[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 1 lipca 2017′ link=’page,3910′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3927′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3919′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/03/TRIUMPH_SPITFIRE_ARDOR-20-1500×430.jpg’ attachment=’4084′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Triumph Spitfire 4 1963
- Lekki brytyjski roadster w najczystszej formie
- Samochód po kompletnej renowacji
- Udokumentowana historia odbudowy
Szacowana Wartość 65000-80000 złotych
Cena wywoławcza 50000 złotych
Numer Nadwozia 28307FC
Dane techniczne:
silnik: 1.3l, R4
moc: 64 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła
stan prawny: zarejestrowany w Polsce, „żółte” tablice, zgoda na wywóz z kraju
Historia Modelu
Historia Triumpha Spitfire’a sięga 1957 roku, kiedy to Giovanni Michelotti przygotował projekt na zlecenie firmy Standard-Triumph. Większość podzespołów została zaadaptowana z sedana tej samej marki – Triumpha Heralda. Samochód po finalnych poprawkach został zaprezentowany podczas londyńskiego salonu motoryzacyjnego w 1962 roku. Produkcja modelu Mark I rozpoczęła się w październiku tego samego roku. Ciekawostką jest, że projekt nosi nazwę legendarnego brytyjskiego samolotu myśliwskiego z okresu II wojny światowej. Auto zostało wyposażone w niewielki, 4-cylindrowy silnik o pojemność 1.1-litra. Jednostka była zasilana dwoma gaźnikami popularnej firmy SU. Samochód mieścił się w klasie niedrogich aut sportowych. Cena znalazła swoje odzwierciedlenie w ubogim wyposażeniu seryjnym pojazdu. Nawet na ówczesne czasy standard, który obejmował jedynie mechanicznie opuszczane szyby boczne oraz zamki w drzwiach, należy uznać za wyjątkowo skromny. Nie przeszkodziło to jednak w osiągnięciu sporego sukcesu sprzedażowego. Przez 2 lata wyprodukowano 45 753 sztuk Spitfire’a pierwszej serii. Wraz z biegiem lat Triumph ewoluował. Kolejne wersje – Mark II, III i IV – powstały odpowiednio w 1964, 1967 i 1970 roku. Wraz z pojawieniem się trzeciej serii pod maską zadebiutowała unowocześniona i mocniejsza jednostka napędowa o pojemności 1,3-litra. Ilość koni mechanicznych wzrosła z 63 do 75, co znacznie wpłynęło na osiągi Triumpha. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę wynosiło 13,4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna – 153 km/h. W 1969 wprowadzono zmiany w egzemplarzach przeznaczonych na rynek amerykański. Zaostrzenie przepisów bezpieczeństwa i emisji spalin wymusiło obniżenie stopnia kompresji oraz przearanżowanie wnętrza. Model 1500 zadebiutował w grudniu 1974 roku jako najbardziej zaawansowana ewolucja serii Spitfire. Zgodnie z nazwą auto otrzymało zmodernizowany silnik o pojemności 1,5-litra. Nastąpiło dalsze zróżnicowanie pomiędzy odmianami europejskimi, a tymi przeznaczonymi na rynek amerykański. Zmiany dokonane w wyglądzie i specyfikacji technicznej auta spowodowały, że wersje europejskie są znacznie bardziej cenione niż ich amerykańskie odpowiedniki. Produkcja Triumpha Spitfire’a 1500 zakończyła się w październiku 1980 roku. Liczba wyprodukowanych egzemplarzy osiągnęła 95 829.
Historia Egzemplarza
Triumph Spitfire, który będzie licytowany podczas aukcji 1 lipca, to egzemplarz z samego początku produkcji. Ten egzemplarz, wedle udostępnionej dokumentacji, trafił do Polski w 1996 roku. Samochód w przeszłości został wyposażony w silnik z nowszej generacji. Obecny właściciel nabył go w roku 2008 z rąk poprzedniego użytkownika. W latach 2008-10 samochód został poddany dogłębnej renowacji, która objęła odbudowę ramy, blacharkę, nowy lakier i pełny serwis mechaniczny. Same rachunki na zakup nowych części opiewają na kwotę 35000 zł. Od czasu remontu auto było używane sporadycznie, przejechało zaledwie 3000 km, jedynie w ciepłe i słoneczne dni. Jakość prac wykonanych na samochodzie jest na zdecydowanie dobrym poziomie. Po 7 latach od odbudowy samochód nie wymaga większych nakładów finansowych i jest gotowy do regularnej eksploatacji, nawet w przypadku dalszych wypraw. Samochód zapewni jeszcze dużo emocji i wrażeń przyszłemu właścicielowi, a fakt, że auto należy do wczesnych serii pojazdu, tylko dodaje mu wartości.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’4065,4066,4068,4071′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’4124,4123,4122,4120,4118,4116,4113,4110,4109,4108,4126,4125,4107,4105,4103,4096,4095,4093,4091,4090,4088,4086,4085,4083,4082,4081,4080,4079,4077,4075,4074,4076,4073,4072,4071,4070,4069′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]