Przejdź do treści
Strona główna » Peugeot 304 cabrio

Peugeot 304 cabrio

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/13-3-1500×630.jpg’ attachment=’2125′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Peugeot 304 cabrio

  • Niespotykane, bardzo atrakcyjne nadwozie z lat 70’tych
  • W pełni sprawny mechanicznie, po przeglądzie
  • Dodatkowy twardy dach (hardtop), bardzo poszukiwany przez kolekcjonerów
  • Bardzo dobra baza do odbudowy

Szacowana Wartość 18000 – 25000 złotych
Cena wywoławcza 13000 złotych

Dane techniczne:

Silnik: Rzędowy, czterocylindrowy, 1288 ccm
Moc: 65-75 KM
Napęd na przednie koła, skrzynia manualna czterobiegowa

Historia Modelu

W żadnej ze swoich wersji nadwoziowych Peugeot 304 nie jest obecnie ani kultowym ani często spotykanym samochodem. Jednak model cabrio może okazać się wdzięcznym i oryginalnym wyborem w trakcie poszukiwań francuskiego klasyka. Premiera tego niewielkiego, kompaktowego samochodu miała miejsce w roku 1969 podczas targów w Paryżu. Początkowo do sprzedaży trafiła czterodrzwiowa wersja sedan. Za bazę do budowy auta posłużył mniejszy model 204. Obecny na rynku od 1965 roku, był chwalony przede wszystkim za przyjemne właściwości jezdne oraz dobrą ekonomię. Karoserię zaprojektowała Pininfarina, z charakterystycznym pasem przednim, nawiązującym do frontu większego Peugeota 504, który zadebiutował rok wcześniej. Przy okazji wprowadzenia tej serii powrócono po niemal trzydziestu latach do stosowania cyfry 3 na początku oznaczeń Peugeota.
Konstrukcja samochodu była bardzo innowacyjna. Zastosowano przedni napęd, hamulce tarczowe z przodu, w pełni niezależne zawieszenie i czterobiegową skrzynię manualną umieszczoną tuż za silnikiem, smarowaną tym samym olejem. W odróżnieniu od modelu 204 skrzynia znajdowała się w podłodze a nie przy kolumnie kierownicy.
Peugeot 304 był napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1.3 litra i mocy 65 KM. Od 1972 roku oferowano także wzmocnioną wersję z dwugardzielowym gaźnikiem, która produkowała 10 koni mechanicznych więcej. Od 1976 r. pod maską 304 można było znaleźć także półtoralitrowy silnik Diesla.
Oprócz wersji sedan, od 1970 r. oferowano również kombi (bardzo popularne w północnej Afryce i na Bliskim Wschodzie), niewielkie coupe oraz najciekawszą odmianę cabrio. W atac 1976-1980 produkowano również wersję dostawczą.
Odmiana cabrio była napędzana jedynie przez silnik benzynowy (65 KM między 1970 a 1973 r, 75 KM w latach 1972-1975). Zastąpiła kabrioleta oparteoo na modelu 204. W środku oferuje miejsce dla kierowcy i jednego pasażera. Obecnie to jedyna wersja Peugeota 304, która przejawia potencjał kolekcjonerski. Mimo że cabrio wyprodukowano najmniej (18 647 sztuk na tle 1 178 423 egzemplarzy w ogóle), to ta odmiana jest obecnie najczęściej spotykana na różnego rodzaju zlotach.

Następca, model 305, zadebiutował w 1978 roku. Nie był oferowany jako kabriolet, zaś produkcję 304 kontynuowano jeszcze do roku 1980.

Historia Egzemplarza

Prezentowany przez Ardor Auctions Peugeot 304 Cabrio z 1971 roku to samochód, który został sprowadzony przez obecnego właściciela ze Szwecji. Tam spędził swoje ostatnie lata i w oryginalnej formie trafił do Polski. W Polsce został poddany czynnościom serwisowym, dzięki którym jest w pełni sprawny mechanicznie, co potwierdzone zostało pozytywnym wynikiem przeglądu. Wyposażenie pojazdu obejmuje oryginalny hardtop, który jest zarówno bardzo praktycznym dodatkiem, rozszerzającym możliwości całorocznego poruszania się pojazdem, przekształcając małego roadstera w gustowne coupe, jak i bardzo poszukiwanym przez kolekcjonerów dodatkiem. Wnętrze pojazdu jest kompletne, powite patyną, widocznie nadszarpnięte piętnem czasu. Blacharsko i lakierniczo Peugeot wymaga napraw i stanowi bardzo dobrą bazę do odbudowy.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’2124,2125′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]

[/av_one_third][av_gallery ids=’2126,2127,2128,2129,2130,2131,2132,2133,2134,2135,2136′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]