Przejdź do treści
Strona główna » 006 Alfa Romeo GT Junior 1970

006 Alfa Romeo GT Junior 1970

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/05-7-1500×430.jpg’ attachment=’1009′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

006

Alfa Romeo GT Junior 1970

Numer nadwozia : AR 1247867

  • Alfa prosto z Włoch od wieloletniego właściciela
  • W pełni odrestaurowana z dużą precyzją i dbałością o szczegóły
  • Samochód w pełni sprawny, przygotowany do rejestracji i długoletniej eksploatacji

Szacowana wartość: 100 000-120 000 złotych

Cena wywoławcza: 75 000 złotych

Historia modelu

Przepis na Alfę Romeo GT Junior był wyjątkowo prosty i skuteczny. Niewielka masa, relatywnie dynamiczny silnik i wyjątkowo atrakcyjna stylizacja nadwozia przy zachowaniu rozsądnej ceny sprawiły, że samochód zdobył sporą popularność i miejsce wśród najbardziej cenionych produkcji tej marki.

Kariera modelu o takiej nazwie rozpoczęła się w 1965 roku, ale sama odmiana GT Junior była oparta na modelu Giulia Sprint GT, który zadebiutował dwa lata wcześniej.

Oba te modele były dwudrzwiowymi, czteroosobowymi coupe, których nadwozie zaprojektował Giorgietto Giugiaro dla studia Bertone. 
O ile Giulia Sprint była napędzana jednostkami o pojemności co najmniej 1.6 litra (a były również odmiany mocniejsze, np. 1750 GT Veloce, czy 2000 GT Veloce), o tyle GT Junior była odmianą podstawową. 
Początkowo pod jej maską pracowała jednostka o pojemności 1290cm3. Model był skierowany do osób, które chciały jeździć świetnie wyglądającym samochodem zapewniającym bardzo dobre prowadzenie, ale jednocześnie, dzięki jego mniejszej mocy i pojemności silnika (pamiętajmy o surowych wówczas włoskich przepisach podatkowych), mogły kupić go za korzystniejszą cenę, niż Giulię.


Silnik miał 90 KM (dla porównania, Giulia Sprint miała co najmniej 108 KM), ale zapewniał bardzo dobre osiągi, jak na swą moc i pojemność (100 km/h samochód osiągał w 12,6 sekundy). Kierowcy, którzy mieli okazję prowadzić GT Junior chwalili wyjątkową dynamikę auta powyżej 4000 obrotów na minutę.

Od Giulii Sprint model GT Junior różnił się m.in. prostszym wnętrzem, czy nieco innym grillem z jedną listwą poprzeczną.

Podczas swej rynkowej kariery GT Junior przechodził wiele modernizacji. W 1967 roku standardem stało się wspomaganie hamulców, zaś rok później, gdy model Giulia Sprint został zastąpiony przez 1750 GTV – także opisywany model został dość poważnie unowocześniony. Zmieniono tablicę przyrządów, udoskonalono zawieszenie, zaczęto także montować koła o nieco większym rozmiarze.

W roku 1970 zmieniono delikatnie kształt przodu auta, zniknęła z niego chromowana listwa.

Od roku 1972 również pod maskę modelu GT Junior trafił silnik o pojemności 1600 cm3. 

Produkcje zakończono w 1977 roku. Przez 12 lat wyprodukowano łącznie 91 964 egzemplarzy modelu z silnikiem 1.3 i 13 120 egzemplarzy modelu z jednostką 1.6.

Na bazie Alfy Romeo GT Junior powstało także dwuosobowe coupe zaprojektowane przez Zagato, nazwane Junior Z.

Historia egzemplarza

Alfa Romeo GT Junior prezentowana na aukcji Rozalin 2016 została wyprodukowana w 1970 roku i pierwsze 45 lat spędziła w okolicach włoskiego miasta Napoli. We Włoszech została poddana gruntownej, bardzo dokładnej renowacji przez poprzedniego właściciela, który jest wielkim entuzjastą klasycznej motoryzacji. Auto zostało następnie sprowadzone do Polski, lecz przedtem pokonało ponad 400 kilometrów po malowniczych, włoskich drogach co było świetnym sposobem na sprawdzenie stanu technicznego oraz stanowiło niewątpliwą przygodę dla obecnego właściciela, który miał okazję doświadczyć wszelkich zalet i temperamentu tego lekkiego, włoskiego coupe. Prace renowacyjne przeprowadzone przez włoskiego entuzjastę objęły zarówno kwestie mechaniczne, jak i estetyczne pojazdu. Został położony nowy lakier, wnętrze odzyskało swój pierwotny blask, a jednostka napędowa i zawieszenie pracują tak jak w dniu, w którym samochód opuścił fabrykę. Alfa Romeo jest świetną propozycją dla osoby poszukującej małego, zwinnego coupe, które jest w 100% przygotowane do sezonu. Samochód został przygotowany do rejestracji w Polsce i może zostać zarejestrowany zarówno jako samochód osobowy jak i zabytkowy.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1009,1008,1007,1006,1005′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1010,1011,1012,1013,1014,1015,1016,1017,1018,1019,1020,1021,1022,1023,1024,1025,1026,1027,1028,1029,1030,1031,1032,1033,1034,1035,1036,1037,1038′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]