Lancia Fulvia 3 1972

  • odnowiona powłoka lakiernicza
  • bardzo atrakcyjne zestawienie kolorystyczne
  • legendarna sylwetka włoskiego coupe

Cena wywoławcza : 45 000 złotych (estymacja 55 000-70 000)

Numer Nadwozia: 818630078899

Dane techniczne:

  • silnik: 1,3l, V4
  • moc: 88 koni mechanicznych
  • inne dane: nadwozie coupe, napęd na przód
  • stan prawny: zarejestrowany na białe tablice

Historia Modelu

Lancia Fulvia jest uznawana za jedno z najładniejszych aut z dekady lat 60-tych i 70-tych. Odnosiła również liczne sukcesy w sportach motorowych i na stałe zapisała się w kanonie włoskich tego okresu.

Jej rynkowa kariera zaczęła się od prezentacji podczas salonu samochodowego w Genewie w 1963 roku. Ten przednionapędowy samochód klasy średniej zastąpił tylnonapędowy model Appia, którego stylizacja nadal tkwiła w poprzedniej epoce. Początkowo w ofercie była jedynie wersja sedan, nosząca nazwę Berlina. Za jej kształty odpowiadał Piero Castagnero, zaś pod maską zastosowano silnik w niecodziennym układzie V4. Wpierw jego pojemność wynosiła 1199 cm3, później wzrastała stopniowo, przez 1216, 1231, aż po 1298 cm3. Moc wynosiła, w zależności od wariantu, od 58 KM aż do 92 KM w odmianach sportowych. W limitowanej wersji Rallye zastosowano także silnik 1.6 o mocy 115-132 KM.

Po wersji sedan, w 1965 przyszła kolej na model coupe. Prócz różnic wizualnych, charakteryzowała się także krótszym rozstawem osi. W tym samym roku na rynek weszła wersja Sport, czyli fastback stylizowany przez słynną firmę Zagato. Bazował on na nadwoziu Coupe, ale miał bardziej agresywnej i aerodynamicznej sylwetkę. W 1969 roku sedan przeszedł drobny lifting, coupe i Sport zmodernizowano rok później. Tak powstała druga seria, której głównym atutem było wprowadzenie 5-biegowej skrzyni biegów.

Fulvia pozwoliła Lancii na powrót do motorsportu, po tym jak marka rozstała się z Formułą 1 w roku 1955. Tym razem skupiono się na rajdach zamiast na wyścigach. Wyczynowe odmiany Fulvii zapoczątkowały świetną passę producenta w tej dyscyplinie, co  pozwoliło Lancii  wygrać w sezonie 1972 tytuł Mistrza Świata wśród konstruktorów (IMC).

Ostatnie Fulvie wyjechały z fabryki 1976 roku, a jej następcą stał się model Beta. Wyprodukowano 58 tysięcy serii pierwszej i 83 tysiące serii drugiej wersji coupe.

Historia Egzemplarza

Oferowana przez nasz Dom Aukcyjny Lancia Fulvia przyjechała do Polski z Holandii w 2016 roku. Auto jest zarejestrowane w Polsce oraz ubezpieczone. Przed wyjechaniem na polskie drogi Lancia przeszła kompleksowy serwis. Prace obejmowały między innymi uszczelnienie silnika oraz naprawienie układ hamulcowego. Powłoka lakiernicza auta została profesjonalnie odnowiona. Wnętrze jest w stanie oryginalnym i pozwala poczuć niepokorny charakter włoskich aut sportowych. Również efektowne felgi świetnie współgrają z ostrą, czerwoną barwą karoserii. To pełnokrwiste włoskie coupe tylko czeka, by za jego kierownicą usiadł doświadczony kierowca, który wyciśnie maksimum z tej małej, acz zrywnej jednostki. Frajdy z jazdy nie psuje nawet przedni napęd, który jest ewenementem w połączeniu z silnikiem w układzie V4. Lancia Fulvia to propozycja dla tych, którzy cenią sobie włoski temperament oraz oryginalność. W tym aucie łatwo się wyróżnić spośród innych klasyków, a przy tym ożywić wspomnienia o rajdowych legendach.