Strona główna » 018 Mercedes-Benz 300SL 1986

018 Mercedes-Benz 300SL 1986

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/01-11-1500×430.jpg’ attachment=’1161′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

018

Mercedes-Benz 300SL 1986

Numer nadwozia WDB1070411A053875

  • Rzadka wersja eksportowa z 3-litrowym silnikiem
  • W bardzo atrakcyjnym zestawieniu kolorystycznym
  • Po kompletnej renowacji

Szacowana wartość: 85 000-110 000 złotych

Cena wywoławcza: 65 000 złotych

Historia modelu

Mercedes SL R107 pojawił się na rynku, gdy wymagania względem roadsterów rosły. Nowe samochody tego typu miały być nie tylko bardziej dynamiczne, ale i wygodniejsze oraz zapewniające wyższy poziom bezpieczeństwa. Następca „Pagody” prezentował też nową linię stylizacyjną produktów marki ze Stuttgartu – z grillem ustawionym wertykalnie, a nie horyzontalnie.

Pierwsze egzemplarze modelu R107 wyjechały z fabryki w Sindelfingen w kwietniu 1971 roku. 
Auto było wyjątkowo dopracowane: szczególny nacisk położono na wspomniane wcześniej bezpieczeństwo, zastosowano kontrolowane strefy zgniotu, silnik podczas zderzenia miał chować się pod kabiną, zaś w razie dachowania pasażerów miała chronić wyjątkowo mocna rama przedniej szyby. Na liście wyposażenia w późniejszym okresie produkcji w wyposażeniu znajdował się także system ABS, czy poduszka powietrzna dla kierowcy.

Roadster musiał być jednak nie tylko bezpieczny i wygodny, ale także zapewniać przyjemność z jazdy. Zadbano o to, układając gamę silników modelu R107. Początkowo klienci mogli wybierać jedynie spośród silników V8. Słabszy z nich miał 3.5 litra pojemności i 200 KM. W roku 1973 dołączył do niego silnik o 25 KM mocniejszy, o pojemności 4.5 litra. 
Później pod maską SL’a montowano także jednostki o pojemności 3.8 czy 4.2 litra, zaś najmocniejszy silnik w gamie miał 5 litrów pojemności i 240 KM (w produkcji od 1980 roku).
W związku z trwającym wówczas na świecie kryzysem paliwowym, europejską paletę jednostek napędowych uzupełniono w roku 1974 o silnik R6 o mocy 185 KM (oznaczenie 280 SL). Od 1985 sześciocylindrowy motor w R107 miał 188 KM i trzy litry pojemności skokowej.

Dużym rynkiem zbytu na model R107 były Stany Zjednoczone. To z myślą o tamtejszych klientach w 1972 roku wprowadzono odmianę SLC, z hardtopem. Oprócz twardego dachu, charakteryzowała się także rozstawem osi zwiększonym o 36 cm w stosunku do tradycyjnego roadstera.
Wersje na rynek amerykański różniły się od tych oferowanych w Europie także kształtem zderzaków (ze względu na tamtejsze normy bezpieczeństwa), czy wypełnieniem reflektorów. Także pod maską konieczne były zmiany, by spełnić obowiązujące za Oceanem normy dotyczące emisji spalin. W USA oferowano jedynie jednostki V8, natomiast najsłabsza z nich miała jedynie 155 KM (380 SL/SLC). Jedynie na tamtejszym rynku sprzedawano odmianę 560 SL/SLC (5.6 litra pojemności), acz moc (227 KM) była niższa, niż najsilniejszej odmiany europejskiej.

W zawieszeniu modelu R107 – rewolucja w stosunku do rozwiązań stosowanych w Pagodzie. Zamiast łamanej tylnej osi, zastosowano konstrukcje ze skośnymi wahaczami i ramą pomocniczą.

Ten model Mercedesa odnosił wiele sukcesów w motorsporcie, głównie w rajdach długodystansowych. Jednym z kierowców, którzy nim jeździli, był Sobiesław Zasada.

Mercedes R107 był drugim – po klasie G – najdłużej produkowanym autem tej marki. Wytwarzano go przez 18 lat, do 1989 roku, kiedy to na rynek wszedł następca, model R129. Ogółem wyprodukowano 237 287 egzemplarzy modelu SL i 62 888 sztuk modelu SLC.

Historia egzemplarza

Mercedes 300SL oferowany na aukcji Rozalin 2016 jest bardzo nietypowym egzemplarzem serii modelowej R107. Samochód ten został zamówiony jako nowy w Anglii jednak został on skonfigurowany jako wersja eksportowa do użytku na kontynencie, z kierownicą po lewej stronie. Posiada on licznik w milach oraz kilometrach jak i trzecie światło stopu. Dodatkowo został on wyposażony w czujnik temperatury zewnętrznej oraz ogrzewane siedzenia. Opuścił on fabrykę w kolorze arctic white z niebieskim wnętrzem, po czym spędził większość czasu w rękach jego pierwszego właściciela na Majorce. Po sprowadzeniu do Polski pięć lat temu został on poddany gruntownej renowacji blacharsko-lakierniczej, mechanicznej oraz wnętrza. Zyskał on bardzo atrakcyjne zestawienie kolorystyczne niebieskiego lakieru z jasnym, kremowym wnętrzem. Góra deski rozdzielczej także została obszyta w skórę, dając całemu wnętrzu świeży aspekt. Dach dostał nowe poszycie w oryginalnym, niebieskim kolorze, plastiki oraz drewno zostały odrestaurowane. Posiada on dwa zestawy kół, w tym nowsze felgi Mercedesa z lat 90, oraz odnowiony hard-top, także w niebieskim kolorze. Góra klapy bagażnika może wymagać małego odświeżenia estetycznego. Regularnie serwisowany, i po gruntownej odbudowie, ten egzemplarz 300SL będzie dla nowego właściciela wiernym kompanem podróży i wyjazdów weekendowych.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1161,1162,1163,1164,1165′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1166,1167,1168,1169,1170,1171,1172,1173,1174,1175,1176,1177,1178,1179,1180,1181,1182,1183,1184,1185,1186′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]