MG B 1966

  • Egzemplarz z pierwszych lat produkcji
  • Po kompleksowej odbudowie mechanicznej
  • W bardzo atrakcyjnym czerwonym kolorze

Szacowana Wartość 85 000 – 105 000 złotych

Cena wywoławcza 65 000 złotych

Numer nadwozia GHN 3L 68114

Dane techniczne:

Silnik: Rzędowy, czterocylindrowy, 1798 ccm
Moc: 95 KM
Skrzynia biegów manualna, czterobiegowa. Napęd na tylne koła.

Historia Modelu

MG MGB jest modelem, który kontynuował zapoczątkowaną przez MG Midget linię relatywnie niedrogich, lekkich aut sportowych.

Wszedł do sprzedaży w 1962 roku i wyróżniał się nowatorską jak na swoje czasy, samonośną konstrukcją (w odróżnieniu od modeli konkurencyjnych, wciąż opartych na ramie). Posiadał także – jako jeden z pierwszych samochodów na rynku – kontrolowane strefy zgniotu, mające uchronić kierowcę podczas uderzenia w nieodkształacalną barierę nawet przy prędkości 48 km/h.

Początkowo do sprzedaży weszła jedynie wersja ze zdejmowanym dachem, trzy lata później gamę uzupełniła także wersja hatchback coupe, nazwana MGB GT. W późniejszym czasie dołączyła do nich także sześciocylindrowa odmiana MGC i ośmiocylindrowa MGB GT V8.
Pierwsza ze wspomnianych odmian była dwuosobowa (niewielkie tylne siedzenie występowało przez krótki czas jako bardzo rzadko zamawiana opcja), zaś druga mogły pomieścić cztery osoby w układzie 2+2. Wersja MGC była oferowana zarówno jako coupe, jak i jako roadster, zaś GT V8 – jedynie jako coupe.

Oferta silników otwierana była na rynku brytyjskim przez czterocylindrowy motor o pojemności 1.8 litra i mocy 95 KM. Na rynku amerykańskim, gdzie pojazd również był sprzedawany (z zewnątrz różnił się np. zderzakami dostosowanymi do tamtejszych norm bezpieczeństwa), na skutek przepisów dotyczących ochrony środowiska moc w pewnym momencie spadła do zaledwie 70 KM.

Odmiana MGC była napędzana silnikiem R6 o pojemności 2,9 litra i mocy 145 KM, zaś ukoronowaniem gamy był model MGB GT V8 produkowany w latach 1973-1976. Pracowała w nim widlasta, ośmiocylindrowa jednostka wytwarzająca 180 KM z trzech i pół litra pojemności.

Produkcja modelu zakończyła się w 1980 roku, łącznie wyprodukowano niemal 524 000 egzemplarzy wszystkich wersji.
Model w mocno zmodyfikowanej wersji powrócił na rynek w latach 1993-1995 jako MG RV8 o mocy 190 KM, osiągający 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund. Większość z 2000 wyprodukowanych egzemplarzy trafiła do Japonii.

Historia Egzemplarza

Prezentowany na aukcji Ardor Auctions MG B jest samochodem z 1966 roku, a więc z samego początku produkcji. Są to obecnie najbardziej poszukiwane rocznikowo modele pod względem kolekcjonerskim. Jest to egzemplarz przewidziany pierwotnie na rynek amerykański. Sprowadzony kilka lat temu do Europy zachodniej, został on odrestaurowany blacharsko i lakierniczo w Belgii przed sprzedażą do Polski.

U nas w kraju zakończono pełną renowację MG. Pełne, czerwone tylne lampy z amerykańskiego modelu zostały zastąpione europejskimi. Początek produkcji oznacza także brak bocznych świateł obrysowych. W kraju zdecydowano sIę zachować renowację lakierniczą z Belgii,  za to silnik został rozebrany do ostatniej śrubki, złożony ponownie i uszczelniony jednocześnie. Zbiornik paliwa został zregenerowany. Zawieszenie MG zostało częściowo zregenerowane a częściowo odrestaurowane od zera. Co do wnętrza – deska rozdzielcza została odświeżona, boczki wymienione, lecz fotele, w znakomitym stanie, zostały zachowane. Obecnie MG B prezentuje się fantastycznie w klasycznym dla samochodu sportowego, ale nietypowym dla angielskiego roadstera, zestawieniu kolorystycznym czerwona karoseria z czarnym wnętrzem z czerwonymi przeszyciami. Jest to prawdopodobnie najlepsza opcja na krajowym rynku aby nabyć gotowe do jazdy, zarejestrowane w Polsce, MG B, które zostało odbudowane mechanicznie z niesamowitą starannością.