Przejdź do treści
Strona główna » VW Super Beetle 1976

VW Super Beetle 1976

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/09/DSC_0002-4-1500×430.jpg’ attachment=’5226′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

VW Super Beetle 1976

Numer nadwozia 1572043991

  • Jeden z najpopularniejszych samochodów na świecie
  • Ponadczasowa sylwetka w nadwoziu cabrio
  • Pojazd w świetnej kondycji

cena wywoławcza: 60 000 zł (estymacja 80 000 – 100 000)

Dane techniczne:
silnik: 1.6l, B4
moc: 50 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne
stan prawny: zarejestrowany w Polsce, “żółte” tablice rejestracyjne

Historia Modelu

Rozpoznawany na całym świecie nieśmiertelny Volkswagen, nazywany u nas poczciwie “Garbusem”, w Niemczech zaś “Käferem” (pol. chrząszcz), tak naprawdę rozpoczął swój żywot pod dość mało efektowną nazwą “Typ 1”. Samochód stworzył nie kto inny jak sam Ferdynand Porsche. Mimo że projekt samochodu był gotowy już w latach 30-tych, to masowa produkcja auta ruszyła dopiero w 1945 roku, po zakończeniu II wojny światowej. Młodsze odmiany nosiły nazwy: VW 1200, 1300, 1500, 1302 lub 1303, choć był też oferowany jako VW Beetle. Trzy pierwsze nazwy pochodziły po prostu od pojemności skokowej silnika, a 1302 i 1303 to kolejne wcielenia Garbusa. Mimo że z biegiem lat wygląd samochodu zmieniał się nieznacznie, przez cały okres produkcji modelu wprowadzono ponad 78 000 modyfikacji.
Przez cały okres powstawania niezmienna natomiast pozostała charakterystyczna konfiguracja samochodu, a więc chłodzony powietrzem silnik umieszczony za tylną osią z napędem na tylne koła. Dzięki VW, Fiatowi i Renault udział na rynku zachodnioeuropejskim samochodów o konstrukcji “RR”, a więc z silnikiem z tyłu i napędem na oś tylną wzrósł z niecałych 3% w 1946 prawie 30% dziesięć lat później.
Garbus wraz z takimi autami jak brytyjskie Mini, włoski Fiat 500 czy francuskie Renault 4CV i Dauphine oraz Citroën 2CV prekursorem dla segmentu pojazdów budżetowych. Był również punktem odniesienia dla Amerykanów przy konstruowaniu samochodów kompaktowych.
Nadwozie było 2-drzwiową konstrukcją typu fastback sedan z płaską szybą przednią. Auto mieściło w kabinie czwórkę pasażerów na dwóch rzędach siedzeń, dysponowało również przestrzenią bagażową pod przednią maską oraz za tylną kanapą.

Przez 65 lat produkcji wyprodukowano łącznie około 21 000 000 egzemplarzy. Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji. W 1961 w trakcie procesu sądowego udowodniono, że konstrukcja VW Typ 1 była w pewnej mierze oparta na modelu Tatry T97, co poskutkowało wypłaceniem odszkodowania stronie czechosłowackiej. W 1974 VW pokazało światu Golfa I, który miał być następcą Käfera. 20 lat później pojawił się pojazd koncepcyjny o nazwie “Concept One”, który swoją stylistyką mocno nawiązywał do Garbusa. W 1998 wprowadzono na rynek model New Beetle, oparty na podzespołach Golfa IV. Ostatni egzemplarz klasycznego Käfera z numerem 21 529 464 zjechał z taśmy w meksykańskim Puebla w Meksyku 30 lipca 2003.

Historia Egzemplarza

Prezentowany egzemplarz Garbusa w nadwoziu cabrio opuścił linię produkcyjną w październiku 1976 roku. Samochód został stworzony w specyfikacji na Stany Zjednoczone. Niewiele wiadomo o jego poprzedniej historii właścicielskiej. Stan licznika wskazuje w chwili obecnej 6 440 mile, jednak jest to trudne do zweryfikowania czy to autentyczny przebieg. Być może jest to dystans pokonany przez auto po remoncie, miał miejsce jeszcze w Stanach Zjednoczonych. Garbus posiada nowy lakier oraz poszycie dachu a także odświeżone wnętrze. Po przywiezieniu do Polski pojazd przeszedł gruntowny przegląd zawieszenia, hamulców, skrzyni oraz silnika. Wszystkie podzespoły uszczelniono na nowo usuwając uprzednio wycieki. W silniku nie było śladów poprzednich większych napraw, co jest dowodem na faktyczny niski stan zużycia samochodu. Egzemplarz posiada certyfikat Volkswagena poświadczający zgodność auta z fabryczną specyfikacją.
Legendarny Käfer w nadwoziu cabrio to super okazja do wejścia w posiadanie ikonicznego pojazdu w ciekawej wersji. Ceny tych samochodów zaczynają znowu powoli rosnąć i są dość poszukiwane, szczególnie w rodzimych Niemczech. Stan samochodu jest naprawdę bardzo zadowalający.
[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’5226,5227′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third][av_gallery ids=’5277,5276,5275,5274,5273,5272,5271,5270,5269,5268,5267,5266,5265,5264,5263,5262,5261,5260,5259,5258,5257,5256,5255,5254,5253,5252,5251,5250,5249,5248,5247,5246,5245,5244,5243,5242,5241,5240,5239,5238,5237,5236,5235,5234,5233,5232,5231,5230,5229,5228,5227,5226′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]