Przejdź do treści
Strona główna » Simson Awo 350 Eskorte

Simson Awo 350 Eskorte

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 1 lipca 2017′ link=’page,3910′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3927′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3919′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/03/SIMSON_AWO_ESKORTA_ARDOR-52-1500×430.jpg’ attachment=’4339′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Simson Awo 350 Eskorte

  • Kultowy Simson w bardzo rzadkiej wersji
  • Pojazd po doskonałej odbudowie
  • Gratka dla kolekcjonerów maszyn z NRD

Numer ramy: 194665

cena wywoławcza: 26 000 złotych (estymacja 35 000 – 45 000)

Dane techniczne:

silnik: 250 cm³, 1-cyl.

moc: 12 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa

stan prawny: niezarejstrowany

Historia Modelu

Motocykl AWO 425 był w dużej mierze wzorowany na motocyklu BMW R 23 i mógł konkurować z produkowanym na zachodzie motocyklem BMW R 25. Ten opływowy motocykl sportowy, dość dobrze wyposażony, świetnie przyjął się na rynku. Jego dodatkową zaletą była możliwość dołączenia bocznego kosza dla pasażera.

Podstawową trudnością w procesie produkcji motocykla okazała się terminowość dostaw podzespołów, takich jak: oświetlenie, iskrowniki, akumulatory, tłoki, pierścienie tłokowe, itd.  

W miarę upływu czasu i rozbudowy zakładów, produkcja motocykli ciągle rosła. Plan narzucony przez rząd ZSRR i NRD przewidywał przeniesienie produkcji motocykli do konkurencyjnych zakładów MZ w Zschopau. Fabryka w tym czasie rozpoczęła w 1955 roku produkcję motorowerów, która przyniosła nie mniejszą sławę.

AWO 425 ma pojemność 247 ccm i moc 12 KM. Napęd jest przenoszony przez wał Kardana, ponieważ w sektorze wschodnim po wojnie nie było zakładów produkujących łańcuchy motocyklowe. AWO 425 został wyposażony w 4 biegową nożną skrzynię biegów, z pomocniczą ręczną dźwignią, ta jednak okazała się zbyt słaba i została odpowiednio zmodyfikowana.

Od stycznia 1957 r. Nazwa AWO 425 została, szczególnie pod wpływem klientów eksportowych z Niemiec Zachodnich, zmieniona na „Simson 425”. W 1961 roku zakończono produkcję motocykli AWO 425, wyprodukowano łącznie 212611 egzemplarzy.

Historia Egzemplarza

Bardzo rzadki model Simsona AWO 350 Eskorte bazował na modelu 425, był jednak wyposażony w silnik z modelu 350 GS. Jak wskazuje nazwa pojemność silnika zwiększono do 350 ccm i zastosowano silniejszy wał korbowy. W tym celu powstał aluminiowy cylinder z tuleją żeliwną.  Jednocześnie wzmocniono sprzęgło, ramę w krytycznych miejscach, tylny wahacz, zmieniono sprężyny i teleskopy, powiększono rozmiar kół. Powstało około 30 sztuk takich motocykli, której z jednej strony służyły do eskortowania enerdowskich dygnitarzy za rządów Waltera Ulbrichta, z drugiej zaś mogły być w pewnym sensie nieoficjalnymi prototypami modelu AWO E 350, który ostatecznie nigdy nie wszedł do produkcji.

Prezentowany egzemplarz został zakupiony w formie zdekompletowanej na targu motocyklowym w Dreźnie. Odbudowa motoru trwała ponad pół roku. Udało się odtworzyć oryginalne malowanie oraz pełną galanterię pokazowego pojazdu, niestety brakowało oryginalnego cylindra o pojemności 350 cm³, który w trakcie restauracji zastąpiono tym z modelu 425, o pojemności 250 cm³. Mimo tego ubytku, motocykl wciąż prezentuje bardzo wysoką wartość kolekcjonerską, jako niezwykle rzadki okaz legendarnej marki Simson.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’4340,4341,4342′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’4343,4344,4345,4346,4347,4348,4349,4350,4351,4352,4353,4354,4355,4356,4357,4358,4359,4360,4361,4362,4363,4364,4365,4366,4367,4368,4369,4370,4371,4372,4373,4374,4375,4376,4377,4378,4379,4380,4381,4382,4383,4384,4385,4386,4387,4388,4389,4390,4391,4392,4393,4394,4395,4396′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]