[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/09/WRO_9802-1500×430.jpg’ attachment=’5322′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]
Mercedes-Benz 560SL 1987
Numer nadwozia: WDBBA48D0HA867559
- Najmocniejsza wersja silnikowa 560
- Ekscytujące zestawienie kolorystyczne
- Samochód po gruntownym przeglądzie
cena wywoławcza: 70 000 zł (estymacja: 85 000 – 120 000)
Dane techniczne:
silnik: 5.6l, V8
moc: 225 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła
stan prawny: niezarejestrowany, opłacony
Historia Modelu
Mercedes SL typoszeregu R107 pojawił się na rynku w momencie rosnących wymagań wobec roadsterów. Nowe projekty miały być nie tylko bardziej dynamiczne, lecz także wygodniejsze oraz bezpieczniejsze. Następca „Pagody” prezentował też zupełnie nową linię dizajnerską. Priorytetem w przypadku roadsterów wciąż jednak pozostawała radość z jazdy. Zapewnić to miała nowa gama silników Mercedesa. Początkowo klienci mogli wybierać jedynie spośród widlastych ósemek. Słabszy motor miał 3.5 litra pojemności i rozwijał moc 200 koni mechanicznych. W roku 1973 dołączyła do niego jednostka o pojemności 4.5 litra, mocniejsza o 25 KM. W późniejszych latach montowano pod maską SL’a również silniki o pojemności 3.8 czy 4.2 litra. Najmocniejsza oferta w gamie miała 5 litrów pojemności i 240 KM (w produkcji od 1980 roku). W związku z trwającym wówczas kryzysem paliwowym europejską paletę jednostek napędowych uzupełniono w roku 1974 o silnik R6 wytwarzający 185 KM (oznaczenie 280 SL). Od 1985 roku sześciocylindrowy motor w R107 miał 188 KM i trzy litry pojemności skokowej.
R107 cieszył się dużą popularnością na rynku amerykańskim. Z myślą o tamtejszych klientach wprowadzono w roku 1972 odmianę coupé o nazwie SLC. Oprócz twardego dachu charakteryzowała się także szerszym rozstawem osi, zwiększonym o 36 cm w stosunku do tradycyjnego roadstera. Ze względu na amerykańskie przepisy dotyczące bezpieczeństwa, tamtejsze wersje różniły się również kształtem zderzaków czy wypełnieniem reflektorów. Zmiany pod maską były również koniecznie, tak by spełnić obowiązujące za oceanem normy emisji spalin. W USA oferowano jedynie silniki V8. Najsłabszy z nich miał zaledwie 155 KM (380 SL/SLC). Można było też kupić konfigurację 560 SL/SLC (5.6 litra pojemności), jednak moc była znów niższa niż w Europie (227 KM).
Mercedes R107 był drugim, po klasie G, najdłużej produkowanym autem tej marki. Wytwarzano go przez 18 lat, aż do 1989 roku, kiedy to zastąpił go SL R129. Łącznie wyprodukowano 237 287 egzemplarzy modelu SL i 62 888 sztuk modelu SLC.
Historia Egzemplarza
Niewiele wiadomo o wcześniejszej historii prezentowanego 560SL. Stan zachowania auta jest naprawdę dobry. Jego atut to na pewno rzadko spotykany kolor występujący w palecie Mercedesa pod numerem DB877. Auto zostało wyprodukowane w 1987 roku z przeznaczeniem na rynek amerykański. Do samochodu trafiła najmocniejsza wówczas jednostka V8 o pojemności 5,6-litra. Z punktu widzenia konstrukcyjnego samochód przeszedł naprawę jednego z progów, poza tym karoseria nie wykazuje śladów głębszych prac blacharskich. Niebiesko-zielony lakier prezentuje się dobrze. Jasna, skórzana tapicerka oraz drewniane elementy wyposażenia wnętrza nie noszą zbytnich śladów zużycia. Samochód wyposażony jest również w twardy dach (hardtop) w kolorze nadwozia. Przed sprzedażą właściciel zdecydował się na dokładny serwis tylnego zawieszenia, obejmujący też wymianę elementów gumowo-metalowych.
Samochód prezentuje się elegancko i pociągająco zarazem. Mimo swojego wieku z pewnością jeszcze długo będzie cieszył kolejnego właściciela podczas letnich przejażdżek lub nawet codziennych dojazdów do pracy. Dzięki nietypowej barwie nadwozia i pełnej oryginalności samochód pozytywnie wyróżnia się na tle innych R107. Obecny trend, wzorem poprzedników W121 i W113, wykazuje znaczące wzrosty cen tych samochodów na rynkach zachodnich. Obsługa oraz naprawy nie sprawią większych problemów, stąd jest to świetny egzemplarz do rozpoczęcia przygody z klasyczną motoryzacją, który w przyszłości przyniesie inwestycyjny zwrot.
.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’5308,5318′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’5335,5334,5333,5332,5331,5330,5329,5328,5327,5326,5325,5324,5323,5322,5321,5320,5319,5318,5317,5316,5315,5314,5313,5312,5311,5310,5309,5308,5307′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]