Przejdź do treści
Strona główna » Range Rover Classic 3.9 1991

Range Rover Classic 3.9 1991

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/007-3-1500×630.jpg’ attachment=’2029′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Range Rover Classic 3.9 1991

  • Legendarny model z końca produkcji
  • Zachowany w wyjątkowym stanie jak na jego użytkowanie
  • Po odbudowie układu jezdnego i dużym serwisie

Szacowana wartość 60 000 – 70 000 złotych

Cena wywoławcza 40 000 złotych

Numer nadwozia SALLHAMM4HA607150

Dane techniczne

Silnik: silnik ośmiocylindrowy, V8, 3.9 litra pojemności

Moc: 182 konie mechaniczne

Inne dane: stały napęd na cztery koła, automatyczna skrzynia biegów.

Historia Modelu

Mimo że Range Rover jest uznawany za pierwszą prawdziwie luksusową terenówkę i protoplastę obecnych luksusowych SUV-ów, na początku produkcji zdecydowanie bliżej było mu do pojazdu roboczego, z ubogim wyposażeniem i prostym wnętrzem.

Prace nad wzbogaceniem gamy Land Rovera trwały już od połowy lat 60-tych. Prototyp nowego modelu został nazwany VELAR, czyli Vee Eight Land Rover. Pod jego maską pracowała jednostka V8, którą brytyjska firma odkupiła od amerykańskiego Buicka. Design Range Rovera został zatwierdzony w roku 1969, zaś rok później model był już w sprzedaży. Założenia konstrukcyjne były proste: zdolności terenowe nie mniejsze, niż we wcześniejszych Land Roverach, przy jednoczesnym wyższym poziomie komfortu dla pięciu osób w kabinie. Szkielet nadwozia został zaprojektowany przez zespół inżynierów, natomiast panele nadwoziowe i zewnętrzne elementy wykończenia zaprojektował designer David Bache.

Początkowo oferowano jedynie wariant trzydrzwiowy, od 1981 roku klienci mogli zdecydować się na odmianę 5-drzwiową.

Pod maską początkowo pracował jedynie benzynowy silnik V8. Jego moc wynosiła 134 KM przy pojemności 3.5-litra. Od 1986 roku wtrysk paliwa zastąpił stosowany wcześniej gaźnik, co wpłynęło pozytywnie na osiągi i zużycie paliwa. W roku 1990 pojemność jednostki wzrosła do 3.9-litra (i 182 koni mocy), zaś dwa lata później aż do 4.2 litra przy okrągłych 200 KM.

Bardzo znaczące w historii modelu były lata 1984 i 1985. To właśnie wtedy samochód zyskał luksusowy charakter, z którego stał się znany. Najpierw zaczęto oferować tapicerkę skórzaną i opcjonalną skrzynię automatyczną, następnie zaś zmieniono tablicę rozdzielczą na bardziej elegancką.W roku 1986 samochód przeszedł restyling, zmieniono m.in. grill przedni. Produkcja pierwszej generacji modelu zakończyła się w 1996 roku. Wprawdzie wówczas od dwóch lat na rynku był już następca, Range Rover P38A, ale starszy model nadal był oferowany pod nazwą Range Rover Classic.

Historia Egzemplarza

Range Rover z Aukcji Zimowej o numerze seryjnym SALLHAMM4HA607150 trafił do Polski z rynku hiszpańskiego, gdzie został sprzedany jako nowy. Wyposażony w praktycznie każdą z możliwych opcji z epoki dostępnych w katalogu w wersji Vogue LE, samochód ten przez wiele lat był w rękach jednego właściciela w hiszpanii który to użytkował na co dzień, należycie o niego dbając.

Będąc w ciepłych klimatach miasta Leon, Range Rover jest wolny od rdzy, jednak posiada on kilka małych defektów na karoserii o które mogłyby zostać poprawione przez kolejnego właściciela a chodzi tu i kilka zarysowań, wgniotek od drzwi, śladów po kamyczkach na masce, oraz zewnętrzne utlenienie lakieru pasa klapy bagażnika. Po przyjeździe do Polski samochód został poddany bardzo dużemu serwisowi, z dwoma rachunkami na praktycznie 20 000 złotych. Został ówczas między innymi naprawiony układ kierowniczy ze wspomaganiem, poprawione zawieszenie, zamontowane koła z wersji z 1995 roku, przerobiony wydech na lepiej brzmiący, uszczelniony silnik, oraz została wyremontowana skrzynia redukcyjna. Silnik chodzi obecnie bez zarzutu.

Wnętrze oraz większość elementów plastikowych w pojeździe prezentuje się bardzo dobrze i nosi minimalne ślady zużycia lub nie nosi ich wcale.

Range Rover Vogue LE proponowany na Aukcji Zimowej jest z pewnością ciekawą propozycją dla kogoś poszukującego dobrze zachowanego Range Rovera Classic, w którym został wykonany staranny serwis aby móc się nim cieszyć przez następne kilka sezonów.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’2023,2024,2025,2026,2027′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’2028,2029,2030,2031,2032,2033,2034,2035,2036,2037,2038,2039,2040,2041,2042,2043,2044,2045,2046,2047,2048,2049′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]