi z roku 1982, z przekazanych dokumentów wynika jednak, że pierwsza rejestracja miała miejsce dopiero w 1987. Jest to wersja Daimler Double Six z silnikiem w układzie V12. Pod marką Daimler Jaguar sprzedawał najbardziej luksusowo wyposażone modele swoich samochodów.
Zielony Daimler pochodzi z Niemiec i trafił do Polski w 2008 z przebiegiem poniżej 100 tysięcy kilometrów. Po kilku latach kupił go obecny właściciel, który podjął się gruntownego remontu. Auto zostało kompletnie rozebrane i naprawione zarówno blacharsko, jak i mechanicznie przy użyciu oryginalnych części bądź dostępnych na rynku wysokiej jakości zamienników. Jedyny element, który nie wymagał ingerencji, to automatyczna skrzynia biegów. Nowa powłoka lakiernicza prezentuje się dobrze, a samochód zdobi najbardziej kultowy kolor znany jako „british racing green”. Wnętrze jest zachowane w relatywnie dobrym stanie, choć też przeszło pewną metamorfozę. Uszyto nową podsufitkę z alcantary, a czarną skórzaną tapicerkę uzupełniono jasnymi wstawkami. Drewno na desce rozdzielczej jest niespękane, a wszystkie instrumenty i wskaźniki działają prawidłowo. Pod maską panuje porządek, auto było regularnie serwisowane i obecnie jest gotowe do dalszej eksploatacji.
Odbudowa dwunastocylindrowego Jaguara to nie lada wyzwanie oraz niemały wydatek. Prezentowaną ofertę należy potraktować jako okazję, ponieważ ciężko jest wyremontować pojazd w takim standardzie za kwotę zbliżoną do szacowanej wartości pojazdu. Samochód jest zarejestrowany na zwykłe „białe” tablice.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7328,7325′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third][av_gallery ids=’7328,7320,7321,7322,7323,7324,7325,7327,7319′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]