Przejdź do treści
Strona główna » Maserati Biturbo Spyder 1986

Maserati Biturbo Spyder 1986

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/02-18-1500×630.jpg’ attachment=’1849′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Maserati Biturbo Spyder 1986

  • Rzadki model marki z trójzębem
  • W bardzo atrakcyjnym zestawieniu kolorystycznym

Estymacja 55 000 – 70 000 złotych

Cena wywoławcza 40 000 złotych

Numer nadwozia: ZAM333B00FA100137

Dane techniczne:

Silnik: V6, twin turbo,  2,491 ccm

Moc: 192 konie mechaniczne

Inne dane: Napęd na tylne koła, skrzynia biegów manualna, pięciobiegowa

Historia Modelu

Historia modelu rozpoczyna się w roku 1981 wraz z debiutem modelu Biturbo. Był on pomyłem nowego właściciela marki Maserati – firmy De Tomaso – na pozyskanie szerszego grona klientów i wypełnienie luki w świecie włoskiej motoryzacji, pomiędzy barziej cywilnymi Alfą Romeo i Lancią, a producentami supersamochodów, Ferrari i Lamborghini.

Niewielkie nadwozie, dostępne początkowo jako dwudrzwiowe coupe, zaprojektował Pierangelo Andreani, ówczesny szef projektantów Maserati. Linie oraz ogólna sylwetka mocno nawiązują do obecnego na rynku Quattroporte, narysowanego przez Giugiaro.

Gdy zdecydowano się na uzupełnienie gamy o model cabrio, stworzenie nadwozia zostało zlecone słynnemu studiu Zagato. Był to pierwszy wspólny projekt Zagato i Maserati od przeszło trzydziestu lat. W stosunku do odmiany zamkniętej, skrócono rozstaw osi – z 2600 mm do 2400 -zaś długość nadwozia spadła o 11,4 cm, do 4,04 m. “Spyder”, bo tak nazwano tę wersję, zostaje pokazana publiczności podczas salonu w Turynie w 1984 roku.

Mimo stworzenia prototypów wersji czteromiejscowej, ostatecznie do produkcji trafia auto z siedzeniami w układzie 2+2. Faktycznie jest to jednak samochód dwuosobowy, tylne siedzenia służą raczej jako dodatkowe miejsce na bagaż. Wnętrze odznacza się luksusowym wykończeniem z elementami ze skóry i drewna oraz bogatym wyposażeniem seryjnym, z elektrycznie sterowanymi szybami i wspomaganiem kierownicy w standardzie.

Jeżeli chodzi o silnik, w Biturbo Spyder mogły pracować początkowo dwie jednostki, obie oparte na gaźniku. Pierwsza z nich to 180-konne, dwulitrowe V6, wspomagane przez dwie turbiny. Ta wersja została zaprojektowana na rynek włoski, pod kątem tamtejszych przepisów podatkowych, łagodnie traktujących pojazdy o pojemności skokowej w granicach dwóch litrów. Klienci spoza Italii mogli wybrać silnik 2.5 litrowy o mocy 192 KM.

W późniejszym czasie gamę uzupełniono o silniki z wtryskiem paliwa. Moc silnika „włoskiego” wzrosła wtedy o 5 KM, zaś silnika 2.5 litrowego spadła o 4 KM.

Model Biturbo Spyder produkowano przez 10 lat, między rokiem 1984 a 1994. Wyprodukowano 3076 egzemplarzy, z czego najczęściej spotykana jest odmiana z silnikiem 2.5. Mimo krytyki, jaka spotkała Maserati w związku z wpadkami jakościowymi przy serii Biturbo, modele te mają sporą rzeszę fanów ceniących ich luksusowy sznyt połączony z niepowtarzalną charakterystyką silnika z podwójnym doładowaniem.

Historia Egzemplarza

Oferowane na Zimowej Aukcji Ardor Maserati Biturbo jest samochodem sprowadzonym do Polski z Holandii. Na dziś dzień dysponuje ono dokumentami holenderskimi dającymi swobodę rejestracji samochodu na białe tablice, jako zabytek lub też za granicą. Maserati opuściło fabrykę w 1986 roku w bardzo atrakcyjnym zestawieniu jasnego niebieskiego z beżowym wnętrzem. Dzisiaj Spyder prezentuje się bardzo dobrze jak na auto, które nie podległo renowacji. Pojawiły się ogniska małej zewnętrznej korozji na nadkolach oraz na dole drzwi, jednak są one na tyle proste i nie-inwazyjne, że nie stanowią one prawdopodobnie żadnego problemu w poprawce karoserii. Podłoga, wewnętrzne powierzchnie nadkoli, i wszystkie inne elementy karoserii prezentują się dobrze. Wnętrze Maserati jest w bardzo dobrym stanie zachowania – siedzeniat wymagałyby doczyszczenia.

Plastiki oraz drewna są także w bardzo dobrym stanie. Na tę chwilę jednynym brakiem jest nieobecność charakterystycznego zegraka Maserati między nawiewami na desce rozdzielczej. Od strony mechanicznej, auto zostało poddane serwisowi rozruchowemu obejmującemu regernerację hamulców, regulacje i przegląd gaźnika, i wymieniono w nim bak paliwa. Miękki, brezentowy dach ma kilka dziur, i jest do wymiany.

Jest to bardzo rzadka i ciekawa propozycja dla osób ceniących sobie oryginalną, włoską motoryzację. Na przestrzeni trzech lat produkcji, powstało tylko 1049 Biturbo Spyder.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1848,1849,1850′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1851,1852,1853,1854,1855,1856,1857,1858,1859′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]