008

Porsche 911 Carrera S 1997

Numer nadwozia WP0ZZZ99ZVS310687

  • Jedna z 3714 sztuk
  • Jedynie 62 000 kilometrów
  • W rzadkiej specyfikacji kolorystycznej biały z czarnym wnętrzem

Szacowana wartość: 360 000 – 400 000 złotych

Cena wywoławcza: 290 000 złotych

Historia Modelu

Trzecia generacja kultowego Porsche 911, oznaczona kodem 993, jest ostatnią, w której zastosowano silniki chłodzone powietrzem. Model wszedł na rynek w 1993 roku. Podstawowe założenia konstrukcyjne 911 nie zmieniły się, choć wprowadzono unowocześnienia względem poprzedniej generacji, 911 typu 964. Poprawiono m.in. aerodynamikę nadwozia zaprojektowanego przez Toniego Hattera. Gama była bardzo szeroka – można było zamówić wersję z napędem na cztery koła, czy z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic.
993 była napędzana tradycyjnie silnikami typu boxer, z czego najsłabsza odmiana wytwarzała 272 KM z 3.6 litra pojemności. Od 1996 roku zastosowano w nich system Varioram, co skutkowało zwiększeniu mocy do 285 KM. Wersja Targa oparta na wolnossącym flat six po raz pierwszy była wyposażona w szklany dach. Na szczycie gamy znajdowały się czteronapędowe wersje Turbo (408 KM), Turbo S (nawet 450 KM w roku modelowym 1996) i tylnonapędowe GT2 (436 KM). Te odmiany po raz pierwszy w tej generacji korzystały aż z dwóch sprężarek. Wiele opcji personalizacji było także dostępnych jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe w katalogu Porsche.
Do 1998 roku wyprodukowano 68 tysięcy egzemplarzy 911 993 w różnych wersjach. Następca, typ 996, miał już silnik chłodzony cieczą i o wiele mniej klasyczną stylizację, co spotkało się z głośną krytyką znawców i fanów marki, stąd bardzo duże pożądanie tego – zdaniem wielu purystów – ostatniego klasycznego modelu.

Historia egzemplarza

Porsche 911 typ 993 Carrera S prezentowane na aukcji Rozalin 2016 jest jedną z najrzadszych wersji, które wystąpywały w nadwoziu coupe – wyprodukowano ich niespełna 4000, jedynie wersja RS występowała w mniejszej ilości egzemplarzy. Jest to samochód oryginalnie przewidziany na rynek japoński, a do Europy został sprowadzony w 2015 roku. Jest to mocniejsza wersja o mocy 285 koni mechanicznych, które przenoszone są na tylną oś przez przekładnię automatyczną typu Tiptronic, co dla konserów Porsche z Japonii nie powinno być zaskoczeniem. Egzemplarz oferowany przez Ardor Auctions był poddany poprawkom lakierniczym około cztery lata temu, jeszcze w Japonii. Prace zostały wykonane profesjonalnie, jakościowo nie odbiegając od standardów fabrycznych marki. Karoseria prezentuje się bardzo dobrze. Poprzedni właściciel wyposażył Porsche w zestaw felg aluminiowych z modelu 996 4S, tym samym odświeżając jego wygląd zewnętrzny. Wnętrze jest zachowane w stanie oryginalnym, prezentuje zwyczajne ślady użytkowania dla samochodu o tak małym przebiegu, jedynie na zszyciu siedzenia kierowcy jest obecny ubytek wielkości 3 milimetrów. Klasyczna konfiguracja, białe auto z czarnym wnętrzem, była rzadkością w przypadku Porsche 993 Carrera S, co zwiększa jego wartość kolekcjonerską. Od strony mechanicznej silnik, skrzynia, jak i zawieszenie są w stanie dobrym. Silnik nie ma wycieków, co w przypadku Porsche typu 993 jest niezmiernie ważne. Właściciel dysponuje fakturami serwisowymi z Japonii, które potwierdzają przebieg. Jego ostatni serwis przed sprzedażą do Europy miał miejsce mniej niż 400 kilometrów temu. Wzorowe zachowanie nadwozia oraz wnętrza, bardzo niski przebieg i staranne serwisowanie samochodu w Japonii, powodują, że tę 911-ka na pewno warto mieć w garażu.