Mercedes-Benz 350 SL

MERCEDES-BENZ 350 SL 1972

Numer nadwozia: WDB10704310002752

Wczesny reprezentant pierwszej serii modelu

Manualna skrzynia biegów

Świetny stan zachowania

 

Dane techniczne:
Silnik: 3.5l, V8
Moc: 195 koni mechanicznych
Inne dane: skrzynia biegów manual, napęd na koła tylne
Odczyt licznika: 126 000 kilometrów

 

Stan prawny: niezarejestrowany w Polsce

 

Rozwinięcie skrótu SL to „Sport Leicht”, co w języku niemieckim oznacza tyle co „sportowy i lekki”. Mercedes-Benz R107 był kolejnym wcieleniem, luksusowego roadstera ze Stuttgartu, co nie było łatwym zadaniem dla inżynierów, bowiem poprzednie generacje czyli kultowa „Pagoda” oraz pionierski 190 SL, wysoko postawiły poprzeczkę. Nowy projekt rozwijano w dużej mierze z myślą o rynku amerykańskim. Samochody sprzedawane za oceanem musiały spełniać tamtejsze normy, toteż wyraźnie różniły się od wariantów europejskich. Zmiany obejmowały między innymi bardziej miękkie nastawy zawieszenia, silniki o obniżonym stopniu sprężania, większe zderzaki oraz inne przednie reflektory i zastosowanie świateł obrysowych. Budowa R107 miała miejsce w latach 1972-1989 i jest to jeden z najdłużej produkowanych modeli Mercedesa w całej historii marki.

 

Oferowany Mercedes 350 SL został dostarczony w 1972 roku na rynek francuski, a następnie wysłany przez swojego właściciela do USA (tzw. prywatny import), skąd w 2017 trafił do Polski. Auto jest ciekawym przykładem pierwszej serii modelu R107 z rynku europejskiego. Jest wyposażone w manualną skrzynię biegów oraz wiele rozwiązań charakterystycznych właśnie dla pierwszych roczników. Auto posiada „Clean Title”, a jego  bezwypadkowość potwierdziły również wnikliwe oględziny przez rzeczoznawcę samochodów zabytkowych. Blacharka nie wymaga żadnych prac, a grubość połówki lakierniczej wskazuje na dwie warstwy. Po przyjeździe do Polski w środku wymieniono dywany i odświeżono elementy plastikowe oraz tapicerkę. Warsztat specjalizujący się w tym modelu wykonał przy aucie szereg prac serwisowych wraz z wymianą wybranych podzespołów. Proces naprawy został udokumentowany. Silnik i skrzynia biegów pracują bez zarzutu, zachęcając do rekreacyjnych przejażdżek, którym towarzyszy basowy pomruk widlastej ósemki i możliwość ręcznej zmiany przełożeń, rzadko spotykanej w późniejszych egzemplarzach.