Przejdź do treści
Strona główna » Porsche 911 993 Cabrio 1996

Porsche 911 993 Cabrio 1996

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/pasek-3-1229×430.jpg’ attachment=’3616′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Porsche 911 993 Cabrio 1996

  • Samochód zachowany w bardzo dobrym stanie
  • Ciekawe zestawienie kolorystyczne
  • Pożądana wersja z manualną skrzynią biegów

Numer nadwozia WP0CA2993TS340615

cena wywoławcza: 250 000 zł (estymacja 280 000 – 320 000)

Dane techniczne:

silnik: 3.6l, B6

moc: 285 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

Historia modelu

Trzecia generacja kultowego Porsche 911, oznaczona kodem 993, jest ostatnią w której zastosowano silniki chłodzone powietrzem. Model wszedł na rynek w 1993 roku. Podstawowe założenia konstrukcyjne 911 nie zmieniły się, choć wprowadzono bardzo duże modyfikacje względem poprzednika, znanego jako 964. Jedynie około 20% było wspólnych dla obu wersji. Projektant Tony Hatter znacznie unowocześnił stylizację nadwozia 993. Przy okazji zadbano również o dopracowanie aerodynamiki. Porsche zaproponowało bardzo bogatą ofertą modelu – można było zamówić wersję z napędem na cztery koła czy z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic. Skrzynia manualna, po raz pierwszy w 911, miała seryjnie sześć biegów. W stosunku do 964, jedną z głównych zmian było także zastosowanie w pełni aluminiowego, wielowahaczowego zawieszenia. Pozwoliło to na poprawienie właściwości jezdnych samochodu – nową 911 prowadziło się bardziej stabilnie. Zmniejszono krytykowaną w poprzednich modelach tendencję do nadsterowności, szczególnie w momencie dodania gazu podczas szybkiej jazdy po łuku. Dodatkowo, poprawił się komfort podróżowania i zredukowano hałas związany z pokonywaniem nierówności. 993 była napędzana tradycyjnymi 6-cylindrowymi silnikami typu boxer, z czego najsłabsza odmiana osiągała 272 KM z 3.6-litra pojemności. Od 1996 roku stosowano system Varioram, który zwiększał moc do 285 KM. Odmiana z napędem na tylne koła nie nazywała się już – w odróżnieniu od poprzednika – Carrera 2, a po prostu Carrera. Wielu  entuzjastów modelu określana ją jednak jako Carrera C2 – w odróżnieniu od C4, napędzanej na obie osie. Do 1998 roku wyprodukowano 68 tysięcy egzemplarzy Porsche 993 w różnych wersjach. Następca, typ 996, miał już silnik chłodzony cieczą i o wiele mniej klasyczną stylizację, co spotkało się z głośną krytyką znawców i fanów marki. Stąd też 993 jest bardzo pożądane, gdyż zdaniem purystów to ostatnie klasyczne i doskonale wyglądające Porsche 911.

Historia egzemplarza

Porsche 993 to samochód bardzo uniwersalny. Łączy w sobie cechy pojazdu sportowego, rekreacyjnego, ale jest również wygodny w użytkowaniu na co dzień. Dokładnie taka jest 911-stka oferowana podczas kwietniowej licytacji Ardor Auctions. Wyprodukowany w 1996 roku samochód trafił do Polski ze Stanów Zjednoczonych, by stać się częścią większej kolekcji aut z Zuffenhausen. Charakteryzuje się bardzo efektownym zestawieniem kolorystycznym – czarna karoseria połączona z jasnym wnętrzem. Lakier mimo 21 lat użytkowania nie wymaga żadnych poprawek. Środek pojazdu jest zachowany w kapitalnym stanie. Jasna tapicerka nie wykazuje żadnych oznak zużycia. Właściciel zdecydował się na obszycie deski rozdzielczej i górnej części boczków czarną skórą, co dodaje wnętrzu jeszcze więcej elegancji. Poszycie dachu jest w bardzo dobrej kondycji. Wszelkie układy elektryczne funkcjonują bez zarzutów. Wyposażone w manualną skrzynię biegów Porsche, stanowi dużo lepszą alternatywę dla egzemplarzy z automatem Tiptronic, często oferowanych na rynku polskim. Porsche pokonało do tej pory 167 tys. kilometrów. Oryginalny stan zewnętrzny, jak i mechaniczny, świadczy o świadomej i ostrożnej eksploatacji auta. Jeszcze przed aukcją samochód został poddany serwisowi i jest gotowy do natychmiastowego użytkowania podczas sezonu. Stylowe połączenie otwartego nadwozia i silnika umieszczonego z tyłu pozwala poczuć to co w Porsche najlepsze.
[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3603,3604,3605,3606′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’3607,3608,3609,3610,3611,3612,3613,3614,3615′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]