Przejdź do treści
Strona główna » 019 MG MGB 1979

019 MG MGB 1979

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/04-15-1500×430.jpg’ attachment=’1337′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

019

MG MGB 1979

Numer nadwozia GHN5UL4917086

  • Zachowany w oryginale egzemplarz
  • Z ostatniego rocznika produkcji
  • W bardzo ciekawym zestawieniu kolorystycznym

Szacowana wartość: 40 000-55 000 złotych

Cena wywoławcza: 25 000 złotych

Historia modelu

MG MGB jest modelem, który kontynuował zapoczątkowaną przez MG Midget linię relatywnie niedrogich, lekkich aut sportowych.

Wszedł do sprzedaży w 1962 roku i wyróżniał się nowatorską jak na swoje czasy, samonośną konstrukcją (w odróżnieniu od modeli konkurencyjnych, wciąż opartych na ramie). Posiadał także – jako jeden z pierwszych samochodów na rynku – kontrolowane strefy zgniotu, mające uchronić kierowcę podczas uderzenia w nieodkształacalną barierę nawet przy prędkości 48 km/h.

Początkowo do sprzedaży weszła jedynie wersja ze zdejmowanym dachem, trzy lata później gamę uzupełniła także wersja hatchback coupe, nazwana MGB GT. W późniejszym czasie dołączyła do nich także sześciocylindrowa odmiana MGC i ośmiocylindrowa MGB GT V8.
Pierwsza ze wspomnianych odmian była dwuosobowa (niewielkie tylne siedzenie występowało przez krótki czas jako bardzo rzadko zamawiana opcja), zaś druga mogły pomieścić cztery osoby w układzie 2+2. Wersja MGC była oferowana zarówno jako coupe, jak i jako roadster, zaś GT V8 – jedynie jako coupe.


Oferta silników otwierana była przez czterocylindrowy motor o pojemności 1.8 litra i mocy 95 KM na rynku brytyjskim. Na rynku amerykańskim, gdzie pojazd również był sprzedawany (z zewnątrz różnił się np. zderzakami dostosowanymi do tamtejszych norm bezpieczeństwa), na skutek przepisów dotyczących ochrony środowiska moc w pewnym momencie spadła do zaledwie 70 KM.

Odmiana MGC była napędzana silnikiem R6 o pojemności 2,9 litra i mocy 145 KM, zaś ukoronowaniem gamy był model MGB GT V8 produkowany w latach 1973-1976. Pracowała w nim widlasta, ośmiocylindrowa jednostka wytwarzająca 180 KM z trzech i pół litra pojemności.

Produkcja modelu zakończyła się w 1980 roku, łącznie wyprodukowano niemal 524 000 egzemplarzy wszystkich wersji.
Model w mocno zmodyfikowanej wersji powrócił na rynek w latach 1993-1995 jako MG RV8 o mocy 190 KM, osiągający 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund. Większość z 2000 wyprodukowanych egzemplarzy trafiła do Japonii.

Historia egzemplarza

Prezentowany na aukcji Rozalin MG B z 1979 roku jest jednym z samochodów z ostatniej serii produkcji tego małego, angielskiego roadstera. Został on wyprodukowany z myślą o rynku amerykańskim, i tam właśnie został zarejestrowany, po czym ponad dziesięć lat temu powrócił do Europy. Trafił do Holandii, gdzie ówczesny właściciel zamienił amerykańskie plastikowe zderzaki na elementy chromowane z modelu europejskiego dodając mu więcej wdzięku. Przy okazji homologacji, światła obrysowe także zostały wyłączone, a lampy podmienione. MG B jest w ciągłej eksploatacji, w dużej mierze jako samochód weekendowy. Silnik działa bez zarzutu jednak wymaga serwisu. Lakier posiada kilka wgniotek oraz odpryski – jest on w stanie średnim i wymagałby poprawek. Podczas 37 lat eksploatacji MG B zachował się bez objawów korozji, pojawiło się jedno ognisko na progu, ale za to podłoga jest w stanie bardzo dobrym. Wnętrze oprócz dwóch ubytków na górze deski rozdzielczej oraz na tylnym poszyciu foteli jest zachowane w bardzo dobrym oryginalnym stanie. Jest to bardzo ciekawa propozycja dla osób poszukujących MG B z samego końca produkcji, lub też roadstera, w którym nie potrzeba wiele do poprawienia, i którym można jeździć na co dzień.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1338,1337,1336,1335,1334′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1338,1337,1336,1335,1339,1340,1341,1342,1343,1344,1345,1346,1347,1348,1349,1350,1351,1352,1353,1354,1355,1356,1357,1358,1359,1360,1361,1362,1363,1364,1365,1366′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]