Przejdź do treści
Strona główna » Porsche 911 Targa 3.2 G50 1989

Porsche 911 Targa 3.2 G50 1989

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/002-2-1500×430.jpg’ attachment=’1752′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Porsche 911 Targa 3.2 1989

  • Wersja z ostatnich miesięcy produkcji modelu 3.2
  • Wyposażona w pożądaną skrzynię Getrag G50
  • W pięknym zestawieniu kolorystycznym

Szacowana Wartość 240 000 – 270 000 złotych
Cena wywoławcza 190 000 złotych

Numer nadwozia WP0EB0915KS160328

Dane Techniczne:

Silnik: 3.2 litra pojemności, sześciocylindrowy, układ boxer.
Moc: 210 koni mechanicznych
Inne dane: skrzynia Getrag G50.

Historia Modelu

Porsche 911 z lat 80-tych teoretycznie nadal było modelem pierwszej generacji – od czasu debiutu, auto było jednak sukcesywnie modyfikowane i unowocześniane. Wprowadzona w roku 1984 wersja 3.2 była ostatnią odmianą dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Odświeżono stylistykę, przeprojektowano zawieszenie i ulepszono hamulce.
Największe zmiany zaszły pod maską. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0 z wersji SC został zastąpiony większą jednostką. 3.2-litrowy silnik różnił się od poprzednika aż 80% części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania, a także zamontowano nowy układ wydechowy.

Te zabiegi zaowocowały osiągnięciem mocy 210 KM na rynku amerykańskim i 234 KM na pozostałych rynkach. Oficjalne dane mówiły przyspieszeniu do 100 km/h w 6.1 sekundy w przypadku mocniejszej odmiany, jednak w wielu dziennikarskich testach notowano wyniki niemal o sekundę lepsze.

Moc była przenoszona na tylne koła za pomocą skrzyni ręcznej. W 1987 roku wprowadzono nową, ulepszoną, pięciobiegową przekładnie firmy Getrag, model G50.
Model 3.2 był dostępny w trzech wersjach nadwoziowych – coupe, cabrio i targa.

Targa w założeniu łączy zalety, jakie daje podróż autem z nadwoziem otwartym, z plusami zamkniętej karoserii – takimi jak większa sztywność i lepszy poziom bezpieczeństwa. Między 1984, a 1989 rokiem wyprodukowano 18 468 – sztuk wersji Targa. Modele 3.2 z końca lat 80. są uznawane za najdoskonalszą ewolucję pierwszej 911, łączące w sobie klimat klasycznego Porsche z przydatnością do użytkowania na co dzień.

Historia Egzemplarza

Prezentowane na Aukcji Zimowej Porsche 911 3.2 Targa jest wersją z ostatnich miesięcy produkcji przed wprowadzeniem modelu 964. Opusciło fabrykę w kolorze czerwonym zestawionym z beżowym wnętrzem i już na poziomie zamówienia zostało wyposażone w fabryczny spoiler tylny oraz przedni od modelu 930 turbo, jest to kod opcji M473 z katalogu z 1989 roku. Oczywiście Targa jest wyposażona w skrzynię getrag G50.
Przeznaczony na rynek amerykański, samochód miał w USA kolizję w której prawy błotnik wraz ze zderzakiem i wanną uległ uszkodzeniu. Auto zostało profesjonalnie naprawione – elementy zostały wymienione, wykonano także malowanie przedniej części samochodu. Od słupka A do tylnego zderzaka na Porsche wciąż znajduje się oryginalna powłoka lakiernicza.
Obecnie w zarejestrowana w Polsce, Targa została poddana zabiegom mechanicznym mającym na celu stworzenia samochodu niezawodnego, którym można się cieszyć niezależnie od sezonu. Silnik został na nowo zestrojony, wymieniono sprzęgło na nowe, skrzynia biegów została odbudowana od podstaw. Zamontowano nowe opony Toyo R1R i usprawniono hamulce – zostały one na nowo wyregulowane. Wymieniono także kompletny układ wydechowy na zestaw SSI Dansk, który jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla silnika 3.2. Pod względem estetycznym, zderzaki zostały zmodyfikowane na wersję europejską, a kierownica została zastąpiona modelem Momo Prototipo. Radio GPS Porsche obecne na zdjęciach nie jest sprzedawane z samochodem, będzie zastąpione klasycznym zestawem Porsche.

Mając na uwadzę fakt jak klasyczne 911 zachowują się na rynku, oferowane 3.2 Targa nie tylko jest fantastycznym samochodem do jazdy na co dzień, ale także może się okazać bardzo dobrą inwestycją, jest to samochód z ostatnich miesięcy produkcji tej karoserii, w rzadkiej kompletacji kolorystycznej oraz opcji.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1751,1753,1754,1755′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1756,1757,1758,1759,1760,1761,1762,1763,1764,1765,1766,1767,1768,1769,1770,1771,1772,1773,1774,1775,1776,1777,1778,1779,1780,1781,1782,1783′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]