Porsche 911

019

PORSCHE 911 1995

Numer nadwozia: WP0ZZZ99ZSS316023

Pakiet stylistyczny nawiązujący do wersji Turbo

Rzadko spotykana konfiguracja kolorystyczna

Samochód sprzedawany przez drugiego właściciela

Dane techniczne:

Silnik: 3.6l, B6

Moc: 272 konie mechaniczne

Inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne

Odczyt licznika: 116 000 kilometrów

Stan prawny: zarejestrowany w Polsce

Trzecia generacja kultowego Porsche 911, oznaczona kodem fabrycznym 993, jest ostatnią w której zastosowano silniki chłodzone powietrzem. Samochód wszedł na rynek w roku 1993. Podstawowe założenia konstrukcyjne 911 nie zmieniły się, choć wprowadzono bardzo duże modyfikacje względem poprzedniej odmiany, znanej jako 964. Jedynie około 20% elementów  było wspólnych dla obu modeli. Projektant Tony Hatter znacznie unowocześnił stylizację karoserii 993. Przy okazji zadbano również o dopracowanie aerodynamiki. Porsche zaproponowało szeroki wachlarz wersji wyposażeniowych – można było zamówić auto z napędem na jedną lub dwie osie w konfiguracji ze skrzyniami ręcznymi lub automatycznymi, w nadwoziu coupe, targa lub cabrio. W ofercie występowały również wzmocnione warianty „S”, jednostki turbodoładowane oraz wyczynowa ewolucja GT2. W stosunku do 964, jedną z głównych zmian było także zastosowanie w pełni aluminiowego, wielowahaczowego zawieszenia. Pozwoliło to na poprawienie właściwości jezdnych samochodu – nową 911 prowadziło się bardziej stabilnie, wykazywała mniejszą tendencję do nadsterowności oraz poprawił się komfort podróżowania.

Oferowane Porsche 993 pochodzi z rynku japońskiego i trafiło do Polski wiosną 2014 roku z przebiegiem 104 000 kilometrów. Samochód pochodził od pierwszego właściciela z Japonii, co wraz z odczytem licznika jest potwierdzone japońskim certyfikatem eksportowym. Jeszcze w Japonii samochód został doposażony w dokładkę przedniego zderzaka, tylną płetwę, felgi o rozmiarze 18”, hamulce od wersji Turbo oraz obniżone zawieszenie. Ciekawa jest również konfiguracja kolorystyczna srebrnego lakieru z szarym wnętrzem. Obecny właściciel przejechał samochodem niewiele ponad 10 tysięcy kilometrów i w tym czasie podjął się uszczelnienia całego bloku silnika wraz z wymianami oleju, wymiany wahaczy z ustawieniem geometrii oraz zakupu kompletu nowych opon w 2016 roku.  Układ napędowy stanowi wolnossący bokser o pojemności 3.6 litra bez systemu Varioram (272 KM) sprzężony z automatyczną skrzynią biegów „Tiptronic”. Wyposażenie auta obejmuje klimatyzację oraz szyberdach. Poza wizualno-mechanicznymi modyfikacjami, samochód jest zachowany w oryginalnym stanie bez wspomagania dodatkowymi zabiegami kosmetycznymi. Porsche użytkowane było wyłącznie w sezonie wiosenno-letnim i przechowywane w ciepłym i suchym garażu.