Przejdź do treści
Strona główna » 10. BMW 635 CSi 1983

10. BMW 635 CSi 1983

  • przez

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/10_07-res-1500×430.jpg’ attachment=’7759′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[/av_one_full]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

BMW 635 CSi 1983

Numer nadwozia: WBAEC810XD8181705

– Pożądana wersja 635 CSi w europejskiej specyfikacji

– Najbardziej kultowe coupe marki BMW

– Samochód gotowy do dalszej eksploatacji

cena wywoławcza: 55 000 zł (estymacja: 65 000 – 85 000)

 

Dane techniczne:

silnik: 3.4l, R6

moc: 218 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: sprowadzony, zwolniony z opłaty celnej

 

Opis pojazdu

BMW typoszeregu E24, określane również w oficjalnej nomenklaturze jako „seria 6”, było jednym z najdłużej produkowanych modeli bawarskiej marki. Nadwozie zaprojektowane przez Paula Bracqa okazało się być na tyle nowoczesne w trakcie swojej premiery, że pozostało w ofercie przez kolejnych 14 lat. E24 należy do generacji aut zwanych „rekinami”, ze względu na charakterystycznie podcięty przedni pas auta. Samochód początkowo bazował na platformie serii 5 (E12), jednak stylistycznie był bardziej spokrewniony z serią 7 (E23). W 1982 roku nastąpił facelifting i od tej pory samochód konstrukcyjnie opierał się na nowej 5-tce czyli E28. Do napędu używano wyłącznie sześciocylindrowych silników głównie pochodzących z rodziny M30, a więc tak zwanej „dużej szóstki”. Wyjątkiem był wyczynowy M88, bazujący na jednostce, którą montowano wcześniej w BMW E9 3.0 CSi, a więc poprzedniku E24. M88 zasilał najszybszą wersję „rekina”, a więc M6/M635CSi, w zmienionej formie jako M90 występował również w zwykłym 635 w latach 1978 – 1982. Pierwsza seria 6 była oferowana na rynek europejski, amerykański oraz japoński. Specyfikacje zdecydowanie różniły się między sobą, w Stanach Zjednoczonych silnik M88 był zastąpiony przez S38 o nieco mniejszej mocy. Największy wybór klienci mieli oczywiście w Europie, na przestrzeni czasu mogli wybierać między różnymi wersjami wyposażeniowymi, skrzyniami biegów czy opcjami wykończenia. Zbudowało łącznie nieco ponad 86 000 sztuk BMW E24. Mimo, że w roku zakończenia produkcji, a więc 1989, do salonów trafiła seria 8, nie była ona uznawana za bezpośredniego kontynuatora „Szóstki”. Seria 6 powróciła w zmodernizowanej formie w roku 2003.

BMW 635 CSi w kolorze Saphirblau Metallic to egzemplarz z roku 1983. Samochód po pewnym czasie został wyeksportowany z Niemiec do Szwecji, gdzie był użytkowany tylko przez jednego właściciela. Auto jest pozbawione rdzy, blacha jest równa, bez szpachli, rys czy wgniotek. W ramach czynności przedsprzedażowych odświeżono powłokę lakierniczą oraz wykonano konserwację wszystkich profili zamkniętych. Poza tym przeprowadzono kompleksowy przegląd mechaniczny, podczas którego wymieniono płyny eksploatacyjne oraz elementy zawieszenia. We wnętrzu auto posiada welurową tapicerkę z fabrycznymi fotelami Recaro. Ciemne granatowe wnętrze tworzy estetyczny kontrast w stosunku do jasnego lakieru. Tapicerka została w ostatnim czasie odświeżona oraz częściowo naprawiona przy użyciu odpowiedniej jakości materiałów. Wyposażenie obejmuje między innymi elektrycznie otwierany dach oraz wszystkie cztery szyby, które mają jeszcze fabryczne oznakowania. Teczka z dokumentami zawiera plik rachunków za części, usługi czy serwisy, które są starannie ułożone w porządku chronologicznym, obejmującym w przeważającej części lata 2004 – 2014. Na wspomnianych drukach często wpisywany był aktualny przebieg dla danej daty. Pozwala to wywnioskować, że w przeciągu ostatnich kilkunastu lat samochód był regularnie acz umiarkowanie eksploatowany, traktowany bardziej jako obiekt kolekcjonerski niż auto do codziennej jazdy.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7601,7602,7600′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’7603,7604,7605,7606,7607,7608,7609,7610,7611,7612′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]