Przejdź do treści
Strona główna » Lancia Fulvia 3 1972

Lancia Fulvia 3 1972

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/10/pasek-1229×430.jpg’ attachment=’3639′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Lancia Fulvia 3 1972

  • odnowiona powłoka lakiernicza
  • bardzo atrakcyjne zestawienie kolorystyczne
  • legendarna sylwetka włoskiego coupe

Cena wywoławcza : 45 000 złotych (estymacja 55 000-70 000)

Numer Nadwozia: 818630078899

Dane techniczne:

  • silnik: 1,3l, V4
  • moc: 88 koni mechanicznych
  • inne dane: nadwozie coupe, napęd na przód
  • stan prawny: zarejestrowany na białe tablice

Historia Modelu

Lancia Fulvia jest uznawana za jedno z najładniejszych aut z dekady lat 60-tych i 70-tych. Odnosiła również liczne sukcesy w sportach motorowych i na stałe zapisała się w kanonie włoskich tego okresu.

Jej rynkowa kariera zaczęła się od prezentacji podczas salonu samochodowego w Genewie w 1963 roku. Ten przednionapędowy samochód klasy średniej zastąpił tylnonapędowy model Appia, którego stylizacja nadal tkwiła w poprzedniej epoce. Początkowo w ofercie była jedynie wersja sedan, nosząca nazwę Berlina. Za jej kształty odpowiadał Piero Castagnero, zaś pod maską zastosowano silnik w niecodziennym układzie V4. Wpierw jego pojemność wynosiła 1199 cm3, później wzrastała stopniowo, przez 1216, 1231, aż po 1298 cm3. Moc wynosiła, w zależności od wariantu, od 58 KM aż do 92 KM w odmianach sportowych. W limitowanej wersji Rallye zastosowano także silnik 1.6 o mocy 115-132 KM.

Po wersji sedan, w 1965 przyszła kolej na model coupe. Prócz różnic wizualnych, charakteryzowała się także krótszym rozstawem osi. W tym samym roku na rynek weszła wersja Sport, czyli fastback stylizowany przez słynną firmę Zagato. Bazował on na nadwoziu Coupe, ale miał bardziej agresywnej i aerodynamicznej sylwetkę. W 1969 roku sedan przeszedł drobny lifting, coupe i Sport zmodernizowano rok później. Tak powstała druga seria, której głównym atutem było wprowadzenie 5-biegowej skrzyni biegów.

Fulvia pozwoliła Lancii na powrót do motorsportu, po tym jak marka rozstała się z Formułą 1 w roku 1955. Tym razem skupiono się na rajdach zamiast na wyścigach. Wyczynowe odmiany Fulvii zapoczątkowały świetną passę producenta w tej dyscyplinie, co  pozwoliło Lancii  wygrać w sezonie 1972 tytuł Mistrza Świata wśród konstruktorów (IMC).

Ostatnie Fulvie wyjechały z fabryki 1976 roku, a jej następcą stał się model Beta. Wyprodukowano 58 tysięcy serii pierwszej i 83 tysiące serii drugiej wersji coupe.

Historia Egzemplarza

Oferowana przez nasz Dom Aukcyjny Lancia Fulvia przyjechała do Polski z Holandii w 2016 roku. Auto jest zarejestrowane w Polsce oraz ubezpieczone. Przed wyjechaniem na polskie drogi Lancia przeszła kompleksowy serwis. Prace obejmowały między innymi uszczelnienie silnika oraz naprawienie układ hamulcowego. Powłoka lakiernicza auta została profesjonalnie odnowiona. Wnętrze jest w stanie oryginalnym i pozwala poczuć niepokorny charakter włoskich aut sportowych. Również efektowne felgi świetnie współgrają z ostrą, czerwoną barwą karoserii. To pełnokrwiste włoskie coupe tylko czeka, by za jego kierownicą usiadł doświadczony kierowca, który wyciśnie maksimum z tej małej, acz zrywnej jednostki. Frajdy z jazdy nie psuje nawet przedni napęd, który jest ewenementem w połączeniu z silnikiem w układzie V4. Lancia Fulvia to propozycja dla tych, którzy cenią sobie włoski temperament oraz oryginalność. W tym aucie łatwo się wyróżnić spośród innych klasyków, a przy tym ożywić wspomnienia o rajdowych legendach.
[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3620,3621,3622,3623′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’3624,3625,3626,3627,3628,3629,3630,3631,3632,3633,3634,3635,3636,3637,3638′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]