Peugeot 404 1969

  • stylowy francuski sedan
  • oryginalne wnętrze w bardzo dobrym stanie
  • auto od nowości w Polsce

Numer nadwozia: 5554813

Szacowana Wartość 40 000 – 50 000 złotych
Cena wywoławcza 30 000 złotych

Dane techniczne:

silnik: 1.6l, R4

moc: 72 konie mechaniczne

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany

Historia Modelu

Początek produkcji Peugeota 404 przypada na rok 1960. Auto oferowano w trzech wariantach nadwozia: sedan, kombi i pickup. Karoserię  zaprojektowało słynne studio Pininfarina. Jego błyskotliwy design zastąpił poprzedni model 403 i wprowadził Peugeota w nową epokę – lata sześćdziesiąte. Ostre linie tego rodzinnego sedana zostały entuzjastycznie przyjęte na francuskim rynku. Koncept był bardzo rozwojowy, bo już w 1961 Peugeot zaprezentował stylowego kabrioleta zbudowanego na bazie 404. Samochód idealnie pasował na letnie przejażdżki po południowym wybrzeżu Francji. Rok później pokazano wersję coupe. Silnik napędzający 404-kę to jednostka o pojemności 1600 cm3. Na początku produkcji była zasilana pojedynczym gaźnikiem Solex, natomiast w późniejszych latach zainstalowano mechaniczny wtrysk Kugelfischera. Klient miał do wyboru przekładnię manualną – 4-biegowa z dźwignią przy kierownicy – oraz 3-biegowym automat ZF. Na przestrzeni lat w 404-ce pojawił się również silnik diesla o pojemności 1.9 litra. Samochód był produkowany stosunkowo długo. Montaż we Francji zakończono dopiero w 1975 roku. Żywot 404 trwał jednak aż do 1988 roku, kiedy to zamknięto linię produkcyjną w kenijskiej fabryce. Dzięki obszernemu wnętrzu, auto spełniało się w roli taksówki i radiowozu. Modelu 404 brał również udział w licznych rajdach. Świetnie spisywał się w ciężkich, afrykańskich warunkach co zaowocowało wygraną w rajdzie Safari w latach 1963, 1966, 1967 oraz 1968. Peugeoty 404 miały też swój polski epizod. W PRL-u użytkowali go obywatele z ówczesnych wyżyn społecznych. Jednym z nich był ówczesny premier – Piotr Jaroszewicz.

Historia Egzemplarza

Historia prezentowanego egzemplarza jest o tyle intrygująca, że Peugeot od nowości znajdował się w Polsce, gdzie samochody tego typu nie należały do częstych widoków. Dokładna data pierwszej rejestracji nie jest znana, lecz przypada ona na rok 1969. Auto ma jeszcze stare tablice rejestracyjne o numerze LBP 3822. Aktualny właściciel nabył pojazd w roku 2014. Auto wyjechało z fabryki w kolorze beżowym, natomiast na przestrzenii lat przeszło remont blacharsko-lakierniczy i obecnie karoseria jest pokryta czarnym lakierem. Trzeba przyznać, że w tym wydaniu nadwozie bardzo ciekawie kontrastuje z uroczym jasno niebieskim wnętrzem, które jest zachowane w oryginalnym stanie. Peugeot przeszedł gruntowny przegląd i odświeżenie, natomiast z zewnątrz wymagałby jeszcze pewnych kosmetycznych poprawek. Pojazd jest w pełni sprawny, ubezpieczony i gotowy do jazdy. Świetnie nadaje się jako rozwinięcie kolekcji skupiającej auta francuskie czy dla amatora, który dopiero szuka prostego w obsłudze i taniego auta, które rozpocznie jego przygodę z motoryzacją klasyczną.