Przejdź do treści
Strona główna » Porsche 911 Carrera 1995

Porsche 911 Carrera 1995

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/002-4-1500×630.jpg’ attachment=’2208′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Porsche 911 Carrera 1995

  • Bardzo zadbany egzemplarz
  • Z niskim, oryginalnym przebiegiem i ręczną skrzynią biegów
  • W atrakcyjnam kolorze midnight blue metallic

Estymacja 210 000 – 240 000 złotych

Cena wywoławcza 160 000 złotych

Numer nadwozia WP0AA2998SS320754

Historia Modelu

Trzecia generacja kultowego Porsche 911, oznaczona kodem 993, jest ostatnią, w której zastosowano silniki chłodzone powietrzem. Model wszedł na rynek w 1993 roku.
Podstawowe założenia konstrukcyjne 911 nie zmieniły się, choć wprowadzono bardzo duże modyfikacje względem poprzedniej generacji, typu 964 – z którym pokrywało się jedynie około 20% części 993.
Znacznie unowocześniono stylizację nadwozia, którego autorem był Tony Hatter. Zadbano także o dopracowanie aerodynamiki.
Gama modelu była bardzo szeroka – można było zamówić wersję z napędem na cztery koła, czy z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic.
Skrzynia manualna po raz pierwszy w 911 miała seryjnie sześć biegów.
W stosunku do poprzednika, jedną z głównych zmian było także zastosowanie w pełni aluminiowego, wielowahaczowego zawieszenia. Pozwoliło to na poprawienie prowadzenia samochodu – nową 911 jeździło się bardziej stabilnie, zredukowano także krytykowaną w poprzednich modelach tendencję do silnej nadsterowności w momencie dodania gazu podczas szybkiej jazdy po łuku. Dodatkowo, poprawił się komfort jazdy i zmniejszono hałas podczas pokonywania nierówności.

993 była napędzana tradycyjnie 6-cylindrowymi silnikami typu boxer, z czego najsłabsza odmiana wytwarzała 272 KM z 3.6-litra pojemności. Od 1996 roku zastosowano w nich system Varioram, co skutkowało zwiększeniu mocy do 285 KM.
Odmiana z napędem na tylne koła nie nazywała się już – w odróżnieniu od poprzednika – Carrera 2, a po prostu Carrera, choć wśród entuzjastów modelu jest obecnie określana jako Carrera C2 – w odróżnieniu od C4, napędzanego na obie osie.
Do 1998 roku wyprodukowano 68 tysięcy egzemplarzy 911 993 w różnych wersjach. Następca, typ 996, miał już silnik chłodzony cieczą i o wiele mniej klasyczną stylizację, co spotkało się z głośną krytyką znawców i fanów marki.
Stąd też bardzo duże pożądanie tego – zdaniem wielu purystów – ostatniego klasycznego i doskonale wyglądającego modelu.

Historia Egzemplarza

Prezentowany na Aukcji Zimowej egzemplarz 911 Carrera typ 993 został wyprodukowany w 1995 roku w specyfikacji amerykańskiej, w idealnej kompletacji kolorystycznej szarego wnętrza z lakierem midnight blue metallic. Jest to wersja tuż przed zmianami silnikowymi, inaczej powiedziawszy, 6-cylindrowy boxer dysponuje mocą 272 koni mechanicznych i nie ma systemu varioram.

Samochód posiada historię napraw blacharskich i lakierniczych zrealizowanych po imporcie samochodu do Polski. – w Stanach Zjednoczonych został uszkodzony błotnik oraz z przedni zderzak, jak i przednia szyba. Carrera została profesjonalnie naprawiona i dzisiaj prezentuje się znakomicie. Do Porsche dołączona jest dokumentacja zdjęciowa stanu i prac przy pojeździe. Przy okazji zrealizowanych naprawach zmienione zostały kierunkowskazy przednie na zestaw z europejskiej wersji Turbo. Idąc za ciosem, także dokładka pod zderzakiem została wymieniona na tę z Turbo. Zainstalowano także komplet przyciemnianych przednich lamp. Porsche posiada oryginalny, niski przebieg 72 000 mil, i jest od czasu jego sprowadzenia do Polski w jednych rękach. Silnik został uszczelniony i funkcjonuje bez zarzutu. Wszystkie prace mechaniczne były wykonywane w tym samochodzie z bardzo dużą starannością, aby uczynić go niezawodnym. Obecna na zdjęciach kierownica z późniejszego modelu zostanie zastąpiona oryginalną do licytacji.

To, klasyczne już, 911 oferowane na Aukcji Zimowej jest niewątpliwie bardzo interesującym i bardzo skutecznym samochodem sportowym o ciekawszej estetyce, niż standardowa wersja tego modelu.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’2207,2208,2209,2210,2211,2212′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]

[/av_one_third][av_gallery ids=’2213,2214,2215,2216,2217,2218,2219,2220,2221,2222,2223,2224,2225,2226,2227,2228,2229,2230,2231,2232,2233,2234,2235,2236,2237,2238,2239,2240,2241,2242,2243,2244,2245′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]