Przejdź do treści
Strona główna » 017 Porsche 911 Carrera 2 1994

017 Porsche 911 Carrera 2 1994

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/03/WRO_3312-1500×630.jpg’ attachment=’599′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

017

Porsche 911 Carrera 2 1994

Numer nadwozia WP0ZZZ99ZRS315012
  • Ostatnie Porsche 911 chłodzone powietrzem
  • Wyposażone w Aerokit II
  • W atrakcyjnym kolorze Amazon Green
  • 84 000 kilometrów przebiegu i pełna historia serwisowa

Szacowana wartość: 210 000 – 240 000 złotych

Cena wywoławcza: 180 000 złotych

Historia Modelu

Trzecia generacja kultowego Porsche 911, oznaczona kodem 993, jest ostatnią, w której zastosowano silniki chłodzone powietrzem. Model wszedł na rynek w 1993 roku. Podstawowe założenia konstrukcyjne 911 nie zmieniły się, choć wprowadzono unowocześnienia względem poprzedniej generacji, 911 typu 964. Poprawiono m.in. aerodynamikę nadwozia zaprojektowanego przez Toniego Hattera. Gama była bardzo szeroka – można było zamówić wersję z napędem na cztery koła, czy z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic.

993 była napędzana tradycyjnie silnikami typu boxer, z czego najsłabsza odmiana wytwarzała 272 KM z 3.6 litra pojemności. Od 1996 roku zastosowano w nich system Varioram, co skutkowało zwiększeniu mocy do 285 KM.
Wersja Targa oparta na wolnossącym flat six po raz pierwszy była wyposażona w szklany dach.

Na szczycie gamy znajdowały się czteronapędowe wersje Turbo (408 KM), Turbo S (nawet 450 KM w roku modelowym 1996) i tylnonapędowe GT2 (436 KM).
Te odmiany po raz pierwszy w tej generacji korzystały aż z dwóch sprężarek.
Wiele opcji personalizacji było także dostępnych jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe w katalogu Porsche.

Do 1998 roku wyprodukowano 68 tysięcy egzemplarzy 911 993 w różnych wersjach. Następca, typ 996, miał już silnik chłodzony cieczą i o wiele mniej klasyczną stylizację, co spotkało się z głośną krytyką znawców i fanów marki, stąd bardzo duże pożądanie tego – zdaniem wielu purystów – ostatniego klasycznego modelu.

Historia Egzemplarza

Zaprezentowany na aukcji Ardor Auctions model 911 Carrera 2 o numerze seryjnym WP0ZZZ99ZRS315012 został wyprodukowany w 1994 roku. Jest to bardzo ciekawie i atrakcyjnie wyposażony egzemplarz: poczynając od bardzo łatwej w obsłudze i niezawodnej skrzyni automatycznej Tiptronic, a kończąc na opcjonalnym pakiecie zewnętrznym Aerokit II. Co więcej, nadwozie tego egzemplarza jest pokryte bardzo atrakcyjnym i nietypowym lakierem Amazon Green, zachowanym w idealnym stanie. Wnętrze także prezentuje się bez zarzutu, a jedyne ślady zużycia można przypisać wiekowi auta, a nie zużyciu materiału. Skóra na siedzeniach jest miękka i bez zadrapań. Auto pochodzi z Japonii i przejechało jedynie 84 000 kilometrów, ma w pełni udokumentowaną historię serwisową. W rękach właściciela od zeszłego roku, zostało poddane wielu pracom mającym na celu umożliwienie bezproblemowej eksploatacji. Między innymi silnik został rozebrany i uszczelniony, maglownica została zregenerowana, a cały układ kierowniczy uszczelniony. W samochodzie zostały zamontowane nowe opony Pirelli, naprawiono system otwierania dachu, wymieniono wahacze, oraz zrobiono pełny serwis olejowy. Wiele detali estetycznych także zostało poddane pracom, jak wymiana tylnych lamp czy korku wlewu paliwa. Nabywca tego pojazdu dostanie samochód gotowy do bezproblemowego użytkowania, w bardzo atrakcyjnej wersji wyposażeniowej i kolorystycznej, którym będzie mógł się cieszyć latami.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’654,653,652,651,655′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_hr class=’invisible’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’5px’ custom_border_color=’#bababa’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_gallery ids=’656,657,658,659,660,661,662,663,664,665,666,667,668,669,670,671,672,673,674,675,676,677′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]