Mercedes-Benz 560 SL 1986
Numer nadwozia: WDBBA48D8GA048675
-Najmocniejszy silnik z całej rodziny R107
-Bardzo bogate wyposażenie
-Pożądane zestawienie lakieru z tapicerką
Dane techniczne:
– Silnik: 5.6l, V8
– Moc: 280 koni mechanicznych
– Inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne
Odczyt licznika: 107 500 mil
Stan prawny: niezarejestrowany w Polsce
Rozwinięcie skrótu SL to „Sport Leicht”, co w języku niemieckim oznacza tyle co „sportowy i lekki”. Mercedes-Benz R107 był kolejnym wcieleniem, luksusowego roadstera ze Stuttgartu, co nie było łatwym zadaniem dla inżynierów, bowiem poprzednie generacje czyli kultowa „Pagoda” oraz pionierski 190 SL, wysoko postawiły poprzeczkę. Nowy projekt rozwijano w dużej mierze z myślą o rynku amerykańskim. Samochody sprzedawane za oceanem musiały spełniać tamtejsze normy, toteż wyraźnie różniły się od wariantów europejskich. Zmiany obejmowały między innymi bardziej miękkie nastawy zawieszenia, silniki o obniżonym stopniu sprężania, większe zderzaki oraz inne przednie reflektory i zastosowanie świateł obrysowych. Budowa R107 miała miejsce w latach 1972-1989 i jest to jeden z najdłużej produkowanych modeli Mercedesa w całej historii marki.
Prezentowany egzemplarz Mercedesa-560 SL został odebrany przez pierwszego właściciela na Florydzie w roku 1986. Karoserię zdobi wyrazisty lakier o nazwie „Signal Red”, z którym dobrze współgra jasnobrązowe wnętrze. Pojazd wyposażono w wiele udogodnień, między innymi: ABS, poduszkę powietrzną, kontrolę trakcji, klimatyzacją i centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka czy wspomaganie kierownicy. Do akcesoriów auta należy również fabryczne radio marki Becker, a także komplet kluczy oraz podnośnik. Samochód jest w dobrym stanie mechanicznym oraz wizualnym, jednak niektóre elementy będą można naprawić lub wymienić w zależności od oczekiwań właściciela. Karoseria nie ma rdzy, lakier wymaga korekty w kilku miejscach, a tapicerkę wnętrza należałoby odświeżyć. Technicznie auto jest sprawne, można odbyć jazdę próbną na zamkniętym terenie. Samochód nie jest zarejestrowany w Polsce, lecz został odprawiony celnie na terenie Unii Europejskiej jako zabytkowy.