Przejdź do treści
Strona główna » Mercedes-Benz 560SEC 1986

Mercedes-Benz 560SEC 1986

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/09/560_SEC_ARDOR-5-1500×430.jpg’ attachment=’5136′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Mercedes-Benz 560SEC 1986

Numer nadwozia: WDB1260421A258149

  • Bardzo luksusowe, niemieckie coupe
  • Najmocniejszy silnik w gamie
  • Świetny stan zachowania

cena wywoławcza: 50 000 zł (estymacja: 70 000 – 90 000)

Dane techniczne:

silnik: 5.6l, V8

moc: 279 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: niezarejestrowany, opłacony

Historia Modelu

Nową generację Mercedesa typoszeregu W126 zaprezentowano pod sam koniec lat 70-tych jako następcę serii W116. Nowa klasa “S” ( niem. Sonderklasse) miała stanowić najwyższą jakość w wydaniu specjalistów ze Stuttgartu. Auto znacząco różniło się od swojego poprzednika, design był dużo nowocześniejszy i pasujący do nadchodzących lat 80-tych. Prace nad samym nadwoziem trwały aż 8 lat, czego efektem było uzyskanie współczynnika oporu powietrza na poziomie Cx=0,37, co było bardzo dobrym wynikiem jak na limuzynę. Uwagę skupiono również na bezpieczeństwie, dbając o odpowiednie hamulce i zawieszenie. Nowością był układ ABS montowany seryjnie w nowej S-klasie. Mocniejsze modele seryjnie otrzymywały zawieszenie hydropneumatyczne (Nivo). Rok 1985 przyniósł facelifting, dzięki któremu auto dostosowano do panujących wówczas trendów stylistycznych. W 1981 roku zaprezentowano nadwozie coupe, które zostało oznaczone jako C126. Było to w ówczesnym czasie najbardziej luksusowe coupe dostępne na rynku. Lista wyposażenia była niezwykle długa, obejmowała między innymi elektryczne szyby, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, elektrycznie regulowane skórzane fotele itd.. Na początku produkcji auto otrzymało dwie jednostki napędowe – obydwie w układzie V8. Słabszy, 3,8-litrowy motor generował niewiele ponad 200 koni mechanicznych, natomiast 5-litrowa 500-tka charakteryzowała się mocą na poziomie 240 koni mechanicznych. Po liftingu pod maskę trafiały już 3 jednostki – 4,2, 5,0 oraz najmocniejsza – 5,6-litra. Ciekawostką jest fakt zainteresowania klientów akcesoryjnymi pakietami stylistycznymi takich producentów jak AMG, czy Brabus. Stylizacje te przeszły do kanonu tuningu lat 80-tych. Łącznie wyprodukowano 74 060 W126 w nadwoziu coupe, z czego 28 929 egzemplarzy wyposażonych w najmocniejszą jednostkę napędową.

Historia Egzemplarza:

560-tka, która trafiła na naszą jesienną aukcję, została wyprodukowana w 1987 roku, jest modelem po faceliftingu. Obecnie na zegarze widnieje przebieg 197 tysięcy kilometrów, jednak dla Mercedesa czas okazał się niebywale łaskawy. Z wierzchu, mimo ponownego lakierowania niektórych elementów, prezentuje się bardzo dobrze. Samochód nie wymaga w tej kwestii żadnych poprawek. Niezmiernie cieszy stan zachowania wnętrza, skóra pokrywająca fotele jest w stanie bardzo dobrym, drewno nie wykazuje oznak zużycia. Auto jest wyposażone w oryginalne radio firmy Becker. Obecny właściciel dopilnował, aby oprócz kwestii wizualnych, samochód nie wymagał też ingerencji mechanika. Auto przyspiesza bardzo ochoczo, skrzynia przełącza biegi bez problemów. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności, a hamulce bez problemu zatrzymują auto nawet z większych prędkości. Samochód jest gotowy do bezproblemowej eksploatacji. Oferta ta to fantastyczna okazja do nabycia ponadczasowego coupe, które wyznaczało standardy w swoich czasach i potrafi zaskoczyć swoją elegancją do dzisiaj
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’5137,5138′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’5139,5140,5141,5142,5143,5144,5145,5146,5147,5148,5149,5150,5151,5152,5153,5154,5155,5156,5157,5158,5159,5160,5161,5162,5163,5164,5165,5166,5167,5168,5169,5170,5171,5172,5173,5174,5176,5177,5178,5179,5185,5186,5187,5188,5189,5190,5191,5192,5193,5194,5195,5196,5197,5198,5199,5200,5201,5202,5203,5204,5205,5206,5207,5208,5209,5210,5211,5212,5213,5214,5215,5216′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]