Strona główna » Peugeot 404 1969

Peugeot 404 1969

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/pasek-14-1127×423.jpg’ attachment=’3357′ attachment_size=’entry_without_sidebar’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Peugeot 404 1969

  • stylowy francuski sedan
  • oryginalne wnętrze w bardzo dobrym stanie
  • auto od nowości w Polsce

Numer nadwozia: 5554813

Szacowana Wartość 40 000 – 50 000 złotych
Cena wywoławcza 30 000 złotych

Dane techniczne:

silnik: 1.6l, R4

moc: 72 konie mechaniczne

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany

Historia Modelu

Początek produkcji Peugeota 404 przypada na rok 1960. Auto oferowano w trzech wariantach nadwozia: sedan, kombi i pickup. Karoserię  zaprojektowało słynne studio Pininfarina. Jego błyskotliwy design zastąpił poprzedni model 403 i wprowadził Peugeota w nową epokę – lata sześćdziesiąte. Ostre linie tego rodzinnego sedana zostały entuzjastycznie przyjęte na francuskim rynku. Koncept był bardzo rozwojowy, bo już w 1961 Peugeot zaprezentował stylowego kabrioleta zbudowanego na bazie 404. Samochód idealnie pasował na letnie przejażdżki po południowym wybrzeżu Francji. Rok później pokazano wersję coupe. Silnik napędzający 404-kę to jednostka o pojemności 1600 cm3. Na początku produkcji była zasilana pojedynczym gaźnikiem Solex, natomiast w późniejszych latach zainstalowano mechaniczny wtrysk Kugelfischera. Klient miał do wyboru przekładnię manualną – 4-biegowa z dźwignią przy kierownicy – oraz 3-biegowym automat ZF. Na przestrzeni lat w 404-ce pojawił się również silnik diesla o pojemności 1.9 litra. Samochód był produkowany stosunkowo długo. Montaż we Francji zakończono dopiero w 1975 roku. Żywot 404 trwał jednak aż do 1988 roku, kiedy to zamknięto linię produkcyjną w kenijskiej fabryce. Dzięki obszernemu wnętrzu, auto spełniało się w roli taksówki i radiowozu. Modelu 404 brał również udział w licznych rajdach. Świetnie spisywał się w ciężkich, afrykańskich warunkach co zaowocowało wygraną w rajdzie Safari w latach 1963, 1966, 1967 oraz 1968. Peugeoty 404 miały też swój polski epizod. W PRL-u użytkowali go obywatele z ówczesnych wyżyn społecznych. Jednym z nich był ówczesny premier – Piotr Jaroszewicz.

Historia Egzemplarza

Historia prezentowanego egzemplarza jest o tyle intrygująca, że Peugeot od nowości znajdował się w Polsce, gdzie samochody tego typu nie należały do częstych widoków. Dokładna data pierwszej rejestracji nie jest znana, lecz przypada ona na rok 1969. Auto ma jeszcze stare tablice rejestracyjne o numerze LBP 3822. Aktualny właściciel nabył pojazd w roku 2014. Auto wyjechało z fabryki w kolorze beżowym, natomiast na przestrzenii lat przeszło remont blacharsko-lakierniczy i obecnie karoseria jest pokryta czarnym lakierem. Trzeba przyznać, że w tym wydaniu nadwozie bardzo ciekawie kontrastuje z uroczym jasno niebieskim wnętrzem, które jest zachowane w oryginalnym stanie. Peugeot przeszedł gruntowny przegląd i odświeżenie, natomiast z zewnątrz wymagałby jeszcze pewnych kosmetycznych poprawek. Pojazd jest w pełni sprawny, ubezpieczony i gotowy do jazdy. Świetnie nadaje się jako rozwinięcie kolekcji skupiającej auta francuskie czy dla amatora, który dopiero szuka prostego w obsłudze i taniego auta, które rozpocznie jego przygodę z motoryzacją klasyczną.
[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3323,3324,3325′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’3329,3330,3331,3332,3333,3334,3335′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]