Porsche 911 GT3 2000

Numer nadwozia: WP0ZZZ99ZYS690769

– Samochód zachowany w bardzo dobrym stanie

– Dostępna dokumentacja potwierdzająca historię auta

– Pierwsza seria GT3 pochodząca z rynku niemieckiego

 (estymacja: 270 000 PLN – 350 000 PLN)

Dane techniczne:

silnik: 3.6l, B6

moc: 360 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: sprowadzony, opłacony

Opis pojazdu

Generacja 996 została po raz pierwszy pokazana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1997 roku. Nowy wcielenie legendarnej 911-tki zostało przyjęte z pewną rezerwą, ponieważ zrywała ono z wieloletnią tradycją silników chłodzonych powietrzem. Charakterystyczny wiatrak rzucający się w oczy zaraz po otwarciu tylnej pokrywy stał się jednym z symboli marki. Co więcej 996 wprowadzało nowe geny do stylistyki modelu. Przednie lampy zespolono z kierunkowskazami, a kształty nadwozia stały się jeszcze bardziej opływowe i zharmonizowane. Samochód powstała na zupełnie nowej platformie i było projektowane równocześnie z Boxsterem, z którym dzieli część rozwiązań czy komponentów, chociażby we wnętrzu. Od poprzednika – 993 – odziedziczyło jednak w nieco zmienionej formie zawieszenie, szczególnie wielowahacz z tyłu oraz sześciobiegową skrzynię biegów. Podstawowy wariant dysponował silnikiem o pojemności 3.4 litra osiągającym prawie 300 koni mechanicznych, który w 2002 rozwiercono do 3.6 litra przy nieznacznym przyroście mocy. W 2002 zmodyfikowano również reflektory, ze względu na skargi klientów, że 911, traktowane jako pojazd klasy premium, za bardzo kojarzy się z bazowym i najtańszym w ofercie Boxsterem. Wersje turbodoładowane rozwijały prawie 500 koni mechanicznych, w ograniczonej liczbie powstały również wyczynowe edycje GT3 oraz GT2. Tak jak poprzednio auto można było zamówić w formie coupe, kabrioleta oraz targi, zarówno z napędem tylko na tylną jak i na obie osie.

Pochodzące z roku 2000 granatowe Porsche 911 GT3 zostało sprowadzone z Niemiec. Samochód miał wcześniej jedynie 2 właścicieli, a stosunkowo niski przebieg jest potwierdzony książką serwisową oraz kompletem dokumentów. Jest to pierwsza seria GT3 z wolnossącym silnikiem o pojemności 3.6 litra, który generuje moc na poziomie 360 KM oraz 273 N.m. Model bazuje na wersji Carrera 4, jednak miało napęd na tył, utwardzone i regulowane zawieszenie oraz wzmocnione hamulce. Część wyposażenia została usunięta ze względu na obniżenie wagi. We wnętrzu jest miejsce tylko dla dwóch osób, które mogą usiąść w specjalnych kubełkowych fotelach. Prezentowany egzemplarz przeszedł wnikliwy przegląd i jest przygotowany do rejestracji w Polsce. Pierwsze GT3 było produkowane jedynie na rynek europejski. Auto z przejrzystą historią i niewielkimi śladami zużycia jest pewnym kandydatem do wzrostu wartości.