MORRIS MINI 1966

Mini_-2

MORRIS MINI  1966

 

Numer nadwozia: MA254LD100202

 

Ikona brytyjskiej motoryzacji

Samochód po remoncie blacharsko-lakierniczym

Duży serwis mechaniczny wykonany w ostatnim czasie

 

Dane techniczne:
Silnik: 1.0l, R4
Moc: 40 konie mechanicznych
Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła przednie
Odczyt licznika: 13 000 kilometrów

 

Stan prawny: zarejestrowany w Polsce

 

Mini jest jednym z najbardziej kultowych i rozpoznawalnych aut wszechczasów. W prestiżowym międzynarodowym konkursie na „Samochód XX wieku” zajęło drugie miejsce, ustępując na podium tylko Fordowi model „T”. Impulsem do stworzenia Mini był powojenny kryzys paliwowy w Europie, Brytyjczycy pragnęli odpowiedzieć na działania innych producentów, prezentujących małe i oszczędne pojazdy. Głównym założeniem angielskiego „auta dla ludu” było zmieszczenie się w wymiarach 10 x 4 x 4 stóp (3 x 1,2 x 1,2 m). Czterocylindrowy silnik został umieszczony z przodu, a napęd był przekazywany na przednie koła przez 4-biegową przekładnię. Auto było dostępne na rynku zarówno pod marką Austin, jak i Morris, które należały do konsorcjum British Motor Corporation. Na przestrzeni lat Mini przechodziło wiele modernizacji, jednak jego ikoniczny design nie zmienił się aż przez 41 lat produkcji. Samochód osiągał również sukcesy w sporcie, a legendarne rajdowe wersje Cooper S osiągają dziś na rynku coraz wyższe ceny i są poszukiwane przez kolekcjonerów.

 

Oferowany egzemplarz wyjechał z fabryki w roku 1966 jako Morris Mini 850. Kilka lat temu samochód przeszedł remont blacharsko-lakierniczy, stylizujący go na bardziej współczesną wersję. W trakcie prac renowacyjnych nadwozie zostało odpowiednio zabezpieczone antykorozyjnie. Wnętrze również zostało odnowione przy użyciu elementów z młodszych roczników, podobnie jak silnik, ponieważ pod  maską pracuje jednostka o pojemności 1000 cm3, generująca 40 koni mechanicznych, dzięki czemu Mini jest całkiem żwawe na drodze.  W ostatnim czasie przeszło dwa duże serwisy mechaniczne w renomowanym warszawskim warsztacie zajmującym się autami klasycznymi. Auto zarejestrowano na białe tablice, posiada aktualny przegląd techniczny oraz ubezpieczenie i w zasadzie jest gotowe do regularnej eksploatacji.