MG MGB 1966

  • egzemplarz z początku produkcji
  • efektowne zestawienie kolorystyczne
  • po kompleksowej, profesjonalnej renowacji

Numer nadwozia: GHN3L102137

cena wywoławcza: 65 000 zł (estymacja: 75 000 – 85 000)

Dane techniczne:

silnik: 1.8l, R4

moc: 95 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, żółte tablice

Historia modelu

MGB jest samochodem, który kontynuował zapoczątkowaną przez MG Midget linię niedrogich, lekkich aut sportowych. Wszedł do sprzedaży w roku 1962 i wyróżniał się, nowatorską jak na swoje czasy, samonośną konstrukcją. Modele konkurencyjne wciąż w dużej mierze opierały się na ramie. Posiadał także – jako jeden z pierwszych pojazdów na rynku – kontrolowane strefy zgniotu, mające uchronić kierowcę podczas uderzenia w nieodkształcalną barierę nawet przy prędkości 48 km/h. Początkowo dostępna była jedynie wersja ze zdejmowanym dachem. Po trzech latach gamę uzupełniła także odmiana hatchback-coupe nazwana MGB GT. W późniejszym czasie dołączyła do nich także sześciocylindrowa odmiana MGC i ośmiocylindrowa MGB GT V8. Roadster był jedynie dwuosobowy. Niewielkie tylna kanapa występowała przez krótki czas jako opcja i była bardzo rzadko zamawiana. MGB GT mógł pomieścić cztery osoby w układzie 2+2. Wersja MGC była oferowana zarówno jako coupe, jak i  roadster. GT V8 pojawiało się jedynie w nadwoziu coupe. Ofertę silników na rynku brytyjskim otwierał czterocylindrowy motor o pojemności 1.8 litra i mocy 95 KM. Pojazd był również oferowany w Ameryce. Z zewnątrz różnił się chociażby zderzakami dostosowanymi do tamtejszych norm bezpieczeństwa. Na skutek przepisów dotyczących ochrony środowiska moc w pewnym momencie spadła do zaledwie 70 KM. Produkcja MGB zakończyła się w 1980 roku. Łącznie z taśmy zjechało niemal 524 000 egzemplarzy wszystkich wersji.

Historia egzemplarza

MGB oferowane przez Ardor Auctions opuściło fabrykę w 1966 roku i było oryginalnie przeznaczone na rynek amerykański. Auto było użytkowane w Kalifornii do roku 2002, kiedy to zostało wyeksportowane do Polski. Nowy właściciel zdecydował się na pełną renowację pojazdu. Odbudowa trwała dwa lata i obejmowała kompleksowe prace blacharskie, lakiernicze, mechaniczne oraz odnowę wnętrza. Karoseria została polakierowana na kolor – British Racing Green – wybrany z palety Lotus Cars. Nawet po 12 latach użytkowania powłoka lakiernicza wciąż wygląda bardzo świeżo. Uwagi wymagają jedynie pokrywa bagażnika oraz przednie „kły” na oryginalnym, chromowanym zderzaku. Są to jedyne ślady, jakie mijający czas zostawił na tym przepięknym roadsterze. Dach jest w stanie idealnym, w ostatnim czasie otrzymał nowe szyby z tworzywa sztucznego. Ciekawym dodatkiem jest stalowy bagażnik na klapę, który był wyposażeniem akcesoryjnym. Wnętrze to ogromny atut tego egzemplarza. Właściciel pozwolił sobie na odejście od oryginału i zamontował drewnianą deskę rozdzielczą, która pięknie komponuje się z jasną tapicerką z wysokogatunkowej skóry. Samochód jest po gruntownym przeglądzie, podczas którego wymieniono klawiaturę zaworową oraz dokonano podstawowych czynności serwisowych. MG B prowadzi się jak na kultowego roadstera przystało, a dodatkowego smaku nadaje mu stylowe połączenie kremowego wnętrza z legendarną zielenią.