[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 1 lipca 2017′ link=’page,3910′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3927′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3919′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/03/009-5-1500×430.jpg’ attachment=’4306′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Triumph GT6 Mk3
- Rzadka wersja coupe
- Sześciocylindrowy silnik
- Pojazd nie wymagający większych nakładów finansowych
Numer nadwozia: KE22618
Szacowana Wartość 45 000-60 000 złotych
Cena Wywoławcza: 35 000 zł
Dane techniczne:
silnik: 2.0l, R6
moc: 104 konie mechaniczne
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła
stan prawny: zarejestrowany w Polsce
Historia Modelu
Na początku roku 1963 Giovanni Michelotti został poproszony przez markę Standard-Triumph o zaprojektowanie wersji GT dla dopiero co wprowadzonego na rynek modelu Spitfire 4, który również był jego dziełem. Roadstera w oryginalnej wersji dostarczono do studia Michelottiego, a pod koniec roku prototyp Triumpha GT4 został odesłany do Anglii. Nowe nadwozie okazało się być bardzo efektowne i spodobało się szefostwu firmy. Problemem były jednak kiepskie osiągi prototypu, cięższa karoseria kiepsko współgrała z bazowym silnikiem o pojemności 1147cm³ i mocy 63 koni mechanicznych. Projekt GT4 na pewien czas wstrzymano.
Projekt Michelottiego wykorzystano jednak w ramach programu wyścigowego. Sylwetka fastback wykonana z włókna szklanego miała mieć lepsze właściwości aerodynamiczne niż klasyczny Spitfire. Pomysł okazał się sukcesem i w prestiżowym 24-godzinnym rajdzie Le Mans w roku 1965 zespół Triumpha zajął 1 miejsce w swojej klasie, pokonując załogę MG oraz 13 miejsce w klasyfikacji generalnej. Te zwycięstwa oraz bardzo dobra sprzedaż samego modelu Spitfire, spowodowały że wrócono do planów seryjnego wytwarzania odmiany coupe.
Samochód zdecydowano się wyposażyć w cięższą lecz mocniejszą 6-cylindrową jednostkę pochodzącą z innego produktu firmy – Triumpha Vitesse. Po pewnych zmianach oraz ulepszeniach auto ostatecznie trafiło na rynek w roku 1966 jako Triumph GT6. Zdecydowano się porzucić nazwę Spitfire by w krótkim “GT6” podkreślić oba najważniejsze atuty auta – stylizację nadwozia oraz większy silnik. GT6 promowano jako samochód, który zwyciężył w wyścigu Le Mans, lecz tak naprawdę, poza tym samym kształtem karoserii, GT6 i Spitfire Le Mans były to dwa osobne projekty o różnych parametrach. Wielu ludzi jednak uwierzyło w marketingowy slogan i ogółem sprzedano aż 40,926 egzemplarzy.
Historia Egzemplarza
Triumph GT6 oferowany przez Ardor Auctions to samochód z ostatniego roku produkcji oznaczony symbolem MKIII. Samochód w tej formie produkowano od roku 1970 i stylistycznie nawiązywał do czwartej edycji modelu Spitfire. Zmieniono nieco przód oraz tył auta, zastosowano nowe klamki oraz zmodyfikowano tylne zawieszenie, dokładając przedni stabilizator. Dołożono również wspomagania hamulców, siedzenie wewnątrz pokryto materiał zamiast winylem. Wciąż dostępnych było wiele opcji wyposażeniowych, jednak zrezygnowano ze stylowych szprychowych felg. Waga samochodu nieco wzrosła do 920 kg. Jednostka napędowa była ta sama co w GT6 MKII jednak dzięki lepszej aerodynamice samochód miał lepsze osiągi, odpowiednio 10.1 sekundy do setki oraz prędkość maksymalną rzędu 180 km/h, zdecydowanie pokonując w tej kwestii konkurencyjne MGB GT. Prezentowany egzemplarz został zakupiony przez obecnego właściciela około 10 lat temu. Samochód został w całości odbudowany blacharsko. Przy okazji zmieniono kolor nadwozia z oryginalnego “Clipper Blue” na “British Racing Green”. W ostatnim czasie w samochodzie wymieniono wykładziny wewnętrzne oraz naprawiono kilka usterek. W obecnej chwili karoseria wymaga drobnych poprawek lakierniczych, jednak bez większych nakładów finansowych. Triumph GT6 to bardzo ciekawy klasyk za rozsądne pieniądze. Znakomicie wpasuje się w kolekcję brytyjskiej motoryzacji, jest to też dobra oferta dla osoby poszukującej pierwszego auta zabytkowego, które przysporzy wiele wrażeń podczas rekreacyjnych przejażdżek.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’4315,4316,4317,4318′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’4297,4298,4299,4300,4301,4302,4303,4304,4305,4306,4307,4308,4309,4310,4311,4312,4313′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]