Lambretta LD 150

LAMBRETTA LD 150 1959

 

Skuter od nowości w Polsce

Wyremontowany z zachowaniem oryginalnych elementów 

Finalna wersja pierwotnej Lambretty

 

Dane techniczne:

Silnik: 150 cm³, 1 cylinder

Moc: 6 koni mechanicznych

Inne dane: skrzynia biegów manualna, trzystopniowa

Odczyt licznika:

 

Stan prawny: zarejestrowany w Polsce

 

Lambretta – czyli kultowe włoskie skutery dla każdego stworzone przez markę Innocenti. Pierwsze modele firmy – A i B – z dwusuwowymi silnikami o pojemności 124 cm3 pojawiły się na rynku już w połowie lat 40-tych.  W tym samym czasie koncern lotniczy Piaggio wystartował z produkcją słynnej Vespy. Skutery pochodzące z obu fabryk podbiły serca Włochów, a ich renoma szybko zaczęła wykraczać poza granice słonecznej Italii. Lambrettę cechowały szyk i prostota, jej istotną zaletą była rurowa rama konstrukcyjna oraz umieszczenie silnika pod siodłem kierowcy przed tylnym kołem. Dzięki temu pojazd był lepiej wyważony, co miało pozytywny wpływ na właściwości prowadzenia. Po udanym etapie rozwoju skuterów klasy A i B przyszła kolej na podniesienie standardu i w przypadku odmian C i D pojawiły się też bardziej “luksusowe” wersje LC i LD. W przeciwieństwie do poprzednich, tańszych modeli, zamontowane zostały panele boczne osłaniające jednocylindrowy dwusuw o pojemności 125 lub 150 cm3.

 

Ten skuter został nabyty jako nowy w roku 1959 w Krośnie, co znajduje swoje potwierdzenie w załączonych dokumentach. Od tego czasu maszyna przechodziła z rąk do rąk, teoretycznie pozostając w ciągłej eksploatacji. Kilkanaście lat temu pojazd został wyrejestrowany i poddany kompletnemu remontowi. Wykonawcy trzymali się założeń producenta. Niektóre elementy wyposażenia pozostawiono wręcz w nienaruszonym stanie, na przykład manetki oraz licznik. Świadczą one o autentyczności i długiej historii Lambretty. Skuter jest obecnie zarejestrowany na białe tablice rejestracyjne. Przez pewien czas nie był uruchamiany, jednak po dokonaniu serwisu rozruchowego, można będzie cieszyć się z przejażdżek tym wyjątkowym jednośladem, który nigdy nie wyjdzie z mody.