Przejdź do treści
Strona główna » MERCEDES-BENZ 190 SL

MERCEDES-BENZ 190 SL

  • przez
Mercedes190Draco

MERCEDES-BENZ 190 SL 1959

 

Numer nadwozia: 1210428502743

 

Mniejszy brat słynnego Gullwinga
Samochód fachowo odbudowany i użytkowany przez kilka lat

Oferta atrakcyjna pod kątem inwestycyjnym

 

Dane techniczne:
Silnik: 1.9l, R4
Moc: 105 koni mechanicznych
Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne
Odczyt licznika: 40 000 mil

 

Stan prawny: zarejestrowany w Polsce

 

Mercedes-Benz 190 SL to pierwszy powojenny roadster rodem ze Stuttgartu. Prekursor kultowej linii SL zadebiutował w roku 1954 i od razu stał się motoryzacyjną gwiazdą, wybieraną przez wielu ówczesnych celebrytów takich jak: Grace Kelly, Frank Sinatra, Ingrid Bergman czy Alfred Hitchcock. Nazwa modelu wywodzi się od czterocylindrowej jednostki o pojemności 1900 cm sześciennych, generującej 105 koni mechanicznych. Osiągi samochodu nie były porywające, szczególnie w porównaniu do mocniejszego brata, a więc 300 SL, jednakże prowadzenie wciąż sprawiało dużą przyjemność, skrót SL bowiem rozwija się w jeżyku  niemieckim jako „Sport Leicht” tudzież „Super Leicht”, podkreślając lekkość całej konstrukcji. Przede wszystkim jednak było to bardzo eleganckie i stylowe auto, a jego popularność potwierdzają liczby – wyprodukowano prawie 26 000 egzemplarzy 190-tek.  

 

Przedmiotowy egzemplarz pochodzi z roku 1959 roku i został zamówiony na rynek amerykański.

Do Polski trafił w roku 2005 i został odrestaurowany przez wykwalifikowanych fachowców. Zdecydowano się na konfigurację kolorystyczną łączącą srebrny lakier z niebieskim wnętrzem, która jednak nie odpowiada fabrycznej specyfikacji z Datenkarte. Zachowano wiele autentycznych części, dbając również o detale takie jak: zgodne z epoką radio Becker czy ręcznie nakręcany zegarek wbudowany w klapkę schowka deski rozdzielczej. Pewnym odstępstwem, a właściwie modyfikacją, na jaką decyduje się część właścicieli w trakcie odbudowy 190 SL, jest zastosowanie gaźników marki Weber zamiast oryginalnych Solexów. Pierwsza rejestracja w kraju miała miejsce w roku 2008. Samochód od czasu renowacji przejechał około 2000 kilometrów, zaś łączny przebieg to niewiele ponad 40 000 KM.