Przejdź do treści
Strona główna » 15. Maserati Biturbo Si 1987

15. Maserati Biturbo Si 1987

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/09/Maserati-BiTurbo-small-11-1210×423.jpg’ attachment=’8502′ attachment_size=’entry_without_sidebar’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Maserati Biturbo Si 1987

Numer nadwozia: ZAM331B00HB117002

– Limitowana edycja Si na rynek włoski

– Dobrze zadbane wnętrze oraz karoseria

– Auto po serwisie mechanicznym w Polsce

(estymacja: 40 000 – 60 000 PLN)

Dane techniczne:

silnik: 2.0l, V6

moc: 223 konie mechaniczne

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

Opis pojazdu

Historia modelu Biturbo rozpoczyna się w roku 1981. Był on pomyłem nowego właściciela marki Maserati – firmy De Tomaso – na pozyskanie szerszego grona klientów poprzez wypełnienie luki w świecie włoskiej motoryzacji, pomiędzy bardziej cywilnymi Alfą Romeo i Lancią, a producentami supersamochodów Ferrari i Lamborghini. Niewielkie nadwozie, dostępne początkowo jako dwudrzwiowe coupé, nawiązywało swoją linią do sylwetki obecnego już na rynku sedana Quattroporte, narysowanego przez Giugiaro. Po kilku latach zdecydowano się na uzupełnienie gamy o wersję cabrio, które zaprojektowało studio Zagato. Wnętrze odznaczało się luksusowym wykończeniem z elementami ze skóry i drewna oraz bogatym wyposażeniem. Charakterystycznym elementem był elegancki umieszczony na desce rozdzielczej między nawiewami. Jeżeli chodzi o silnik, w Biturbo mogły pracować początkowo dwie jednostki z trzema zaworami na cylinder, obie oparte na gaźniku. Pierwsza z nich to 180-konne, dwulitrowe V6, wspomagane przez dwie turbiny. Ta wersja została zaprojektowana na rynek włoski, pod kątem tamtejszych przepisów podatkowych, łagodnie traktujących pojazdy o pojemności skokowej w granicach dwóch litrów. Klienci spoza Italii mogli wybrać silnik 2.5 litrowy o mocy 190 KM. W późniejszym okresie paletę uzupełniono o motory z wtryskiem paliwa, pojawiła się też odmiana 2.8. Maserati przechodziło liftingi w latach 1985, 1988 i 1991. Mimo krytyki, jaka spotkała firmę w związku z wpadkami jakościowymi przy serii Biturbo, modele te mają sporą rzeszę fanów ceniących ich ekskluzywny sznyt połączony z niepowtarzalną charakterystyką silnika z podwójnym doładowaniem.

Maserati Biturbo Si było sprzedawane tylko we Włoszech. Cechowało się dwubarwnym malowaniem, dodatkowymi wlotami w masce oraz spoilerami, a także podniesionymi osiągami. Pierwszą setkę potrafi osiągnąć w okolicach 6 sekund. Ta sztuka została sprowadzona z Włoch w roku 2016 i nabyta przez obecnego właściciela w 2017. Od tego czasu skupił się głównie na serwisie mechanicznym. Wymieniony został rozrząd, wydech, uszczelki silnika, przewody wysokiego napięcia, płyny eksploatacyjne oraz filtry. Została przeprowadzona regulacja zaworów z wymianą simeringów, a także regeneracja maglownicy. Zakupiono nowe uszczelki drzwi, siłowniki tylnej klapy oraz maski. Tak przygotowane Maserati wyjeżdżało z garażu tylko przy dobrych warunkach atmosferycznych. Tapicerka wnętrza oraz poszycie zewnętrzne prezentują się bez zarzutu. Samochód jest zarejestrowany na białe tablice z aktualnym ubezpieczeniem oraz przeglądem. Biturbo Si w takim stanie to okazja dla koneserów włoskiego szyku i kanciastych, klinowatych kształtów z lat 80.  
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’8505,8503,8504′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’8523,8521,8509,8510,8511,8512,8513,8514,8515,8516,8517,8518,8519,8520,8522,8524′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]