Strona główna » 008 Porsche 911 Carrera S 1997

008 Porsche 911 Carrera S 1997

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/03-2-1500×630.jpg’ attachment=’809′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

008

Porsche 911 Carrera S 1997

Numer nadwozia WP0ZZZ99ZVS310687

  • Jedna z 3714 sztuk
  • Jedynie 62 000 kilometrów
  • W rzadkiej specyfikacji kolorystycznej biały z czarnym wnętrzem

Szacowana wartość: 360 000 – 400 000 złotych

Cena wywoławcza: 290 000 złotych

Historia Modelu

Trzecia generacja kultowego Porsche 911, oznaczona kodem 993, jest ostatnią, w której zastosowano silniki chłodzone powietrzem. Model wszedł na rynek w 1993 roku. Podstawowe założenia konstrukcyjne 911 nie zmieniły się, choć wprowadzono unowocześnienia względem poprzedniej generacji, 911 typu 964. Poprawiono m.in. aerodynamikę nadwozia zaprojektowanego przez Toniego Hattera. Gama była bardzo szeroka – można było zamówić wersję z napędem na cztery koła, czy z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic.
993 była napędzana tradycyjnie silnikami typu boxer, z czego najsłabsza odmiana wytwarzała 272 KM z 3.6 litra pojemności. Od 1996 roku zastosowano w nich system Varioram, co skutkowało zwiększeniu mocy do 285 KM. Wersja Targa oparta na wolnossącym flat six po raz pierwszy była wyposażona w szklany dach. Na szczycie gamy znajdowały się czteronapędowe wersje Turbo (408 KM), Turbo S (nawet 450 KM w roku modelowym 1996) i tylnonapędowe GT2 (436 KM). Te odmiany po raz pierwszy w tej generacji korzystały aż z dwóch sprężarek. Wiele opcji personalizacji było także dostępnych jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe w katalogu Porsche.
Do 1998 roku wyprodukowano 68 tysięcy egzemplarzy 911 993 w różnych wersjach. Następca, typ 996, miał już silnik chłodzony cieczą i o wiele mniej klasyczną stylizację, co spotkało się z głośną krytyką znawców i fanów marki, stąd bardzo duże pożądanie tego – zdaniem wielu purystów – ostatniego klasycznego modelu.

Historia egzemplarza

Porsche 911 typ 993 Carrera S prezentowane na aukcji Rozalin 2016 jest jedną z najrzadszych wersji, które wystąpywały w nadwoziu coupe – wyprodukowano ich niespełna 4000, jedynie wersja RS występowała w mniejszej ilości egzemplarzy. Jest to samochód oryginalnie przewidziany na rynek japoński, a do Europy został sprowadzony w 2015 roku. Jest to mocniejsza wersja o mocy 285 koni mechanicznych, które przenoszone są na tylną oś przez przekładnię automatyczną typu Tiptronic, co dla konserów Porsche z Japonii nie powinno być zaskoczeniem. Egzemplarz oferowany przez Ardor Auctions był poddany poprawkom lakierniczym około cztery lata temu, jeszcze w Japonii. Prace zostały wykonane profesjonalnie, jakościowo nie odbiegając od standardów fabrycznych marki. Karoseria prezentuje się bardzo dobrze. Poprzedni właściciel wyposażył Porsche w zestaw felg aluminiowych z modelu 996 4S, tym samym odświeżając jego wygląd zewnętrzny. Wnętrze jest zachowane w stanie oryginalnym, prezentuje zwyczajne ślady użytkowania dla samochodu o tak małym przebiegu, jedynie na zszyciu siedzenia kierowcy jest obecny ubytek wielkości 3 milimetrów. Klasyczna konfiguracja, białe auto z czarnym wnętrzem, była rzadkością w przypadku Porsche 993 Carrera S, co zwiększa jego wartość kolekcjonerską. Od strony mechanicznej silnik, skrzynia, jak i zawieszenie są w stanie dobrym. Silnik nie ma wycieków, co w przypadku Porsche typu 993 jest niezmiernie ważne. Właściciel dysponuje fakturami serwisowymi z Japonii, które potwierdzają przebieg. Jego ostatni serwis przed sprzedażą do Europy miał miejsce mniej niż 400 kilometrów temu. Wzorowe zachowanie nadwozia oraz wnętrza, bardzo niski przebieg i staranne serwisowanie samochodu w Japonii, powodują, że tę 911-ka na pewno warto mieć w garażu.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’807,808,809,810,811′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’812,813,814,815,816,817,818,819,820,821,822,823,824,825,826,827,828,829,830,831,832,833,834,835,836,837,838,839,840′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]