Strona główna » MG MGB 1972

MG MGB 1972

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/006_pasek1-2-1500×430.jpg’ attachment=’3188′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

MG MGB 1972

  • Najpopularniejszy brytyjski roadster
  • Samochód sprawny i gotowy do jazdy
  • Idealny początek przygody z motoryzacją klasyczną

Szacowana Wartość 50 000 – 65 000 złotych

Cena wywoławcza 38 000 złotych

Numer Nadwozia: GHN5UD299068G

Dane techniczne:

silnik: 1.8l, R4

moc: 95 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa, napęd na tylne koła

stan prawny: opłacony, niezarejestrowany

Historia Modelu

MGB jest samochodem, który kontynuował zapoczątkowaną przez MG Midget linię niedrogich, lekkich aut sportowych. Wszedł do sprzedaży w roku 1962 i wyróżniał się, nowatorską jak na swoje czasy, samonośną konstrukcją. Modele konkurencyjne wciąż wciąż w dużej mierze opierały się na ramie. Posiadał także – jako jeden z pierwszych pojazdów na rynku – kontrolowane strefy zgniotu, mające uchronić kierowcę podczas uderzenia w nieodkształcalną barierę nawet przy prędkości 48 km/h. Początkowo dostępna była jedynie wersja ze zdejmowanym dachem. Po trzech latach gamę uzupełniła także odmiana hatchback-coupe nazwana MGB GT. W późniejszym czasie dołączyła do nich także sześciocylindrowa odmiana MGC i ośmiocylindrowa MGB GT V8. Roadster był jedynie dwuosobowy. Niewielkie tylna kanapa występowała przez krótki czas jako opcja i była bardzo rzadko zamawiana. MGB GT mógł pomieścić cztery osoby w układzie 2+2. Wersja MGC była oferowana zarówno jako coupe, jak i  roadster. GT V8 pojawiało się jedynie w nadwoziu coupe. Ofertę silników na rynku brytyjskim otwierał czterocylindrowy motor o pojemności 1.8 litra i mocy 95 KM. Pojazd był również oferowany w Ameryca. Z zewnątrz różnił się chociażby zderzakami dostosowanymi do tamtejszych norm bezpieczeństwa. Na skutek przepisów dotyczących ochrony środowiska moc w pewnym momencie spadła do zaledwie 70 KM. Produkcja MGB zakończyła się w 1980 roku. Łącznie z taśmy zjechało niemal 524 000 egzemplarzy wszystkich wersji.

Historia Egzemplarza

Samochód oferowany przez Ardor Auctions opuścił fabrykę British Leyland w Abingdon w 1972 roku. Auto było oryginalnie przeznaczone na rynek amerykański. MG zostało sprowadzone do Polski z Holandii w 2017 roku. Pojazd był oryginalnie wyposażony w chromowane zderzaki, które w przeciwieństwie do montowanych od 1974 roku zderzaków plastikowych, znacznie dodają mu urody i lekkości. Samochód miał w przeszłości stłuczkę. Naprawy wymagał lewy przedni błotnik, jednak jakość prac, biorąc pod uwagę to kiedy zostały wykonane, jest naprawdę zadowalająca. Samochód ma na karoserii drugi lakier. Powłoka nosi ślady użytkowania i wymaga pewnych poprawek. Mechaniczne auto jest bez zarzutu, silnik pracuje równo, a zawieszenie jak i układ hamulcowy nie wymagają ingerencji mechanika. MGB to idealny klasyk na start, auto na pewno rozbudzi apetyt na dalszą przygodę z zabytkową motoryzacją.

[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3180,3181,3182,3183,3184′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’3189,3190,3191,3192,3193′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]