Vespa GS150 1955-1961

  • Najbardziej rozpoznawalny włoski skuter
  • Pojazd po kompletnej renowacji
  • Dodatkowe chromowane akcesoria

Szacowana Wartość 16000-24000 złotych

Cena wywoławcza 14000 złotych

Dane techniczne:

silnik: 150cm3, 1-cyl

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa

stan prawny: niezarejestrowany

Historia Modelu

Skutery marki Vespa kojarzą nam się przede wszystkim z obrazem wąskich włoskich uliczek oraz kadrami z filmu „Rzymskie Wakacje” z Audrey Hepburn i Gregorym Peckiem. To właśnie na lata 50-te XX wieku przypadł rozwój tej marki. Pierwsza Vespa została wyprodukowana w 1946 roku dzięki myśli włoskiego inżyniera, Corradino D’Asciano. Jednoślady te miały za zadanie być tańszą alternatywą dla samochodów i dzięki temu trafiały do masowego odbiorcy. Proste w obsłudze i niezwykle użyteczne skutery podbiły serca Włochów. Pierwsze modele napędzane były jednostkami o pojemności 98cm3 połączona z manualną skrzynią biegów sterowaną manetką, na wyposażeniu znajdowało się koło zapasowe. Tani i łatwy w prowadzeniu środek transportu wpisał się również w historię powojennych Włoch. GS150, a właściwie Grand Sport 150, stał się chyba najbardziej charakterystycznym i rozpoznawalnym modelem spod znaczku Vespa. Zadebiutował na rynku w 1955 roku. Skuter był napędzany jednocylindrowym silnikiem o pojemności 150cm3. Dzięki ekspansji, skutery te były doceniane nie tylko w rodzimych Włoszech, ale na całym świecie. Modele GS są od lat cenione na rynku kolekcjonerskim. Coraz trudniej znaleźć dobrze zachowany egzemplarz, a ceny tego skutera stale rosną.

Historia Egzemplarza

Vespa trafiła w ręce obecnego właściciela w 2007 roku. Skuter był częścią większej kolekcji. Dzięki doświadczeniu z innymi jednośladami właściciel poddał skuter kompletnej odbudowie, która obejmowała prace blacharskie, lakiernicze oraz mechaniczne (w tym generalny remont silnika). Dzięki wysokiej jakości renowacji skuter prezentuje się niezwykle dobrze. Czarny lakier jest w stanie bardzo dobrym, a wszystkie elementy dodatkowe podkreślają charakter Grand Sporta. Właściciel dysponuje kompletem rachunków potwierdzających cały proces odbudowy. Na dzień dzisiejszy skuter wymaga serwisu uruchomieniowego po kilkuletnim postoju, należy również uzupełnić brak linki prędkościomierza. Ponadczasowa Vespa to idealny dodatek do kolekcji zabytkowych pojazdów, ale również nietuzinkowy pojazd miejski. Pojazd nie posiada dokumentów rejestracyjnych, dlatego konieczne będzie zarejestrowanie jako pojazd historyczny.

Skuter został opisany na łamach czasopisma Automobilista 11/2012.