Przejdź do treści
Strona główna » 05. Mercedes-Benz 350 SLC 1972

05. Mercedes-Benz 350 SLC 1972

  • przez

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/05_06-res-1500×430.jpg’ attachment=’7754′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[/av_one_full]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Mercedes-Benz 350 SLC 1972

Numer nadwozia: 10702312000588

– Egzemplarz z pierwszego roku produkcji

– Ośmiocylindrowa jednostka napędowa

– Wnętrze oraz galanteria w oryginalnym stanie

Cena wywoławcza: 48 000 zł (estymacja: 60 000 – 75 000)

 

Dane techniczne:

silnik: 3.5l, V8

moc: 200 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: sprowadzony, zwolniony z opłaty celnej

 

Opis pojazdu

Mercedes-Benz SLC pojawił się na rynku w 1972 roku. Jest rozwinięciem koncepcji modelu SL (typoszereg R107) w stronę pełnowymiarowego coupe mogącego komfortowo pomieścić cztery osoby w kabinie. Jest dłuższy o 36 centymetrów od wersji z odkrytym dachem. Stylistycznie oba auta są mocno zbliżone do limuzyny klasy „S”, a więc odmiany W116. Cechą charakterystyczną SLC są ozdobne żaluzje w tylnej części karoserii. To dość eleganckie rozwiązanie konstrukcyjne, przy braku słupka B, pozwoliło skrócić tylną szybę, która po otwarciu chowa się w błotnik i tworzy harmonijną pustą przestrzeń między słupkami A i C. Dzięki sztywniejszej i bardzo solidnej konstrukcji nadwozia SLC było z powodzeniem wykorzystywane w rajdach i zapewniło Mercedesowi kilka istotnych sukcesów. Co ciekawe, pojazdy startujące w zawodach sportowych wyposażano w trzybiegowe skrzynie automatyczne, ponieważ tylko one były w stanie przenieść napęd na tylne koła przy bardzo dużym momencie obrotowym generowanym przez pięciolitrowe jednostki V8. Mercedesa 107 w wersji coupe produkowano do 1981 roku, podczas gdy roadstera aż do roku 1989, a stosunek liczby egzemplarzy SLC do SL to mniej niż jedna trzecia, a więc z punktu widzenia kolekcjonerskiego jest bardziej egzotyczny. Następcą SLC jest Mercedes C126, a więc popularny SEC.

Prezentowany przez nas Mercedes-Benz pochodzi z 1972 roku, czyli pierwszego roku produkcji tego modelu. W stosunku do późniejszych egzemplarzy wyróżnia go kilka ciekawych niuansów stylistycznych, jak na przykład kierownica z chromowanymi wstawkami. Auto pochodzi z rynku niemieckiego, lecz w sierpniu 1987 roku zostało wyeksportowane do Szwecji i nieprzerwanie użytkowane tam aż do tego roku. Szwedzki właściciel był członkiem klubu posiadaczy Mercedesa 107. O starannym podejściu do eksploatacji auta może świadczyć znakowanie szyb i lusterek, co było rzadkością w tamtych latach w Skandynawii. Samochód trafił do Polski w na tyle dobrym stanie, że nie wymagał renowacji czy poważniejszych napraw, jedynie gruntownego przeglądu oraz odświeżenia. Auto było lakierowane w Szwecji przez poprzedniego właściciela. Polski nabywca zdecydował się na wymianę wykładzin we wnętrzu auta. W trakcie prac demontażowych starych materiałów wykonano dokumentację fotograficzną stanu blacharskiego podłogi. Dodatkowo wykonano konserwację podwozia od strony zewnętrznej. Mechanika pojazdu została sprawdzona. Wymieniono elementy oraz płyny eksploatacyjne, które tego wymagały. Skórzana tapicerka we wnętrzu został oczyszczona oraz zaimpregnowana, a lakier spolerowany. Wyposażenie auta jest kompletne, wliczając w to radio Becker z epoki. Wysoka kultura pracy ośmiocylindrowej jednostki oraz zwarte i wygodne zawieszenie dają dużą przyjemność w trakcie prowadzenia, a szczególnie docenią to kierowcy lubiący dłuższe, rekreacyjne przejażdżki.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7526,7527,7525′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’7528,7529,7530,7531,7532,7533,7534,7535,7536,7537,7538,7539′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]