Porsche 911 Carrera 2 1991

Numer nadwozia: WP0CB296XMS461632

– Nowy lakier oraz tapicerka wnętrza

– Samochód po kompletnej rewizji mechanicznej

– Poszukiwana wersja z manualną skrzynią biegów

 (estymacja: 270 000 PLN – 320 000 PLN)

Dane techniczne:

silnik: 3.6l, B6

moc: 250 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: sprowadzony, opłacony

Opis pojazdu

Pod koniec lat 70. Porsche planowało wygasić model 911 i zastąpić go debiutującym wówczas 928, który był bardzo zaawansowanym samochodem pod względem konstrukcyjnym, jednak diametralnie różnym od 911. 928 ze swoim potężnym V8 w układzie transaxle, plasowało się w klasie gran turismo, a nie lekkich i prostych aut sportowych, których kwintesencją było 911. Ostatecznie jednak nie zdecydowano się na ten ryzykowny krok. Skomplikowane 928 nie stało się rynkowym hitem, lata 80. przyniosły jeszcze dalszy rozwój modeli 924/928, jednak klienci głównie kojarzyli markę z kultowym 911, który od wielu lat pozostawało w tej samej formie i wymagało modernizacji. Typ 964 ujrzał światło dzienne w roku 1989. Pod względem wizualnym nie było rewolucji, ikoniczna sylwetka pozostała bez zmian, styl jednak stał się bardziej syntetyczny dzięki wygładzonym krawędziom, ograniczonej dekoracji i w pełni lakierowanym elementom nadwozia. Istotne zmiany zaszły jednak w układzie napędowym. Sercem pojazdu pozostał tradycyjny sześciocylindrowy bokser chłodzony powietrzem, jednak jego pojemność zwiększono do 3.6 litra. Wprowadzono również napęd na wszystkie koła, co miało być odpowiedzią na zarzuty dotyczące trudnej natury auta, które cechowało się nadsterownością w trakcie prowadzenia. 964 dostępne było jako standardowe coupé, targa oraz kabriolet. Wersja „Turbo” otrzymała osobny kod 965, powstały również limitowane edycje: „Jubilee” na 30-lecie produkcji, odelżona Carrera RS oraz ekscytujący Speedster.

Omawiany egzemplarz Porsche 964 pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Został sprowadzony do Polski jako bezwypadkowy i poddany gruntownej odbudowie. Karoseria zyskała nowy lakier, zgodny z oryginalną specyfikacją, środek zaś został odnowiony przy użyciu najwyższej jakości materiałów stosowanych fabrycznie przez Porsche (Hans Rienke). Silnik i skrzynia biegów zostały dokładnie sprawdzone i naprawione. Układ hamulcowy oraz zawieszenie przeszło pełną regenerację. Samochód nie został jeszcze zarejestrowany w Polsce, lecz jest gotowy do regularnej eksploatacji. Czarny kabriolet z manualną skrzynią biegów to świetne uzupełnienie każdej kolekcji, doskonale sprawdzi się również jako pierwsze klasyczne Porsche, które będzie efektownym autem rekreacyjnym.